שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רפורמת כרטיסי אשראי - תהיו חייבים קוד סודי

חדשות

רפורמת כרטיסי אשראי - תהיו חייבים קוד סודי, צילום: depositphotos
רפורמת כרטיסי אשראי - תהיו חייבים קוד סודי
23/02/2020, כתיבת מומחים

בוודאי התחלתם לשמוע על רפורמת הקוד הסודי בחודשים האחרונים. אז כן, הרפורמה הזאת תיכנס בקרוב לכל החנויות בארץ. מי שבילה בשנים האחרונות בחו"ל בוודאי פגש ברפורמה הזאת. לכל אדם יש קוד סודי לכרטיס האשראי, רק שעכשיו תצטרכו להשתמש בו יותר. איך זה בדיוק עובד?

איך זה עובד?

החוק אמור לחול על כל בתי העסק ללא הבדל בגודל ההכנסות. אך עם זאת, עד ליולי 2020 החוק יהיה הרבה יותר קפדני לבתי עסק גדולים (מחזור גדול מ 5 מיליון שקלים). כל בית עסק יהיה צריך להנגיש את אפשרות התשלום לכרטיסי אשראי חכמים. בסופו של דבר, הרפורמה עובדת בצורה בה הלקוח מכניס את כרטיס האשראי למסוף ומקיש את הקוד הסודי, ורק לאחר אישור העסקה יהיה ניתן להוציא את כרטיס האשראי.

שכחתם את הקוד הסודי?

כל כרטיס אשראי מצויד עם קוד סודי - לכל צרכן יש את הזכות לשינוי הקוד הסודי. את החלפת הקוד הסודי ניתן לבצע בעמדת הכספומטים של הבנקים. בנוסף, על מנת להחליף את הקוד הסודי בכרטיס אשראי חוץ בנקאי כמו כרטיס אשראי של מועדון צרכנות, תצטרכו לעשות לפי בנק האם של מנפיקת הכרטיס. שינוי קוד סודי של כרטיס אשראי השייך לישראכרט ניתן יהיה לשנות בעמדות של בנק הפועלים, וכן הלאה… אין הגבלה על מספר הפעמים של שינוי הקוד הסודי שלכם. אך מצד שני, יש מגבלה על בחירת הקוד עצמו - בחירת קוד פשוט מדי אסורה. מה זה פשוט? קוד בסדר עולה, קוד סודי של חזרה 4 פעמים על אותה ספרה. קוד זה ישמש אתכם בארץ ובחו"ל.

הרפורמה נכונה לצרכן

במה תורמת לי הרפורמה הזאת? ובכן, שימוש בקוד סודי בכל קניה יצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להונאות בכרטיס האשראי שלכם. כאשר גם בתשלום באשראי בכל סכום שהוא יש צורך בהזנת הקוד הסודי, גם במקרים של גניבה אנו הרבה יותר מוגנים. כמו כן, בזכות הרפורמה הזאת תגדל התחרות בשוק לענייני כניסת טכנולוגיות חדשות אשר כבר פועלות ברחבי העולם. כך שהרפורמה טובה גם לצרכן וגם לבתי העסק.

איך משננים קוד סודי לכל כרטיס אשראי?

הישראלים אוהבים כרטיסי אשראי… לכל אחד מאיתנו יש לפחות שלושה כרטיסי אשראי במקרה הטוב. איך עכשיו זוכרים את הקוד של כל הכרטיסים שלנו? מכיוון שסביר להניח ולא נזכור את כל קוד סודי של כרטיס אשראי, עלינו להיות חכמים יותר. יש שתי אפשרויות:

1.   צמצום כרטיסי אשראי - במקום שישה כרטיסים, שמרו לכם שניים בהם אתם משתמשים באופן קבוע ואת השאר הקפיאו.

2.   תזכורות - הדרך הטובה ביותר כדי לזכור את הקוד הסודי יהיה באמצעות תזכורות - את התזכורות יש לשים במקום חבוי, כמו לדוגמא ברשימת הקשר בטלפון שלכם תחת שם בדוי וכן הלאה… את התזכורת יש להרחיק מהארנק ומכרטיסי האשראי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:234
קומיט וכל טופס במתנה