| 1. | הגדרות [תיקונים: התשס"ב, התשפ"ו (מס' 2)] |
| 2. | שיעור ניכוי בעד החזר הוצאות |
| 4. | עדכון [תיקונים: התשס"ג, התשפ"ו (מס' 2)] |
| 5. | סך כל הניכויים |
| 6. | תנאי בחוזה עבודה |
| 7. | בחינה תקופתית |
תקנות עובדים זרים (שיעור ניכויים מהשכר בעד מגורים הולמים), התש"ס-2000 1 בתוקף סמכותי לפי סעיפים 1ג(ד), 1ה(ב), 1ז ו-6ב לחוק עובדים זרים (איסור העסקה שלא כדין והבטחת תנאים הוגנים), התשנ"א-1991 (להלן - החוק), לאחר התייעצות עם ארגון עובדים שעם חבריו נמנה המספר הגדול ביותר של עובדים מאורגנים בישראל ועם ארגוני מעבידים שלדעתי הם ארגוני מעבידים יציגים ונוגעים בדבר ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה: |
| 1. "מבנה יביל ארעי המיועד למגורים" - כהגדרתו בחלק י"ט לתוספת השנייה בתקנות התכנון והבנייה (בקשה להיתר, תנאיו ואגרות), התש"ל?1970; "מוצרי חשמל" - אמצעים חשמליים לאוורור ולהסקה של המבנה, מערכת כיריים, מכונת כביסה, מקרר, דוד מים ותאורה חשמלית למבואה; |
| 2. ?(א) הסכום המרבי שרשאי מעסיק לנכות משכרו החודשי של עובד זר כהחזר הוצאות המעסיק למגורים הולמים במבנה קבע לפי סעיף 1ה לחוק באזור מגורים כאמור בטור א' שלהלן, הוא כמפורט לצידו בטור ב':
|
| 3. |
| 4. |
| 5. סך כל הניכויים המותרים לפי תקנות אלה יחד עם הניכויים לפי תקנות עובדים זרים (איסור העסקה שלא בדין והבטחת תנאים הוגנים) (שיעור ניכוי מהשכר בעד דמי ביטוח רפואי), התשס"ב-2001 (להלן - תקנות דמי ביטוח רפואי), ולפי סעיף 25(א)(6) לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958 (להלן - חוק הגנת השכר), לא יעלה על 25% משכרו החודשי של עובד זר. |
| 6. (א) לא תיכלל בחוזה עבודה שעובד זר צד לו, הוראה המאפשרת לנכות לפי סעיף 25(א)(6) לחוק הגנת השכר, סכום העולה על ההפרש שבין 25% משכר העבודה לבין הסכום שנוכה לפי תקנות אלה ולפי תקנות דמי ביטוח רפואי. (ב) תנאי כאמור בתקנת משנה (א) שנכלל בחוזה עבודה, בטל לענין ניכויים שעולים על ההפרש האמור בה. |
| 7. משרד העבודה יבצע בחינה תקופתית לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב2021-, בתום חמש שנים ממועד תחילתן של תקנות עובדים זרים (שיעור ניכויים מהשכר בעד מגורים הולמים) (תיקון), התשפ"ו?2026. ז' בתמוז התש"ס (10 ביולי 2000) אליהו ישי שר העבודה והרווחה |