תאריך תצוגה: 11/06/2019
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. תחולה לפי הספק
3. תוספות או הנחות מצטברות
4. הצמדה למדדים
5. מס ערך מוסף לא כלול
6. תוספת למחיר בשל שירותים בימי מנוחה
פרק ב': מחירי שירותי ניטול מטענים ופעולות הנלוות לניטול
7. חובת תשלום והזכאות לתקבול
8. מחיר מרבי לניטול מטען
9. מחיר מרבי לעיתוק מטענים
10. מחיר מרבי לשירותי המכלה
11. קביעת כמות המטען
12. מטענים שמשקלם אינו ידוע
13. תוספת כלליות למחיר המרבי בניטול מטענים
14. תוספות למחיר המרבי בניטול מכולות
15. מחיר מרבי לניטול גונדולות
16. מחיר מרבי לפעולות מיוחדות
17. תוספת למחיר המרבי בניטול מטען כללי וצובר
18. מסמכים לאימות כמות המטען
19. תרשומת במטען קשה לניטול
20. תוספת לתעריף הבסיסי במקרים מסוימים
21. ניטול אופקי
22. רכב של נוסע
פרק ג': מחירי שירותים לכלי שיט
23. הזכות לתקבול
24. החיוב בתשלום
25. הצגת תעודת הרישום ותעודת תפוסה
26. אורך כלי השיט לצורך חישוב המחיר המרבי
27. מחיר מרבי לשירותי מעגן עיתוק ומינגש
28. מחיר מרבי לשימוש בגוררת וסירות קשירה
29. תוספת למחיר המעגן הבסיסי
30. הפחתות מתעריף המעגן הבסיסי
31. הפחתות ממחיר המינגש הבסיסי
32. מחיר מרבי לשירותי עגינה לכלי שיט נמלי
33. מחיר מרבי לשירותי עגינה לסד"גים
34. מחיר מרבי לשירותי עגינה למבדוק
35. כלי שיט על מבדוק וממשה
36. מחיר מרבי לסילוק אשפה
37. מחיר מרבי לסילוק מי שיפולים שמנוניים
38. מחיר מרבי לאספקת מים
39. מחיר מרבי לשירותים לכלי שיט מסוימים הנכנסים לנמל אילת
40. הוראות מיוחדות למכליות נפט
פרק ד': דמי תשתית
41. חובת תשלום והזכאות לתקבול
42. דמי תשתית
43. תשלום הפרשי דמי תשתית
פרק ה': הוראות שונות והוראות מעבר
44. אחסון תבואות ומוצרי גריעינים ושירותים נוספים
44א. אחסון מטען חומרים מסוכנים לתקופה חריגה
45. שירותים בדרך היבשה למטען שנפרק מאנייה בנמל אחר
46. דמי מסירה ודמי קבלה של מכולות ונגררים לפי שעות
47. מחיר מרבי לשירותי חשמל
48. דמי שירות לנוסעים
49. מחירים מרביים לשירותים נוספים
50. מחיר דמי המעגן לפי קביעת המנהל
51. שמירת דינים
52. ביטול
53. תחילה
54. סייג לתחולה
55. הוראת שעה לעניין חלוקת תשלום בעד ניטול
56. הוראת מעבר לעניין עדכון התעריפים המרביים לשירותי ניטול לפי מקדם הפחתת מחירים שנתי
57. הוראת מעבר וסייג לעניין תוספת תשלום לחומרים מסוכנים ארוזים מסוימים
58. הוראת מעבר לעניין תשלומים המשולמים לחברת הפיתוח והנכסים
תוספת ראשונה
תוספת שניה
תוספת שלישית
תוספת רביעית
תוספת חמישית

צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל), התש"ע-2010 1

בתוקף סמכותנו לפי סעיף 12(א) לחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996 (להלן - החוק), ולאחר התייעצות עם ועדת המחירים לפי סעיף 13 לחוקחוק, אנו מצווים לאמור:
1.   
"אניית נוסעים" - אנייה המיועדת, בעיקר, להולכת נוסעים;
"אניית סיור" ( Cruise Ship ) - אנייה המביאה לביקור בישראל בעיקר תיירים שאינם מביאים עמם חפצים;
"אימ"ו" - הארגון הימי הבין–לאומי שישראל חברה בו;
"בעל כלי שיט" - לרבות החוכר או המפעיל של כלי השיט או סוכנו של כל אחד מהם;
"בעל מטען" - לרבות מי מטעמו, או שלוחו שהורשה כדין והוא עובד בשביל בעל המטען בלבד או שהוא סוכן מכס הרשום לפי חוק סוכני המכס, התשכ"ה-1964, ולעניין מכולה או נגרר כשהם ריקים ממטען, המיועדים להובלת מטענים - בעל האנייה;
"גונדולה" - מכולה בלא תקרה קבועה שדפנותיה מתקפלות;
"גלנוע" ( Roll On / Roll Off ) - שיטת שינוע של מטען בעל גלגלים על גלגליו מהאנייה לרציף או ממנו לאנייה, דרך פתח אחורי, צדדי או קדמי של האנייה;
"דמי תשתית" - תשלום בעד העמדה, תחזוקה ופיתוח של תשתיות נמליות, כגון: רציף, שוברי גלים ומיתקני עזר לניווט כלי שיט, ותחזוקת הסביבה הימית;
"המכלה" - מילוי יחידות מטען לתוך נגרר או מכולה או ריקון יחידות מטען מתוך נגרר או מכולה, לרבות מכולה שאינה רגילה;
"המנהל" - מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים שמונה לפי סעיף 5 לחוק רשות הספנות והנמלים, התשס"ד-2004 (להלן - חוק הרשות);
"העברה חופית" - ניטול מאנייה לאנייה באותו נמל של מטען שמקורו או יעדו נמל אחר בישראל;
"העברת דלק בין–נמלית" - העברת דלק באנייה מנמל בישראל לנמל בישראל או ליעד אחר בישראל או ממנו, למעט תדלוק אנייה באותו נמל;
"התחום הימי" - שטח המים שבתחום הנמל;
"חברת הפיתוח והנכסים" - חברת נמלי ישראל, פיתוח ונכסים בע"מ שהוסמכה להיות חברת הפיתוח והנכסים לפי סעיף 9 לחוק הרשות;
"חומר מסוכן" - חומר מן החומרים המוגדרים בקודקסים של אימ"ו כמפורט להלן, המופקדים לעיון הציבור במשרדי המנהל, וכן חומר בעל תכונה או תכונות דומות שהמנהל הורה לגביו שהוא חומר מסוכן, למעט חומר נפץ:
(1) חומר מן המפורטים בקוד הבין–לאומי הימי למטענים מסוכנים ארוזים כולל התוספות לו ( IMDG Code );
(2) חומר מן המפורטים בנספח 1 לקוד בדבר שיטה בטוחה למטענים יבשים בצובר ( BC Code ), המסווג בקבוצה B ( Group B ) ובהתקיים התנאים הקבועים בקוד לסיווגו ככזה;
(3) חומר מן המפורטים בפרק השבעה עשר לקוד בדבר בנייה וציוד של אניות המובילות כימיקלים מסוכנים בצובר ( IBC Code ), אשר סיווג הסיכון שלו ( Hazards ), כנקוב בעמודה d , הוא מסוג s או s/p ;
(4) חומר מן המפורטים בפרק התשעה עשר לקוד בדבר בנייה וציוד של אניות המובילות גזים נוזליים בצובר ( IGC Code ), אשר סיווג הסיכון שלו ( Hazards ), כנקוב בעמודה d , הוא מסוג s או s/p ;
"חומר נפץ" - כמשמעותו בחוק חומרי נפץ, התשי"ד-1954, לרבות חומרים ופריטי תחמושת המפורטים בקבוצה ראשונה ( Class 1 ) בקוד הבין–לאומי הימי למטענים מסוכנים ארוזים כולל התוספות לו ( IMDG Code );
"חפצים" - חפציו האישיים הרגילים של נוסע או תייר, למעט רכב;
"יום התחילה" - יום תחילתו של צו זה;
"יום מנוחה" - כל יום מימי המנוחה הקבועים בסעיף 18א לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948, ויום העצמאות כמשמעותו בחוק יום העצמאות, התש"ט-1949;
"כלי שיט" - כהגדרתו בחוק הספנות (כלי שיט), התש"ך-1960;
"כלי שיט נמלי" - כלי שיט המועסק במתן שירותים לאניות הפוקדות את הנמל או בביצוע עבודות ימיות בתחום הנמל, או כלי שיט מסחרי העוגן שמקום עגינתו הקבוע ברציף בנמל, על פי הסכם עגינה עם מפעיל אותו רציף, ופעילותו הרגילה היא בתחום הנמל;
"כלי שיט נמלי לבניית נמל" - כלי שיט נמלי המבצע עבודות לצורך בניית נמל;
"מוצרי גרעינים" - תבואות שעברו תהליך עיבוד, או תבואות שלא ניתן לאחסנן בממגורות, למעט במחסן ייעודי בשיטת אחסנה שטוחה;
"מטען אחוד" - כל אחד מאלה:
(1) מטען שנתקיימו בו כל אלה:
(א) יחידותיו מסודרות על גבי משטחים ( Pallets ), או מאוגדות בחבקים או במענבים ( Slings ) או בלשכים ( Skids );
(ב) יחידותיו מאוגדות או מסודרות או אסופות מראש באופן שלא יצריך את פירוקן או איגודן או סידורן במהלך השינוע בתחום הנמל לרבות בכלי השיט;
(ג) יחידותיו כשהן מאוגדות, מסודרות או אסופות, ניתנות לניטול בציוד המקובל אצל הספק וסידורן בספנה מאפשר ניטול להנחת דעת הספק;
(ד) משקלה של כל יחידה מסודרת, מאוגדת או אסופה אינו קטן מ–400 ק"ג;
(2) גלילי נייר שמשקל כל אחד מהם הוא טונה אחת ומעלה והוא מסוור מראש במענב המאפשר, להנחת דעת הספק, את ניטולו בעזרת המענב כאמור;
(3) שקים גדולים ( Big Bags ), שמשקל כל אחד מהם אינו קטן מ–500 ק"ג;
(4) יחידה של מטען מתכת שמשקלה טונה אחת ומעלה;
(5) מטען ביחידות שמשקלן טונה אחת ומעלה ליחידה, הניתן לניטול בציוד המקובל אצל הספק, ובשיטות העבודה המקובלות לסוג זה של מטען, ואשר הוצהר מטען כללי במיצהר, ובלבד שנתקיים לגביו האמור בפסקה 1(ג);
"מטען במעבר" ( Cargo in Transit ) - מטען שנתקיימו בו כל אלה:
(1) הוא נפרק מאנייה בנמל ומועבר בדרך היבשה או האוויר או היבשה והים אל מחוץ לישראל או מגיע לישראל לטעינה בנמל בדרך היבשה או האוויר או הים והיבשה;
(2) הוא הוצהר מטען במעבר דרך ישראל לפני פריקתו מהאנייה או לפני כניסתו לטעינה בנמל, והוכר ככזה על ידי רשות המכס;
(3) הוא לא נארז מחדש או הומכל מחדש מזמן פריקתו בנמל ועד להטענתו מחדש באותו נמל;
"מטען לנמ"א" - מטען שלא נדון במקום אחר בצו זה;
"מטען מסוכן" - מטען שהוא חומר מסוכן לרבות מכולה שתכולתה, כולה או מקצתה, חומר מסוכן, נגרר שתכולתו כולה או מקצתה חומר מסוכן, מכולה שהכילה בעבר חומר מסוכן ולא נוקתה משאריות חומר מסוכן ומכולה שתוויות הסימון הנוגעות לחומר המסוכן שאוחסן בה לא הוסרו כולן;
"מטען נפח" - אצות, קש, שעם ומוצריו, בתים מוכנים מעץ, תיל דוקרני, חישוקים מעץ, חביות ומכלים ריקים, גלדים, שלחים ועורות, צמיגים ואבובים, נוצות או כל מטען אחר, כללי או בצובר, שנפחו הממוצע עולה על 3.4 מטרים מעוקבים לטונה, לפי מידותיו החיצוניות;
"מינגש" - שהיית אנייה ליד הרציף;
"מיתקן נמל ייעודי" - מיתקן לניטול מטען בצובר מסוג מסוים, המופעל באמצעות משאבות השואבות את המטען לצינור או מסוע, ובכלל זה מיתקן לניטול שמנים וכימיקלים בצובר נוזלי, ומיתקן לניטול כימיקלים המיוצאים על ידי בעל זיכיון או בעל זיכיון משנה לפי חוק זיכיון ים המלח, התשכ"א-1961;
"מכולה" ( Freight Container ) - אחד מאלה:
(1) יחידת ציוד לתובלה ושינוע מטענים שנתקיימו בה כל אלה:
(א) מבנה יציב בזוויות ישרות;
(ב) היא מתוכננת במיוחד לשימוש חוזר בתובלה ושינוע של יחידות מטען, בלא צורך בפריקתן בשלבי הביניים;
(ג) היא, מצוידת באבזרים המאפשרים, להנחת דעת הספק, את שינועה השוטף והעברתה מאמצעי תובלה אחד למשנהו במוט מירווח ( Spreader ) או בציוד תקני אחר;
(ד) מידותיה אחידות כלהלן: רוחב 8 רגל; אורך 20 רגל או 40 רגל;
(ה) במיצהר היבוא או במיצהר היצוא, לפי תקנות 51 או 53 לתקנות הנמלים, התשל"א-1971 (להלן - תקנות הנמלים), היא הוצהרה כמכולה ופורטו מידותיה;
(2) מכל לניטול נוזלים ( Isotank ) שמשקלו העצמי 1,000 ק"ג לפחות, הנתון בתוך מבנה יציב ובעל אבזרים המאפשרים את ניטולו השוטף בציוד המקובל בנמל, להנחת דעת הספק; מכל לניטול נוזלים יראו כמכולה ריקה, אם הפער בין משקלו בפועל לבין משקלו העצמי אינו עולה על 100 ק"ג;
"מכולה חריגה" - מכולה שהמטען שבה חורג ממידותיה או מכולה שניטולה מחייב שימוש בציוד מיוחד;
"מכולה שאינה רגילה" - מכולה שאורכה אינו 20 רגל או 40 רגל;
"מנהל התעבורה הימית" - הספק האחראי לניהול התעבורה הימית בנמל בידי רב חובל הנמל ותצפית הנמל;
"מסירה ישירה" - אחת מאלה, ובלבד שאושרה לפי תקנה 94 לתקנות הנמלים -
(1) לגבי מכולה - מסירת מכולה במישרין מהאנייה שליד הרציף לבעליה או מן הבעלים לאנייה שליד הרציף;
(2) לגבי כל מטען שאינו מכולה - מסירת מטען לבעליו במהלך המשמרת שנוטל בה המטען מכלי השיט או אליו;
"מסירה עקיפה" - מסירת מטען שאיננה מסירה ישירה;
"משמרת" - פרק זמן של כ–1/3 היממה (כ–8 שעות), שתחילתו וסיומו אצל כל ספק בשעה קבועה; לעניין זה, משמרת א' - המשמרת הראשונה של היום; משמרת ב' - המשמרת השניה של היום; משמרת ג' - משמרת לילה;
"נגרר" - רכב המשמש להובלת מטענים בגלנוע באניית גלנוע, לרבות גרור ( Trailer ), גרור נתמך ( Semi-Trailer ) וגרור גלנוע ( Roll Trailer ), ואינו מהווה כשלעצמו מטען;
"נוסע" - אדם שגילו מעל שנתיים היורד בנמל מכל כלי שיט שבו הגיע לישראל, או העולה בנמל על כלי שיט שעליו יצא מישראל, ולגבי אנייה - למעט צוות האנייה;
"ניהול התעבורה הימית" - כמשמעותו בתקנות הנמלים (ניהול התעבורה הימית), התשע"ח-2017;
"ניטול" - כל פעולה לצורך נטילת מטען ממקומו בכלי שיט או רכב המובילו לנמל, ניודו בתחום הנמל ומיקומו בכלי שיט או רכב המוציאו מן הנמל, למעט פעולות -
(1) הכנה באנייה או במטען, כולל איסוף או אריזה של מטען שהתפזר, איסוף טובין בתפזורת, כיסוי ספנות אנייה בזמן גשם, שלג או תנאי מזג אוויר קיצוניים, ניקוי מחסני אנייה בגמר פריקת המטען, מיון מטען לפי סימנים עיקריים וסימני עזר, סימון מטען לצורך זיהויו, פתיחה או סגירה של אריזות;
(2) לשמירה על היציבות או הבטיחות של האנייה בעת הניטול;
(3) שיש לבצען באמצעות כוח אדם בעל מומחיות או כשירות מיוחדת שהספק אינו מעסיק, או המחייבות שימוש בציוד מתמחה שהספק אינו מחזיק;
(4) שיש לבצען בשל טיבו או מצבו של המטען, המחייב סידורי טיפול מיוחדים ושונים מאלה המקובלים אצל הספק לגבי מטענים אחרים;
(5) שינוע מכולת מחברים ואמצעי רתיקה לנעילת מכולות;
(6) איסוף ופינוי חומר אריזה המשמש לריפוד המטען;
(7) ניתוק כבלי הריתוק של מטענים על הסיפון;
(8) פירוק או הקמה של מחיצות;
(9) ניקוי ספנות כלי השיט בגמר הפריקה;
"ניטול אופקי" - ניטול מטען גלנוע או ניטול מטען על משטחים או בחבקים באמצעות מלגזה מאנייה לרציף או ממנו לאנייה, דרך פתח אחורי, צדדי או קדמי של האנייה, למעט כלי רכב המנוטל בנסיעה;
"נמל" - נמל חיפה שהוכרז בצו נמל חיפה (גבולות), התשכ"ד-1964, נמל אשדוד שהוכרז בצו נמל אשדוד (הכרזת נמל), התשכ"א-1960, ונמל אילת שהוכרז בצו נמל אילת (הכרזת נמל), התשי"ב-1952;
"סילוק מי שיפוליים שמנוניים" - קבלת מי שיפוליים שמנוניים מכלי שיט לפי הוראות סימן ב' לפרק החמישה עשר לתקנות הנמלים;
"ספק" - תאגיד שהוסמך לספק את השירות לפי חוק הרשות או המספק את השירות מכוח סעיף 59 לחוק הרשות, ואשר צו זה חל עליו לפי סעיף 2;
"עיתוק" - כל אחד מאלה:
(1) לגבי מטען - הזזת מטען לצורך ניטול מטען אחר, ייצוב האנייה, על פי דרישת רשות המכס, לצורך המכלה, או למטרה אחרת שאיננה במסגרת הניטול הרגיל של אותו מטען; לעניין זה -
(א) "עיתוק דרך הרציף" - פריקת מטען המיועד לנמל אחר מאנייה לרציף וטעינתו לאותה אנייה מחדש;
(ב) "עיתוק על הרציף" - הזזת המטען בשטח הנמל;
(ג) "עיתוק בתוך האנייה" - הזזת מטען המיועד לנמל אחר בתוך האנייה;
(2) לגבי אנייה - העברת אנייה ממקום אחד ברציף למקום אחר באותו רציף או ברציף אחר באותו נמל או למקום עגינה אחר באותו נמל;
"צובר" - מטען בלא אריזה המאוחסן בתפזורת במכלי האנייה או במחסניה;
"צובר חופנים" - צובר המנוטל לאנייה וממנה על ידי מנוף אשר לזרוע שלו מחובר חופן, מדלה או ציוד אחר המותאם לניטול צובר;
"קצא"א" - חברת קו צינור אילת אשקלון בע"מ;
"רכב" - כמשמעותו בפקודת התעבורה;
"רכב אחר" - רכב שאינו רכב מנוטל בנסיעה, והמהווה כשלעצמו מטען;
"רכב מנוטל בנסיעה" - רכב נהוג בכוח עצמי, המשונע בגלנוע, ומהווה כשלעצמו מטען;
"רציף" - לרבות מזח, מקשר, כלונסאות עגינה ("דולפינים") וכל מיתקן אחר המיועד לריתוק אנייה בנמל;
"ש"ח" - שקלים חדשים;
"שטח מספנות ישראל" - כהגדרתו בכתב ההסמכה של חברת מספנות ישראל בע"מ להיות תאגיד מורשה לפי סעיף 10 לחוק הרשות, אשר נחתם בידי שרי האוצר והתחבורה ביום כ"ה באב התשס"ז (9 באוגוסט 2007), ואשר תוקן ביום ד' באדר ב' התשס"ח (11 במרס 2008);
"שטעון" - ניטול מטען מאנייה לאנייה באותו נמל ובלבד שנתקיימו במטען כל אלה:
(1) הוא אינו צובר;
(2) הוא לא נארז מחדש או הומכל מחדש בנמל ולא הוצא מהנמל;
(3) הוצהר עליו מטען בהעברה לפני פריקתו והוכר ככזה בידי רשות המכס;
(4) מקורו ויעדו מחוץ לישראל;
"שירותי אספקת מים" - שירות של אספקת מים לאנייה העוגנת בנמל;
"שירותי חשמל" - שירות של אספקת חשמל למכולת קירור ( Refrigerated Container );
"שירותי מעגן" - שירותים המסופקים לאנייה בתחום הימי כמפורט להלן:
(1) ניתוב בכל מקרה שמתקיימת חובת ניתוב על פי דין, או שמתבצע ניתוב בפועל;
(2) גרירה אגב ניתוב אנייה כאמור בפסקה (1);
(3) קשירת אנייה לרציף, והתרתה מרציף לרבות שימוש בסירות קשירה;
(4) ניהול התעבורה הימית בנמל בידי מנהל התעבורה הימית שבו;
"שירותי עגינה" - הקצאת מקום עגינה קבוע לכלי שיט שאינם אניות, והספקת השירותים הנלווים להקצאה כאמור;
"שירותי סילוק אשפה" - קבלת אשפה שהוצאה מאנייה על ידי צוותה, לפי הוראות סימן ג' בפרק החמישה עשר לתקנות הנמלים, למעט קבלת אשפה באופן מתמיד באמצעות ארבה שהוצמדה לצורך זה;
"שירות לנוסעים" - כל השירותים הכרוכים בהעלאת נוסעים וחפציהם לכלי שיט בנמל או בהורדתם מכלי שיט בנמל, ובמעבר נוסעים וחפציהם בנמל;
"תייר" - נוסע היורד בנמל מאנייה וחוזר לאותה אנייה באותו נמל או בנמל אחר בישראל, כדי להפליג בה, במסגרת אותו ביקור של האנייה בנמל או בישראל, לפי העניין;
"תצפית הנמל" - מיתקן מאויש המשמש בניהול ובקרה של התעבורה הימית בנמל ופיקוח עליה;
"תקופת שהייה" - תקופת שהייה של כלי שיט בנמל, כמפורט להלן, לפי העניין:
(1) לעניין דמי מעגן - כל תקופה של 30 ימים או חלק ממנה הנמדדת מכניסת האנייה או המבדוק לתחום הנמל עד לעזיבתם את תחום הנמל;
(2) לעניין דמי מינגש - תקופה של 4 שעות רצופות או כל חלק ממנה, הנמדדת מן הרגע שבו החלה קשירת האנייה לרציף עד הרגע שבו הסתיימה התרת האנייה מהרציף; ואולם עיתוק אנייה מרציף לרציף שבהפעלת אותו ספק לא יראו כהפסקת תקופת השהייה לעניין זה;
(3) לעניין דמי סילוק מי שיפוליים שמנוניים - כל תקופה של 15 ימים או חלק ממנה הנמדדת החל מכניסת האנייה לתחום הנמל ועד לעזיבת האנייה את תחום הנמל;
(4) לעניין דמי סילוק אשפה - כל יום ששוהה בו כלי השיט בנמל, לרבות יום ההגעה, אם כלי השיט הגיע לנמל במשמרת הראשונה, ולרבות יום ההפלגה אם כלי השיט הפליג מהנמל לאחר תחילתה של המשמרת הראשונה;
(5) לעניין שירותי מעגן, מינגש, סילוק אשפה וסילוק מי שיפוליים שמנוניים לאנייה שאורכה עד 50 מטרים המיועדת בעיקר להולכת נוסעים, והמקבלת שירותים אלה מחברת נמל אילת בע"מ - כל 48 שעות שבהן שוהה האנייה בשטח חברת נמל אילת בע"מ.
2.   
(2) חברת הפיתוח והנכסים או חברה בת שלה;
(3) התאגיד המספק שירותי ניטול ואחסון תבואות בממגורות התבואות בנמלי חיפה ואשדוד - לגבי אותם שירותים.
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   

סודר
טור א'
הנסיבות
טור ב'
התוספת
(1)
מתן שירותים למטענים מסוכנים וחומרי נפץ
50% מדמי הניטול הבסיסיים לאותו מטען
(2)
חל עיכוב בפעולות הניטול בשל גורמים התלויים בבעל האנייה או בבעל המטען, במצטבר לזמן העולה על שעה אחת במשמרת אחת
140 ש"ח לכל שעת עיכוב או כל חלק ממנה, לגבי כל איש צוות נמלי שעבד בביצוע הניטול
(3)
ניתנה הסכמה בכתב של הספק וגובה מכס להוצאת מטען במסירה ישירה או עקיפה, והוצא המטען, כולו או מקצתו, שלא באופן המסירה האמור שהוסכם, בלי שניתנה הודעה על שינוי אופן המסירה משמרת פעילה אחת מלאה לפחות לפני המשמרת שנפרק בה המטען; לעניין זה, "משמרת פעילה" - משמרת שבה עבד הספק בפועל
20% מדמי הניטול הבסיסיים במסירה עקיפה לאותו מטען
(4)
פעולות ניטול, לפי בקשה מיוחדת של בעל האנייה
140 ש"ח לכל שעה או חלק ממנה, לגבי כל איש צוות נמלי שעבד בביצוע הניטול
(5)
ניטול מטען המחייב פתיחה או סגירה של ספנות האנייה, בידי עובדי הספק או ציוד שלו
110 ש"ח לפתיחת ספנה ו–110 ש"ח לסגירת ספנה
(6)
ניטול מטען מאנייה שאיננה רתוקה לרציף
25% מדמי הניטול הבסיסיים לאותו מטען במסירה עקיפה
(7)
ניטול מטען לקרונות רכבת בעלי דפנות קבועים, בין עם גג קבוע ובין בלא גג, במסירה ישירה
800 ש"ח לכל צוות תפעול בכל משמרת או חלק ממנה
(8)
(א) ניתנה הודעה על ביטול יצוא מטען הנמצא בנמל והמטען הוחזר ללקוח
20% מדמי הניטול הבסיסיים לאותו מטען בהתאם לסוג המסירה בפועל
 
(ב) ניתנה הודעה על ביטול יצוא מטען הנמצא בנמל והוא הועבר לנמל אחר
20% מדמי הניטול הבסיסיים לאותו מטען בהתאם לסוג המסירה בפועל
(9)
ניטול רכב או נגרר שהרכיבו לו בנמל צמיגים
20% מדמי הניטול הבסיסיים לאותו מטען בהתאם לסוג המסירה בפועל
14.   
15.   
16.   
17.   


סודר
טור א'
הנסיבות
טור ב'
התוספת
(1)
ניטול מטען שאריזתו, כולה או מקצתה, פגומה, שבורה, קרועה, דולפת, ניתקת בנקל בעת הניטול או בלתי נאותה בכל דרך אחרת
50% מדמי הניטול הבסיסיים לניטול אותו מטען
(2)
ניטול מטען המחייב שימוש מעבר לציוד הרגיל גם ב -
 
 
(א) מלגזה שכוח הרמתה עד 4 טונות
170 ש"ח לכל שעת עבודה של המלגזה או חלק ממנה
 
(ב) מלגזה שכוח הרמתה מעל 4 טונות ועד 12 טונות
400 ש"ח לכל שעת עבודה של המלגזה או חלק ממנה
 
(ג) מלגזה שכוח הרמתה מעל 12 טונות ועד 25 טונות
690 ש"ח לכל שעת עבודה של המלגזה או חלק ממנה
 
(ד) מלגזה שכוח הרמתה מעל 25 טונות
760 ש"ח לכל שעת עבודה של המלגזה או כל חלק ממנה
 
(ה) דחפור
500 ש"ח לכל שעת עבודה או חלק ממנה
 
(ו) גורר בלא נגרר
135 ש"ח לכל שעה או חלק ממנה
 
(ז) טרקטור עם עגלות נגררות
40 ש"ח לכל שעה או חלק ממנה
 
(ח) עגלה נגררת
1 ש"ח לכל שעה או חלק ממנה
(3)
ניטול מטען ממחסן באנייה שהמרחק בין פתחו לדופן האנייה עולה על 6 מטרים;
350 ש"ח לכל ספנה, פעם אחת לכל פקידה של האנייה את הנמל
(4)
ניטול מטען ממחסן כאמור בסודר (3) באניית קירור;
700 ש"ח לכל ספנה, פעם אחת לכל פקידה של האנייה את הנמל
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
30.   

טור א'
הנסיבות
טור ב'
ההפחתה
(2) אנייה השוהה בתחום מספנות ישראל לצורך תיקונים במשך תקופה של 30 ימים לפחות, כל זמן שהייתה כאמור
20% מדמי המעגן הבסיסיים בתקופת השהייה הראשונה ו–80% מדמי המעגן הבסיסיים בכל תקופת שהייה נוספת
(3) אנייה במצוקה ובלבד שאינה רתוקה לרציף והפליגה מהנמל מיד עם תום המצוקה
40% מדמי המעגן הבסיסיים לאותה אנייה
(4) אנייה המשמשת לצורכי לימוד שיט בלבד
40% מדמי המעגן הבסיסיים לאותה אנייה
(5) אנייה המיועדת בעיקר להובלת מטענים, שהגיעה לנמל במטרה לפקוד רציף, למעט רציף שבו מיתקן נמל ייעודי, וחלפו למעלה משתי משמרות רצופות מהמועד שבו הגיעה לתחום הנמל ובעלייה הודיע שהיא מוכנה לעבודה, ועד למועד קשירתה לרציף כאמור, ובלבד שהעיכוב כאמור לא נגרם בשל שביתה או השבתה או עיצומים או בשל נסיבות שלא ניתן למנוע אותן, לרבות מזג אוויר או מצב ים שאינם מאפשרים ריתוק בבטחה של האנייה לרציף או מצב חירום
35% מדמי המעגן הבסיסיים לאותה אנייה
(6) אנייה שלא נותבה בפועל כדין על ידי חברת הנמל המוסמכת ליתן את שירותי המעגן
30% מדמי המעגן הבסיסיים לאותה אנייה
31.   
32.   
33.   
34.   
35.   
36.   
37.   
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
(2) דמי תשתית לציוד לחימה כאמור בפרט 621/3 בתוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין, התשס"ז-2007, אם הוא רכוש המדינה המיובא לצורכי צבא הגנה לישראל ולשימושו בלבד או המיוצא על ידי צבא הגנה לישראל, יהיה 40 ש"ח לטונה;
(3) על מטען שהגיע בדרך הים לנמל בישראל והועבר בדרך הים לנמל אחר בישראל, יחולו דמי תשתית כמטען יבוא פעם אחת בלבד, בנמל האחרון;
(3א) על מטען שהתקיימו לגביו התנאים שבפסקאות (1), (2) ו–(4) להגדרה "שטעון", ושלא מתקיים לגביו התנאי שבפסקה (3) להגדרה האמורה, יחולו ההוראות שלהלן:
(א) ישולמו דמי תשתית בסכום השווה לכפל דמי תשתית לאותו סוג מטען כמטען במעבר;
(ב) פסקה (4) לא תחול עליו;
(4) בתקופה שמיום תחילתו של צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל) (תיקון מס' 2), התשע"א-2011 עד 2019 תינתן הנחה או תיגבה תוספת על דמי תשתית לסוגי מטען מסוימים למעט מטען המפורט בפסקה (2) ומטען המיובא ביבוא אישי כהגדרתו בצו יבוא חופשי, התשס"ט-2008, לפי ערך המטען בש"ח וסוג המטען, כמפורט בתוספת הרביעית ולגבי הנסיבות המפורטות בטור א' בתוספת השישית - לפי טור ב' שבה; עלה סכומה של ההנחה על דמי התשתית הבסיסיים, ישלמו חברת הפיתוח והנכסים או מי שהיא מינתה מטעמה לגבות את דמי התשתית הבסיסיים את ההפרש בין סכום ההנחה לדמי התשתית הבסיסיים לבעל המטען או לבעל האנייה, לפי העניין;
(5) (נמחקה).
(ג) על קביעת משקל יחידות המטען או מספרן יחולו סעיפים 11 ו–12.
(ד) דמי תשתית לכל טונה או יחידה של מטען שנוטל במסירה ישירה שאינו בתוספת השניה, יהיו דמי התשתית הבסיסיים לאותו סוג מטען במסירה עקיפה.
43.   
44.   
44א.   
(ב) נוסף על האמור בסעיף 49(2), המחיר המרבי לאחסנת מטען חומרים מסוכנים ארוז המפורט בקבוצות אריזה I ו–II כמשמעותן בקוד הבין–לאומי הימי למטענים מסוכנים כולל התוספות לו (IMDG code ) של ארגון הספנות הבין–לאומי (להלן - הקוד הבין–לאומי הימי למטענים מסוכנים), מיום האחסנה ה–15 ואילך יהיה כמפורט בסעיף 49(2), בתוספת חד–פעמית כמפורט להלן בהתאם לאורך המכולה שבה אוחסן המטען:
(1) למכולה שאורכה עד 20 רגל - 355 ש"ח;
(2) למכולה שאורכה 40 רגל ומעלה - 592 ש"ח.
(ג) נוסף על האמור בסעיף 49(2), המחיר המרבי לאחסנת מטען חומרים מסוכנים ארוז המפורט בקבוצת אריזה III כמשמעותה בקוד הבין–לאומי הימי למטענים מסוכנים, מיום האחסנה ה–91 ואילך, יהיה כמפורט בסעיף 49(2) בתוספת חד–פעמית כמפורט להלן בהתאם לאורך המכולה שבה אוחסן המטען:
(1) למכולה שאורכה עד 20 רגל - 355 ש"ח;
(2) למכולה שאורכה 40 רגל ומעלה - 592 ש"ח.
45.   
(ב) על אף האמור בסימן ו' בפרק השבעה עשר לתקנות הנמלים, לא ישולמו בשל מטען שהתקבל בנמל לפי סעיף קטן (א) דמי אחסנה בעד שני ימי האחסנה הראשונים; במניין ימי האחסנה כאמור לא יובאו בחשבון ערבי ימי מנוחה וימי מנוחה, שאף הם יהיו פטורים מתשלום.
(ג) דמי התשתית בעד מטען כאמור יחולו פעם אחת בלבד, והחיוב בעדם יחול בנמל האחרון שבו נתקבל או נמסר המטען דרך השער היבשתי של הנמל.
46.   
"מכולה" - למעט אם נתקיים לגביה אחד מאלה:
(1) היא נמסרה ממשמורתה של חברת הנמל למחסן מסוף מטענים;
(2) היא נתקבלה למשמורתה של חברת הנמל ממחסן מסוף מטענים;
(3) הובלתה למשמורת חברת הנמל או ממנה נעשתה ברכבת;
"מסירה" - מסירת מטען ממשמורתה של חברת נמל;
"מעבר" - מעבר מטען את שער חברת הנמל;
"קבלה" - קבלת מטען למשמורתה של חברת נמל;
"שעות היום" - השעות שמ–06:00 עד 21:59;
"שעות הלילה" - השעות שמ–22:00 עד 05:59 למחרת.
(ב) בעד מסירה או קבלה של מכולה מלאה שהמעבר שלה הוא בשעות הלילה, תזכה חברת הפיתוח והנכסים או מי שהיא מינתה לגבות בעבורה, את בעל המטען בדמי מסירה או דמי קבלה, לפי העניין, בסך של 100 שקלים חדשים.
(ג) הוראות הצמדה ועדכון שבסעיפים 4 ו–56 לא יחולו על דמי מסירה וקבלה לפי סעיף זה.
47.   
48.   
49.   
לשירותים המפורטים בטור א' בטבלה שלהלן יהיה המחיר המרבי הסכום שנקבע בתקנות הנמלים הנקובות בטור ב' לצדם, העדכני ליום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010), ואולם עדכון המחיר האמור החל ביום התחילה, יהיה לפי סעיף 4 -

טור א'
שירות הנמל
טור ב'
הוראות תקנות הנמלים לגבי גובה התעריף
(1) שירותי עגינה לכלי שיט שאורכו פחות מ–24 מטרים, שאינו כלי שיט נמלי ואינו מיועד לדיג על פי רישיון השיט שלו
תקנה 194
(2) החסנת מטענים, למעט החסנת תבואות ומוצרי גרעינים
סימן ו' בפרק השבעה עשר

טור א'
שירות הנמל
טור ב'
הוראות תקנות הנמלים לגבי גובה התעריף
(3) מיון מטען לפי סימן עיקרי וסימן עזר
תקנה 250(א) עד (ח) וסעיף 19 בתוספת החמישית
(4) שימוש בחבלים, גמלה וארבות של הספק, לפי בקשת בעל המטען או בעל כלי השיט
תקנה 250(ט) ופסקאות 1 עד 3 בסעיף 20 בתוספת החמישית
(5) מתן תעודות אישור
תקנה 250(ט) וסעיף 21 בתוספת החמישית
(6) השגחה על עבודה
תקנה 250(ט) וסעיף 22 בתוספת החמישית
(7) שמירת טובין בלשכת המודיעין
תקנה 250(ט) וסעיף 23 בתוספת החמישית
(8) שירות למשגור קטן
סימן ט' בפרק השבעה עשר
(9) רישיונות כניסה לנמל
סימן י"ז בפרק השבעה עשר למעט תקנה 284(ג)
(10) ניטול מטען הדרוש לכלי השיט לצורך פעולתו התקינה
האגרה בשקלים חדשים כשהעגורן משמש לצרכים אחרים, הקבוע בסעיף 24(1) ו–(2) בתוספת החמישית.
50.   
51.   
אין צו זה בא לגרוע מהוראות כל דין, ובפרט מן החובה לשלם אגרת מגדלור לפי הוראות סימן ב' בפרק השבעה עשר לתקנות הנמלים ומהוראות סעיף 2(ה) לצו רשות הספנות והנמלים (דמי שימוש ראויים שתשלם חברת נמל לחברת הפיתוח והנכסים), התשס"ה-2005.
52.   
(4) בפרק העשירי לתקנות הנמלים, סימן ד' למעט תקנות 94 ו–95 שבו; בפרק השבעה עשר לתקנות הנמלים, סימן ב' למעט תקנות 191, 192 ו–194 שבו ולמעט ההוראות שבו הנוגעות לאגרת מגדלור בשינויים המחויבים, סימנים ג', ד', ה', ז', י', י"א, י"ב, י"ג, י"ד, י"ח ותקנה 284(ג); בתוספת החמישית חלקים א' ב', ג', ה' ו–ו' למעט ההוראות בפרטים 1 ו–3 שבתוספת האמורה הנוגעות לאגרת מגדלור בשינויים המחויבים, והתוספת השישית.
(ב) ביטול ההוראות בתקנות הנמלים כמפורט בסעיף קטן (א)(4) לא יחול לגבי נמל חדרה שהוכרז בצו נמל חדרה (הכרזת נמל), התש"ם-1980.
53.   
54.   
55.   
56.   
57.   
58.   
"שטח חברת הנמל" - כהגדרתו בכתבי ההסמכה.
(ב) חברת הנמל הנוגעת בדבר תגבה או תזכה בעבור חברת הפיתוח והנכסים, על אף האמור בסעיפים 41(ב) ו–46(ב), את דמי התשתית המשתלמים בעד המטענים שנמסרו בשטח חברת הנמל, ואת דמי המסירה ודמי הקבלה, ותעבירם במלואם ישירות אל חברת הפיתוח והנכסים או אל בעל המטען, לפי העניין, על פי נוהל שהמנהל יורה עליו, לאחר שנתן לחברת הפיתוח והנכסים ולחברות הנמל הזדמנות להשמיע את טענותיהן.
(ג) חברת הנמל הנוגעת בדבר תגבה בעבור חברת הפיתוח והנכסים, על אף האמור בסעיפים 7(ד), 23(ה), 41(ב), למעט לעניין דמי תשתית בעד המטענים שנמסרו בשטח חברת הנמל או בשטח מספנות ישראל, ו–44(ה), את התשלומים לפי אותם סעיפים, ותעבירם לחברת הפיתוח והנכסים לפי הוראות צו רשות הספנות והנמלים (קביעת דמי שימוש ראויים שתשלם חברת הנמל לחברת הפיתוח והנכסים), התשס"ה-2005, על פי נוהל שהמנהל יורה עליו, לאחר שנתן לחברת הפיתוח והנכסים וחברות הנמל הזדמנות להשמיע את טענותיהן.
(ד) בעד גביית התשלומים לפי סעיף זה תשולם לחברת הנמל עמלת גבייה בשיעור של 0.5% מהתשלומים המועברים בפועל לחברת הפיתוח והנכסים.
המספרים בטבלה זו מייצגים את המחירים ואת המחירים המרביים בש"ח, בעד נגרר, מכולה ורכב מנוטל בנסיעה לסוגיהם - לכל יחידה, ובעבור שאר המטענים - לכל טונה, אלא אם כן צוין במפורש אחרת לצד אותו סוג מטען
טור א'
אורך האנייה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
 
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019 ואילך
מעל 24 עד 100 מ'
2.0
2.0
2.0
1.9
1.9
1.9
1.9
1.8
1.8
1.8
מעל 100 עד 150 מ'
10.9
10.7
10.6
10.4
10.3
10.1
9.9
9.8
9.6
9.5
מעל 150 מ'
29.7
29.3
28.8
28.4
28.0
27.5
27.1
26.7
26.3
25.9
טור א'
אורך האנייה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
טור ב'
מחיר מרבי בסיסי בש"ח לפי שנה
 
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019 ואילך
מעל 24 עד 100 מ'
2.0
2.0
2.0
1.9
1.9
1.9
1.9
1.8
1.8
1.8
מעל 100 עד 150 מ'
10.9
10.7
10.6
10.4
10.3
10.1
9.9
9.8
9.6
9.5
מעל 150 מ'
29.7
29.3
28.8
28.4
28.0
27.5
27.1
26.7
26.3
25.9
המספרים בטבלה זו מייצגים את התוספות (ההפחתות) בש"ח לדמי התשתית, בעד מכולה- לכל יחידה, ובעבור שאר המטענים - לכל טונה
שנה
שיעור תחולת תוספת התשלום
2010
10%
2011
20%
2012
30%
2013
40%
2014
50%
2015
60%
2016
70%
2017
80%
2018
90%
2019 ואילך
100%

2. קביעת ערך מטען וחישוב ההשבה בעדו בנסיבות שבטור א' להלן יהיה לפי טור ב' שלצדו:


סודר
טור א' הנסיבות
טור ב' קביעת ערך המטען וחישוב ההשבה
טור ב' קביעת ערך המטען וחישוב ההשבה
1.
שחרור בשער הנמל כאשר הרשימון בעד המטען כולל מכולה מלאה אחת בלבד
סכום ההשבה לפי הקבוע בתוספת הרביעית יחושב בהתאם לערך המטען ברשימון.
סכום ההשבה לפי הקבוע בתוספת הרביעית יחושב בהתאם לערך המטען ברשימון.
2.
שחרור בשער הנמל כאשר הרשימון בעד המטען כולל כמה מכולות מלאות
חישוב ערך מטען ממוצע למכולה על ידי חלוקת ערך המטען הכולל במספר המכולות, ועל פי הערך הממוצע חישוב השבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
חישוב ערך מטען ממוצע למכולה על ידי חלוקת ערך המטען הכולל במספר המכולות, ועל פי הערך הממוצע חישוב השבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
3.
שחרור בשער הנמל כאשר הרשימון כולל מטען מסוג מכולה מלאה אחת או יותר ומטען מסוג אחר
חישוב ערך ממוצע לכל טונה מטען ברשימון, לרבות המטען במכולות, הפחתת הערך שחושב למטען שאינו במכולה מהערך הכולל וקביעת ערך ממוצע לכל מכולה; על פי ערך זה תחושב ההשבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
חישוב ערך ממוצע לכל טונה מטען ברשימון, לרבות המטען במכולות, הפחתת הערך שחושב למטען שאינו במכולה מהערך הכולל וקביעת ערך ממוצע לכל מכולה; על פי ערך זה תחושב ההשבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
4.
שחרור בשער הנמל של מטען הנפרק ממכולה בנמל
ערך המטען ברשימון יחולק במשקל המטען ויוכפל במשקל המכולה; התוצאה תשמש למציאת סכום ההשבה למכולה כאמור בפרט 1; סכום זה יחולק במשקל המכולה ויוכפל במשקל המטען.
ערך המטען ברשימון יחולק במשקל המטען ויוכפל במשקל המכולה; התוצאה תשמש למציאת סכום ההשבה למכולה כאמור בפרט 1; סכום זה יחולק במשקל המכולה ויוכפל במשקל המטען.
5.
יציאת מכולה מלאה אחת או יותר מהנמל לריקון ולשחרור במסוף עורפי
א.
כאשר אין מידע לגבי משקל המכולה - ההשבה תחושב לפי מכולת תקן:

משקל מכולת התקן יחולק במשקל המטען ברשימון וסכום זה יוכפל בערך המטען ברשימון;

התוצאה תשמש למציאת סכום ההשבה למכולה כאמור בפרט 1; סכום זה יחולק במשקל מכולת התקן ויוכפל במשקל המטען.
 
 
 
 
סודר
טור א' הנסיבות
טור ב' קביעת ערך המטען וחישוב ההשבה
טור ב' קביעת ערך המטען וחישוב ההשבה
טור ב' קביעת ערך המטען וחישוב ההשבה
 
 
ב.
כאשר קיים מידע לגבי משקל המכולה - משקל המכולה יחולק במשקל המטען ברשימון וסכום זה יוכפל בערך המטען ברשימון;
כאשר קיים מידע לגבי משקל המכולה - משקל המכולה יחולק במשקל המטען ברשימון וסכום זה יוכפל בערך המטען ברשימון;
 
 
 
התוצאה תשמש למציאת סכום ההשבה למכולה כאמור בפרט 1; סכום זה יחולק במשקל המכולה ויוכפל במשקל המטען.
התוצאה תשמש למציאת סכום ההשבה למכולה כאמור בפרט 1; סכום זה יחולק במשקל המכולה ויוכפל במשקל המטען.
6.
יציאת מכולה מלאה אחת או יותר מהנמל לשחרור במסוף עורפי, בלא ריקון
חישוב ערך מטען ממוצע למכולה על ידי חלוקת ערך המטען הכולל במספר המכולות, ועל פי הערך הממוצע חישוב השבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
חישוב ערך מטען ממוצע למכולה על ידי חלוקת ערך המטען הכולל במספר המכולות, ועל פי הערך הממוצע חישוב השבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
חישוב ערך מטען ממוצע למכולה על ידי חלוקת ערך המטען הכולל במספר המכולות, ועל פי הערך הממוצע חישוב השבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
7.
מכולה מלאה אחת או יותר במעבר או בשטעון שלא הוצהר מראש
אין השבה
אין השבה
אין השבה
8.
טעינה לאנייה של מכולה מלאה אחת או יותר שהוכנסו לנמל מלאות או שהומכלו בנמל
א.
במקרים שבהם ניתן לזהות בוודאות. כי המטען ברשימון מהווה מכולה אחת מלאה, סכום ההשבה יחושב בהתאם לערך המטען ברשימון כאמור בפרט 1.
במקרים שבהם ניתן לזהות בוודאות. כי המטען ברשימון מהווה מכולה אחת מלאה, סכום ההשבה יחושב בהתאם לערך המטען ברשימון כאמור בפרט 1.
 
 
ב.
במקרים שבהם ניתן לזהות בוודאות את כמות המכולות ברשימון, יבוצע חישוב השבה על פי ערך ממוצע למכולה כאמור בפרט 2.
במקרים שבהם ניתן לזהות בוודאות את כמות המכולות ברשימון, יבוצע חישוב השבה על פי ערך ממוצע למכולה כאמור בפרט 2.
 
 
ג.
במקרים שבהם לא ניתן לזהות בוודאות את כמות המכולות שאליהן מיוחס הרשימון מתוך כלל המכולות שהוטענו, חישוב ההשבה ייעשה כלהלן:
במקרים שבהם לא ניתן לזהות בוודאות את כמות המכולות שאליהן מיוחס הרשימון מתוך כלל המכולות שהוטענו, חישוב ההשבה ייעשה כלהלן:
 
 
 
(1)
אם היחס בין משקל המטען ברשימון לבין משקל המכולה עולה על 10%, יוכפל יחס זה במספר של כלל המכולות שהוטענו; ערך המטען ברשימון יחולק במספר המכולות שחושב כאמור; לפי התוצאה שתתקבל תחושב ההשבה כאמור בפרט 1; סכום ההשבה יוכפל במספר המכולות שחושב כאמור;
 
 
 
(2)
אם היחס בין משקל המטען ברשימון לבין משקל המכולה אינו עולה על 10%, חישוב ההשבה יבוצע בהתאם לאמור בפרט משנה ב.
סודר
טור א' הנסיבות
טור ב' קביעת ערך המטען וחישוב ההשבה
9.
טעינה לאנייה של מכולה מלאה אחת או יותר ומטען מסוג אחר
כאשר ניתן לזהות כי המטען ברשימון מהווה מכולה/ות מלאה/ות ומטען אחר, יבוצע חישוב ערך ממוצע לכל טונה מטען ברשימון (כולל המכולות), הפחתת הערך שחושב למטען האחר מהערך הכולל וקביעת ערך ממוצע לכל מכולה, אשר על פיו מחשבים השבה בסכום זהה לכל מכולה ברשימון כאמור בפרט 1.
10.
שחרור מהנמל או טעינה לאנייה של איזוטנק ריק
אין השבה
ל' בניסן התש"ע (14 באפריל 2010)

 
יובל שטייניץ
ישראל כ"ץ
 
שר האוצר
שר התחבורה והבטיחות בדרכים
[1.] ק"ת 6891, התש"ע (17.5.2010), עמ' 1074.
תיקונים:ק"ת 6942, התשע"א (21.11.2010), עמ' 173 (ת"ט בק"ת 6944, התשע"א, עמ' 220);
ק"ת 7018, התשע"א (26.7.2011), עמ' 1191 [התשע"א (מס' 2)];
ק"ת 7356 התשע"ד (20.3.2014), עמ' 964;
ק"ת 7788 התשע"ז (9.3.2017), עמ' 823;
ק"ת 8232 התשע"ט (11.6.2019), עמ' 3342.
[2.] התוספת השניה הושמטה ע"י מערכת "דינים".
[3.] התוספת הרביעית הושמטה ע"י מערכת "דינים".

מפת מסמך

פרק א': פרשנות, תחולה והוראות כלליות
1. הגדרות
2. תחולה לפי הספק
3. תוספות או הנחות מצטברות
4. הצמדה למדדים
5. מס ערך מוסף לא כלול
6. תוספת למחיר בשל שירותים בימי מנוחה
פרק ב': מחירי שירותי ניטול מטענים ופעולות הנלוות לניטול
7. חובת תשלום והזכאות לתקבול
8. מחיר מרבי לניטול מטען
9. מחיר מרבי לעיתוק מטענים
10. מחיר מרבי לשירותי המכלה
11. קביעת כמות המטען
12. מטענים שמשקלם אינו ידוע
13. תוספת כלליות למחיר המרבי בניטול מטענים
14. תוספות למחיר המרבי בניטול מכולות
15. מחיר מרבי לניטול גונדולות
16. מחיר מרבי לפעולות מיוחדות
17. תוספת למחיר המרבי בניטול מטען כללי וצובר
18. מסמכים לאימות כמות המטען
19. תרשומת במטען קשה לניטול
20. תוספת לתעריף הבסיסי במקרים מסוימים
21. ניטול אופקי
22. רכב של נוסע
פרק ג': מחירי שירותים לכלי שיט
23. הזכות לתקבול
24. החיוב בתשלום
25. הצגת תעודת הרישום ותעודת תפוסה
26. אורך כלי השיט לצורך חישוב המחיר המרבי
27. מחיר מרבי לשירותי מעגן עיתוק ומינגש
28. מחיר מרבי לשימוש בגוררת וסירות קשירה
29. תוספת למחיר המעגן הבסיסי
30. הפחתות מתעריף המעגן הבסיסי
31. הפחתות ממחיר המינגש הבסיסי
32. מחיר מרבי לשירותי עגינה לכלי שיט נמלי
33. מחיר מרבי לשירותי עגינה לסד"גים
34. מחיר מרבי לשירותי עגינה למבדוק
35. כלי שיט על מבדוק וממשה
36. מחיר מרבי לסילוק אשפה
37. מחיר מרבי לסילוק מי שיפולים שמנוניים
38. מחיר מרבי לאספקת מים
39. מחיר מרבי לשירותים לכלי שיט מסוימים הנכנסים לנמל אילת
40. הוראות מיוחדות למכליות נפט
פרק ד': דמי תשתית
41. חובת תשלום והזכאות לתקבול
42. דמי תשתית
43. תשלום הפרשי דמי תשתית
פרק ה': הוראות שונות והוראות מעבר
44. אחסון תבואות ומוצרי גריעינים ושירותים נוספים
44א. אחסון מטען חומרים מסוכנים לתקופה חריגה
45. שירותים בדרך היבשה למטען שנפרק מאנייה בנמל אחר
46. דמי מסירה ודמי קבלה של מכולות ונגררים לפי שעות
47. מחיר מרבי לשירותי חשמל
48. דמי שירות לנוסעים
49. מחירים מרביים לשירותים נוספים
50. מחיר דמי המעגן לפי קביעת המנהל
51. שמירת דינים
52. ביטול
53. תחילה
54. סייג לתחולה
55. הוראת שעה לעניין חלוקת תשלום בעד ניטול
56. הוראת מעבר לעניין עדכון התעריפים המרביים לשירותי ניטול לפי מקדם הפחתת מחירים שנתי
57. הוראת מעבר וסייג לעניין תוספת תשלום לחומרים מסוכנים ארוזים מסוימים
58. הוראת מעבר לעניין תשלומים המשולמים לחברת הפיתוח והנכסים
תוספת ראשונה
תוספת שניה
תוספת שלישית
תוספת רביעית
תוספת חמישית
תוספת שישית