שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המצעד – סיכום עשור של (שפות) פיתוח

חדשות

המצעד – סיכום עשור של (שפות) פיתוח, צילום: צילום: שאטרסטוק
המצעד – סיכום עשור של (שפות) פיתוח
02/06/2020, כתיבת מומחים

העשור האחרון היה ללא ספק העשור של Python. או אולי של JavaScript? או של Go? ברוכים הבאים למצעד: דירוג 5 שפות הפיתוח הבולטות ביותר בתחום ההייטק הישראלי בעשור האחרון

לאורך העשור האחרון נכנסו לא מעט כוכבות חדשות לתחום שפות הפיתוח. חלקן תפסו את מקומן של שפות פיתוח וותיקות יותר והפכו לשמות בולטים בענף, אחרות יצרו אולי אימפקט קצת פחות משמעותי אך הן עדיין כאן כדי להישאר. לצידן, ישנן גם לא מעט שפות וותיקות שהצליחו, למרות התחרות הקשה, לשמור על מעמדן היציב כשפות פיתוח מבוקשות ומובילות בתחום.

על מנת לקבוע מהן שפות הפיתוח הבולטות ביותר בעשור האחרון אספנו נתוני ביקוש של חברות השמה בהייטק, בחנו סטטיסטיקות של לוחות דרושים ופרסומי משרות בהייטק, ואספנו תוצאות של מדידות וסקרים שנערכו לאורך כל העשור.

וכעת, לתוצאות – חמש שפות הפיתוח הבולטות ביותר בעשור האחרון, אשר כיכבו בגדול בתחום ההייטק הישראלי ושמתכוונות, כך נדמה, (לפחות ברובן) להישאר איתנו גם לאורך העשור הבא:

1. JavaScript

JavaScript היא ללא ספק אחת משפות הפיתוח שהשפיעו הכי הרבה על ענף ההייטק בעשור האחרון. היכולת להשתמש בשפה הן מצד ה-server והן מצד ה-client יצרה שינוי משמעותי בתחום והפכה את השפה לאחת השחקניות המובילות בו. נתוני חברות ההשמה מעידים כי השפה היא אחת מחמש שפות הפיתוח המבוקשות ביותר על ידי חברות ההייטק לאורך העשור, וכי בראיונות עבודה טכניים היא אחת השפות השכיחות בהן משתמשים המגייסים לבחינת כישוריהם של המועמדים.

לקראת אמצע העשור, בשנת 2014, היתה JavaScript שפת הפיתוח שזכתה להכי הרבה חיפושים במנועי החיפוש השונים ברשת.

בנוסף לכך, נבחרה השפה לאורך כל העשור כאחת מחמש שפות הפיתוח המובילות, זאת על פי סקרים שנעשו בקרב עשרות אלפי מפתחים מדי שנה. בסוף שנת 2019, על פי אותם הסקרים, זכתה JavaScript לעמוד בראש הרשימה.

2. Python

אחד השמות הבולטים ביותר בעשור האחרון בתחום שפות הפיתוח הוא Python, שפת הפיתוח בה רצוי מאוד שתתמחו אם אתם מעוניינים לפתח קריירה מצליחה בתחום ה-Data Science. בשלוש השנים האחרונות של העשור היתה שפה זו אחת משתי השפות בהן משתמשים הכי הרבה מראיינים במהלך ראיונות העבודה, ועל פי נתונים עדכניים לסוף 2019 נמצאה כאחת מחמש שפות הפיתוח הנדרשות ביותר על ידי חברות ההייטק בארץ.

Python היתה השפה שפתחה את העשור מבחינת החיפושים ברשת, כאשר נכנסה לענף בסערה והיתה לשפת הפיתוח שחיפשו הכי הרבה בשנת 2010. לאורך העשור איבדה את מעמדה כמובילת החיפושים למגוון שפות אחרות, אך ב-2018, ככל הנראה בעקבות הפופולריות שלה בתחום ה-Machine Learning, חזרה להוביל את הטבלה.

בנוסף לכל זה, נבחרהPython  בסקרים המסכמים של 2019 למקום השני ברשימת השפות המובילות, על פי בחירת המפתחים, וכן למקום השני ברשימת השפות האהובות ביותר על המפתחים.

3. Go

שפת הפיתוח Go נכנסה לחיינו ממש לקראת תחילת העשור הקודם, וללא ספק הצליחה לייצר רושם גדול על הענף. ב-2016 היתה היא זו ששלטה ברשימת החיפושים ברשת, ועם סוף 2019 התמקמה ברשימת חמש השפות הנדרשות ביותר על ידי חברות ההייטק בישראל, וכן ברשימת חמש השפות הרווחיות ביותר למפתחים.

בפרויקטים החדשים של חברת Google העולמית, משמשת Go כשפת הפיתוח המובילה, כך שנראה שגם בסיכום העשור הבא אנחנו בהחלט נשמע עליה.

4. Ruby

לחמישייה שלנו נכנסה גם שפת הפיתוח Ruby אשר גם היא, בדומה ל-Go, הוכתרה בסוף 2019 כאחת משפות הפיתוח המזכות את המפתחים המומחים בה בשכר הגבוה ביותר בתחום. בנוסף, בסקר שנערך על ידי אתר Stack Overflow, נבחרה Ruby, יחד עםRuby  on Rails, לשפה שהשפיעה על עולם הפיתוח במידה הגדולה ביותר, בפרק הזמן הקצר ביותר. זאת בזכות היכולת שלה לאפשר יצירת אפליקציה פועלת ומתפקדת באופן בסיסי תוך שימוש במספר מצומצם ביותר של פקודות קוד.

5. Java

אחרי שנים של פופולריות רבה, מסתיים העשור האחרון בצורה קצת צורמת עבור Java, אשר נדמה שהולכת ומאבדת את מעמדה לטובת JavaScript שזוכה לרוח גבית חזקה מ-Google. יחד עם זאת, אם בסיכום העשור האחרון עסקינן, מדובר ללא ספק באחת מחמש השפות הבולטות ביותר.

בשנת 2015 היא היתה שפת הפיתוח המובילה בחיפושים ברשת, וכבר שנים שהיא אחת השפות בהן מתמשים הכי הרבה בראיונות עבודה טכניים. נכון לסוף 2019, מסתמנת Java, על אף כל האמור לעיל, כאחת מחמש שפות הפיתוח הנדרשות ביותר בחברות ההייטק בישראל, וכן כאחת מחמש שפות הפיתוח המובילות על פי סקרי המפתחים. בסקרים אלו היתה Java בחמישייה הפותחת כמעט לאורך העשור כולו, כך שעל אף הירידה המורגשת בפופולריות שלה, מדובר ללא ספק באחת הכוכבות הבולטות של העשור.

 

המאמר נכתב על ידי שלומית כהן – מנהלת הגיוס בחברת גוטפרינדס המתמחה בהשמה להייטק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה