שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא מבצעים עסקת נדל"ן מבלי להתייעץ עם עורך דין

חדשות

לא מבצעים עסקת נדל"ן מבלי להתייעץ עם עורך דין, צילום:
לא מבצעים עסקת נדל"ן מבלי להתייעץ עם עורך דין
15/03/2020, כתיבת מומחים

רוכש נכס נדל"ן ועורך דין יושבים באותו המשרד. לא, זו אינה בדיחה, אלא מציאות שצריכה להפוך לחלק בלתי נפרד מכל מי שמעוניין לצלול לתחום הנדל"ן ולצאת ממנו בשלום. על מנת לבצע פעולות כמו השגת היתרי בנייה או חתימה על חוזה בין מוכר לקונה, יש צורך בליווי משפטי מקצועי. רק ליווי כזה ימנע מכם לבצע טעויות קריטיות בעת קיום העסקה דוגמת אי תשלום מיסים או חתימה עיוורת על חוזה, מבלי לקרוא את האותיות הקטנות.

מה חשוב לבדוק כשפונים לעורך דין בתחום הנדל"ן?

בין אם אתם קונים נכס, מוכרים אותו או עוברים תהליך של פינוי-בינוי בדירה, חשוב להגיע לעורך דין טוב. אך רגע לפני שאתם בוחרים את עורך הדין שלכם, מומלץ לבדוק כמה פרמטרים. ראשית, אין תחליף לניסיון. רק משרד של עורכי דין מקצועיים ומנוסים יכול לספק לכם את המענה הדרוש. עורכי דין שבאמתחתם שנים של ניסיון עם לקוחות שונים ומקרים שונים יכולים לפתור כל בעיה ולהציע לכם פתרון יצירתי שמעולם לא חשבתם עליו. שנית, כדאי לאסוף המלצות. לשם כך, כל הערוצים פתוחים. הממליצים יכולים להיות קולגות שלכם לעבודה, בני משפחה או חברים שלא ראיתם זמן רב. אפשר, כמובן, להיכנס לאתרי האינטרנט ולבחון את התגובות של הגולשים. כאשר מדובר בעורכי דין מקצועיים, לקוחות מרוצים לא יחסכו בשבחים.

ולבסוף, חשוב לוודא שהנדל"ן הוא התחום העיקרי שבו עוסק משרד עורכי הדין שאליו אתם פונים. משרדי עורכי דין לא מעטים עוסקים בנדל"ן כתחום צדדי, והשירות הוא בהתאם. חפשו דווקא את המשרד ששם את הנדל"ן במרכז, ותיווכחו בהבדל העצום שבשירותים שתקבלו.

עו"ד אביב טסה – עורך הדין שלכם לענייני נדל"ן

רוצים לבצע עסקת מכירה, אך אינכם מוצאים את הידיים והרגליים? קיבלתם לידכם את החוזה ואינכם מבינים מילה מכל מה שכתוב? כאשר מדובר בעסקה גדולה ומשמעותית כמו עסקת נדל"ן, אי אפשר להקל ראש. במשרד של עו"ד אביב טסה תוכלו למצוא את התשובה לכל שאלה. משרד עורכי דין איכותי זה מספק מגוון רחב של שירותים, ועוסק בתחומים רבים, ביניהם התחדשות עירונית, שירותי נדל"ן מגוונים, בתים משותפים, מיסוי מקרקעין וכדומה. כאן תמצאו את המענה הדרוש ואת הליווי שאתם צריכים על מנת לבצע את העסקה של חייכם על הצד הטוב ביותר.

מעבר לכך, מאחורי משרדו של עו"ד אביב טסה פרויקטי בנייה רבים. המשרד מלווה כל פרויקט ופרויקט מבחינה משפטית. מבין הפרויקטים הגדולים ניתן להזכיר את פרויקט המשרדים החדשני בצ'ק פוסט בחיפה, פרויקט תמ"א 38/1 בחוני המעגל שבתל אביב, תמ"א 38/1 בהרצוג בבת ים, תמ"א 38/2 ברחובות קק"ל ושפירא בראשון לציון, פינוי-בינוי ברחוב הפעמוני בתל אביב וכן תמ"א 38/1 ברחוב תל חי ברמת גן.

כאשר מדובר בניהול פרויקטים שונים, המשרד של עו"ד אביב טסה אחראי על הצלחות רבות. צוות עורכי הדין המקצועי יודע להתעמק בסוגיות מורכבות ולהתמודד עמן, תוך שהוא מבצע כל חקירה אפשרית. מעבר לכך, הצוות לוקח על עצמו את האחריות להילחם על האינטרסים המשפטיים של כל הצדדים, במטרה להביא להצלחתן של העסקאות השונות, למען רווחתם של הלקוחות. כך שאם אתם מחפשים את משרד עורכי הדין שילחם למענכם, אתם יודעים למי לפנות. בקרו אותנו – אביב טסה.

להכיר את תחומי הנדל"ן השונים

על מנת להבין מדוע אנו זקוקים לעזרתו של עורך דין איכותי בתחומי הנדל"ן, חשוב שנבחן את התחומים עצמם.

רכישת נכס

רבים מאתנו מעוניינים לרכוש נכס כדי להרגיש ביטחון כלכלי ויציבות. אך כדי לרכוש דירה בבטחה, יש לבצע בדיקות שונות. לפני הרכישה, אלה כמה דברים משמעותיים שבודק עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן:

• מיהו בעל הדירה – אחד הדברים החשובים יותר שכדאי לעשות בעת רכישת דירה הוא לבדוק את זהותו של בעל הדירה. יש לבדוק אם הדירה שייכת למוכר באמצעות נסח הרישום מטעם לשכת מקרקעין הנקרא נסח טאבו. אם הדירה לא נרשמה בטאבו, עורך הדין יכול להתעקש על רישומה.

• האם מדובר בדירה משועבדת – כאשר אנו רוכשים דירה, איננו רוצים שהחובות שלה יהיו מנת חלקנו. לעורך הדין יש יכולת לברר אם בעל הדירה מתכוון להשאיר אחריו חובות, אם הדירה משועבדת או אם נפתחו נגד בעל הדירה תיקי הוצאה לפועל.

• בדיקת התכנון של הדירה – גם אם אתם כרוכשים בדקתם את מצבה הכללי של הדירה, כדאי לבדוק לעומק את התכנון שלה. מחלקת ההנדסה ברשות המקומית יכולה לספק תשובות לגבי מבנה הדירה, קיום צו מניעה או הריסה, חריגה בבנייה ועוד.

• לגלות את הפגמים הנסתרים – לא אחת מנסים בעלי הדירות להסתיר את מצבה האמיתי של הדירה כדי להשלים את העסקה במהירות רבה יותר. באמצעות בדיקה יסודית ומדוקדקת אפשר לבדוק אם קיימים ליקויים בדירה דוגמת רטיבות, בעיות בניקוז או תשתיות חשמל בלתי תקינות.

התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא פרויקט מיוחד שבמסגרתו מנסים לשדרג ולשפר אזורי מגורים ותיקים ולהפוך אותם לאזורים מודרניים יותר. במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית משתדלים לנצל את השטחים כראוי, תוך השארת שטחים ירוקים וטבעיים, בנייה לגובה, החלפת התשתיות הישנות, סלילת כבישים ובניית מוסדות ציבור.

במסגרת ההתחדשות העירונית קיימים שני מסלולים עיקריים. המסלול הראשון הוא פינוי – בינוי. במהלך תכנית פינוי – בינוי הדיירים מתפנים לדירות זמניות שכורות ומבוצעת הריסה של הדירות הישנות שבבעלותם ובניית יחידות דיור חדשות ומודרניות, הכוללות מפרטים טכניים מתקדמים, מעליות וחניות. המסלול השני הוא תמ"א 38. במסגרת מסלול זה מחזקים בניינים ישנים מפני אסונות כמו מתקפות טילים או רעידות אדמה. הבניינים עוברים עבודות איטום וחיזוק ונוסף להם חדר ממ"ד.

עורך דין מקצועי לוקח חלק פעיל בנושא ההתחדשות העירונית, ומציע שירותים מגוונים הכוללים ניהול משא ומתן בין הדייר לגורמים המבצעים פינוי-בינוי או תמ"א 38, ייעוץ בנושאים כמו שבח והיטל רכישה, עריכת חוזי התקשרות, ייצוג משפטי וכדומה.

בתים משותפים

בתים משותפים הם בניין בעל שתי דירות ומעלה כאשר כל דירה נמצאת בבעלות פרטית, אך החלקים הנותרים של הבניין מצויים בבעלות משותפת, כלומר הגג, המעלית, ארונות החשמל, המקלט ועוד. אחד היתרונות הבולטים יותר של ניהול בתים משותפים הוא שבאפשרותם של הדיירים לנסח תקנון משלהם. וכאן, עורך הדין נכנס לתמונה. היות שעל דיירי הבתים המשותפים לא חלים חוקים רגילים, חשוב לערך אותו כדי לנסח את החוזה ולפעול לטובת כל הדיירים. עורך הדין המקצועי מעניק ייעוץ בכל הנוגע לענייני הבתים המשותפים – רישום בלשכת המקרקעין, מינוי חברות ניהול, החלפת ועד בית ועוד.

מיסוי מקרקעין

אם יש נושא שבו צריך להיזהר במיוחד הלוא הוא מיסוי מקרקעין, המעוגן במסגרת "חוק מיסוי המקרקעין" לשנת 1963. לפי החוק, כל תאגיד או אדם פרטי אשר רוצים למכור זכות על מקרקעין כלשהו בישראל (דירה פרטית, חנות, מוסך, משרד או מגרש חקלאי), צריכים לשלם מס שבח מקרקעין. מס זה מחושב לפי פרמטרים שונים: יום המכירה, שווי המכירה ויום הרכישה. אזרח שאינו משלם מס שבח מיסוי מקרקעין בזמן, צפוי לקנס. לפיכך, אם אתם מתכוונים למכור בעלות כלשהי, טוב לפנות לעורך דין על מנת לוודא שאתם משלמים את הסכום הנכון במועד הנכון.

משרד עורכי דין - אביב טסה

דרך אבא הלל 7, רמת גן

03-612-1313

tasalaw.co.il

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה