תאריך תצוגה: 30/06/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
"כללי האתיקה בפרסומת" הגדרות
2. דרישת אישור למימון גורם חוץ
3. תנאים וסייגים לשידור חסות
4. דרך ציון חסות
5. זמן הודעות חסות
6. מועד השידור של הודעת חסות
7. חסות לתחרות ספורט
8. אי–תחולת כללי שיבוץ פרסומת
9. סמכויות המנהל
10. פסילת הודעת חסות

כללי הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (חסות לתכניות טלוויזיה), התש"ע-2009 1

בתוקף סמכותה לפי סעיפים 24, 82 ו–88 לחוק הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, התש"ן-1990 (להלן - החוק), קובעת מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו כללים אלה:
 
1.   "כללי האתיקה בפרסומת"   
הגדרות

(תיקון התשפ"א)
(א) בכללים אלה -
"הודעת חסות" - הודעה בשידורי מורשה לשידורי טלוויזיה שצוינה בה קבלת חסות;
"חסות" - מימון מגורם חוץ להפקה של תכנית;
"כללי התכניות" - כללים שנקבעו לפי סעיפים 24, 58, 59, 60 ו–61 לחוק לעניין שידור תכניות טלוויזיה בידי מורשה לשידורי טלוויזיה;
"כתובית" - מלל המופיע על רקע הודעת חסות והכולל הסבר או הבהרה שיש להביאם לידיעת הצופים;
"מורשה לשידורי טלוויזיה" - בעל זיכיון או רישיון לשידורי טלוויזיה;
"מקבץ הודעות חסות" - כמה הודעות חסות המשודרות ברצף.
(ב) מונחים אחרים בכללים אלה תהיה להם המשמעות שניתנה להם בכללי שיבוץ פרסומת, בכללי האתיקה בפרסומת או בכללי התכניות, לפי העניין.
2.   
3.   
(ב) לא תשודר הודעת חסות של גוף פוליטי או כל גורם אחר שלפי החוק או לפי כללי האתיקה בפרסומת אסור בשידורי מורשה לשידורי טלוויזיה לפרסם אותו או מוצרים שהוא מייצר או משווק או שירותים שהוא נותן.
(ג) לא תשודר הודעת חסות אשר מתקיים בה אחד מאלה:
(1) היא עשויה להטעות את ציבור הצופים או לפגוע בו בדרך אחרת;
(2) היא נוגדת הוראות כל דין, הזיכיון או הרישיון או הנחיות הרשות;
(3) נותן החסות עשוי להשפיע על תוכנה של התכנית, כולה או חלקה, או שיכול להיווצר רושם בציבור כי הוא עשוי להשפיע כאמור.
(ד) לתכנית תחקיר, לתכנית בענייני היום, ולתכנית מסוג כלשהו העוסקת בענייני כלכלה, כספים, השקעות או צרכנות, לא תשודר הודעת חסות אם החסות ניתנת מאת גורם שעיסוקו נוגע במישרין לנושא שבתכנית.
(ה) בתכנית שניתנה לה חסות לא יוצג נותן החסות או מוצר או שירות שלו.
(ו) הוראות סעיף 27(א) ו–(ב) לכללי שיבוץ פרסומת יחולו, בשינויים המחויבים, על הודעות חסות שבהן נותן החסות הוא יצרן או משווק של משקאות כאמור בפסקאות (1) או (2) שבסעיף 27(א) האמור.
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
(ב) מורשה לשידורי טלוויזיה וכן מפרסם ומשרד פרסום הרואה את עצמו נפגע מהחלטת המנהל רשאי לערור עליה בתוך 7 ימים מיום קבלת ההחלטה; אין בהגשת ערר כדי לעכב את יישום החלטת המנהל.
(ג) המועצה או ועדת משנה שלה שהיא הסמיכה לכך תדון בערר, ותיתן את החלטתה בהקדם האפשרי בנסיבות העניין.

י"ז באלול התשס"ט (6 בספטמבר 2009)
נורית דאבוש
יושבת ראש מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו
[1.] ק"ת 6816, התש"ע (24.9.2009), עמ' 37.
תיקונים:ק"ת 7111, התשע"ב (23.4.2012), עמ' 1043;
ק"ת 7384, התשע"ד (15.6.2014), עמ' 1202;
ק"ת 9437, התשפ"א (14.6.2021), עמ' 3360 (כולל שינוי השם) (ת"ט בק"ת 9523, התשפ"א, עמ' 3830);
ק"ת 9999, התשפ"ב (15.2.2022), עמ' 2072;
ק"ת 10131, התשפ"ב (1.5.2022), עמ' 2720 [התשפ"ב (מס' 2)];
ק"ת 10184, התשפ"ב (30.5.2022), עמ' 3002 [התשפ"ב (מס' 3)];
ק"ת 10610, התשפ"ג (30.3.2023), עמ' 1210;
ק"ת 11057, התשפ"ד (1.1.2024), עמ' 1280;
ק"ת 11339, התשפ"ד (30.6.2024), עמ' 2814 [התשפ"ד (מס' 2)];
ק"ת 11652, התשפ"ה (30.12.2024), עמ' 754;
ק"ת 11935, התשפ"ה (30.6.2025), עמ' 2036 [התשפ"ה (מס' 2)].

מפת מסמך

1. הגדרות
"כללי האתיקה בפרסומת" הגדרות
2. דרישת אישור למימון גורם חוץ
3. תנאים וסייגים לשידור חסות
4. דרך ציון חסות
5. זמן הודעות חסות
6. מועד השידור של הודעת חסות
7. חסות לתחרות ספורט
8. אי–תחולת כללי שיבוץ פרסומת
9. סמכויות המנהל
10. פסילת הודעת חסות