שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורך דין סייבר

חדשות

עורך דין סייבר, צילום: PIXABAY
עורך דין סייבר
20/04/2020, כתיבת מומחים

הודות להתפתחות הטכנולוגיה, כל אחד היום יכול למצוא מידע בכל נושא ותחום באמצעות רשת האינטרנט שזמינה ונגישה עבורנו באמצעות הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייד. באמצעות רשת האינטרנט ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות ולהיעזר בשירותים מקוונים כמו חיפוש מידע, רכישת מוצרים, תשלום חשבונות, להכיר אנשים חדשים, ועוד אפשרויות נוספות אשר מקלות על שגרת היום.

יחד עם זאת, רשת האינטרנט היא המקום בו עלולות להתרחש מגוון עבירות פליליות המבוצעות על ידי האקרים ועברייני רשת, אשר בוחרים לנצל לרעה את יתרונות הרשת ואת היקף השימוש העולמי בה.

 

עבירות בתחום המחשבים והאינטרנט

עבירות בתחום המחשב ו/או האינטרנט הינן עבירות פליליות שהפכו עם השנים לנפוצות יותר ויותר, ככל שהעידן הדיגיטלי הולך ומתפתח במרוצת הזמן. כאשר מתבצעות עבירות הנוגעות לרשת האינטרנט, מדובר למעשה על עבירות סייבר המתרחשות במרחב האינטרנט באמצעות רשת האינטרנט.

עבירות נוספות העלולות להתרחש בתחום הסייבר אלו עבירות הנוגעות לפריצה או חדירה למוצרי מחשב פיזיים כמו מחשב נייד/נייח, טלפון חכם או כל אמצעי טכנולוגי אחר שעבריינים מנסים לחדור אליו ולבצע עבירות כמו פריצה לקבצים אישיים, העתקה של מידע שקיים במכשיר, הפרה של זכויות יוצרים, החדרת וירוסים ותוכנות רוגלה שגורמים נזק למכשיר וסוגים נוספים של עבירות פליליות אחרות מתחום המחשב והסייבר.

סחיטה דרך רשת האינטרנט

אחת מהעבירות הנפוצות המתרחשות באמצעות האינטרנט היא עבירה של סחיטה ברשת, כאשר העבריין מאיים לחשוף או להפיץ מידע פוגעני ו/או פרטי על אדם אחר זאת כדי לקבל כספים או טובות הנאה בתמורה לאי הפצת המידע. לדוגמה - האקר יכול לפרוץ אל גוף עסקי של חברה או תאגיד, ולאיים על הנהלת החברה כי הוא יפיץ מידע חסוי ופרטי שקיים במאגר הנתונים של החברה וכך יגרום לה להפסדים ואף למפלה. על מנת שהדבר לא יקרה הוא דורש מאנשי החברה להעביר לחשבונו סכום כסף מסוים (או מטבע וירטואלי כגון ביטקוין), וכך למעשה מתבצעת עבירת הסחיטה.

סחיטה מינית באינטרנט

סחיטה בהקשר נוסף היא סחיטה מינית באינטרנט בה במקרים רבים מדובר על עבריינים הכוללים בחורה (וגורמים נוספים שעומדים מאחוריה) אשר מצליחים להשיג תכנים בעלי אופי מיני מהנסחט (סרטונים או תמונות עירום), בהסכמתו או שלא בהסכמתו של הקורבן, ומאיימים כי יפיצו את התכנים האינטימיים ברחבי הרשת או למשפחתו ואנשים שהקורבן מכיר, ככל שלא יקבלו את מבוקשם – בדרך כלל העברות בנקאיות של כסף או תשלום במטבע וירטואלי.

כיוון שרשת האינטרנט היא רחבת היקף, עבריינים רבים מנצלים זאת כדי להסתתר מאחוריה באופן שמקשה להתחקות אחר צעדיהם וחשיפת זהותם. לרוב הודעות הסחיטה נשלחות דרך הודעות אימייל, אך כתובת השולח פיקטיבית ואיננה יכולה להעניק מידע בנוגע לעבריין שביצע את העבירה.

כיצד להתנהל במקרה של סחיטה ברשת

חשוב לדעת כי ניתן לטפל בכל איום ומעשה עבירה המתבצע באמצעות האינטרנט, לרבות ניסיונות סחיטה וסחיטות מיניות, וזאת באמצעות פנייה אל עורך דין סייבר המתמחה בעבירות המתרחשות ברחבי הרשת. למרות שאיום המגיע מהעבריין גורם לחשש גדול, כדאי שלא להיענות לדרישותיו ולהתייעץ בהקדם האפשרי עם עו"ד מומחה בתחום של סייבר וסחיטות ברשת שידריך אתכם באופן מיידי איך להתמודד באופן נכון עם הסחיטה כדי שלא תינזקו.

חשוב לדעת כי כפי שניתן להפיץ מידע פרטי באופן מהיר באמצעות הרשת, ניתן לעיתים קרובות גם להסיר את אותו מידע במהרה ולהתמודד בצורה נכונה עם האיומים שחווה קורבן הסחיטה ולנטרלם. ישנן יחידות מיוחדות במשטרה העוסקות בעבירות מחשוב וסייבר, כאשר בעזרת ליווי וייעוץ משפטי של עורך הדין מומחה לענייני סייבר ניתן לטפל במקרים אלו בעצירת הסחיטה ונטרול האיומים ולעיתים אף להגיש תביעה משפטית כנגד העבריין או העבריינים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:219
קומיט וכל טופס במתנה