שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקופת הקורונה היא זמן קריטי להכנת ייפוי כוח מתמשך

חדשות

תקופת הקורונה היא זמן קריטי להכנת ייפוי כוח מתמשך, צילום: pixabay
תקופת הקורונה היא זמן קריטי להכנת ייפוי כוח מתמשך
03/04/2020, כתיבת מומחים

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מאגד את רצונותיו של כל אדם למקרה שמצבו הבריאותי יוחמר ויהיה צורך לקבל החלטות אקוטיות.

תקופת הקורונה בפאן הבריאותי

ההתפרצות של מגפת הקורונה יצרה בפתאומיות תחלואה בהיקפים גדולים מאד בישראל, בעיקר של אוכלוסייה מבוגרת. מצב ייחודי זה חידד באופן קיצוני את הצורך של כל אדם להכנת ייפוי כוח מתמשך כדי להעניק לעצמו מעטפת אשר תבטיח שלאורך כל חייו, כל ההיבט הבריאותי יטופל כפי שהאדם רואה לנכון על פי תפיסת העולם שלו.

ההיבטים של ייפוי כוח מתמשך

משרד המשפטים הפיק מסמך חדשני זה מתוך הבנה עמוקה שיש לפעול על פי בקשותיו של כל אדם ובדיוק באותה הדרך אשר בה הוא התווה את חייו כל זמן שהיה צלול.

שיטת העבודה היא שאדם המעוניין בהכנת מסמך ייפוי כוח מתמשך, נפגש עם עורך הדין אשר הוסמך לטפל במסמך מסוג זה ושוטח בפניו את ראיית העולם שלו בכל מיני תחומים בהתאם לסעיפים אשר מופיעים במסמך המובנה.

כל אדם אשר נדרש לקבל החלטות, מקדיש לכך חשיבה מעמיקה כדי להכריע את הנתיב הנכון בכל קטגוריה. האדם חושב על עצמו ועל בריאותו במקרים אשר עלולים לקרות.

במקביל לכך, הוא חושב מיהו האדם הראוי שיטפל בכל הנושאים הרפואיים והממוניים כאשר הוא לא יהיה צלול במוחו. אם זו תהיה בת הזוג שלו, אחד מילדיו או לחלק את המטלות בין כמה בני משפחה.

הנחיות לבני המשפחה

ההנחיות של כל אדם הן אינדיבידואליות. האחד יבקש לרשום אילו טיפולים מצילי חיים הוא מאשר שיבצעו בגופו כמו לדוגמה, הרדמה, הנשמה, ניתוחי חירום, ניתוחים אלקטיביים וכו'. כמו כן אם הוא מעוניין לחיות בהשגחה בביתו או שהוא מבקש להיות בבית אבות במחלקת תשושי נפש או במחלקות הסיעודיות בהתאם למצבו הבריאותי.

באופן טבעי חלק מהציבור יעדיף להישאר ככל האפשר בביתו בעזרת מטפל ואחרים יעדיפו להיות בהשגחה רפואית, במקום בו יש משמרות הן של רופאים והן של אחיות מנוסות.

תפקידו של עורך הדין המיומן הוא לתת ללקוח את מלוא האפשרויות הקיימות כדי שיבחר מתוכן את המתאימה ביותר עבורו. העובדה שהלקוח מכין את המסמך הזה יוצר את המסלול שבו יפעלו בני המשפחה שייבחרו למטרה זו והם יפעלו על פי ההנחיות שלו בלבד ולא יהיו להם התלבטויות כלל.

במיוחד לאור מגפת הקורונה והימים הלא ברורים שאין כל אפשרות לדעת לאן הם יובילו, חשוב מאד להכין מסמך ייפוי כוח מתמשך במיוחד עבור האוכלוסייה הבוגרת.

עורכי דין אשר קיבלו הסמכה לעריכת מסמך זה

עורכי דין שעברו הסמכה ייעודית להכנת מסמך משפטי זה, עוסקים בכך. בתום הכנת ייפוי כוח מתמשך, הוא יועבר לבית המשפט לקבלת תוקף חוקי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:18
קומיט וכל טופס במתנה