שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייפוי כוח מתמשך לבן משפחה במקרה של הדרדרות רפואית

חדשות

ייפוי כוח מתמשך לבן משפחה במקרה של הדרדרות רפואית, צילום:
ייפוי כוח מתמשך לבן משפחה במקרה של הדרדרות רפואית
11/02/2020, כתיבת מומחים

עד לפני שנים בודדות קרובי משפחה של אנשים שמצבם הבריאותי לא היה תקין, התנהלו תוך שימוש במינוים כאפוטרופוס. לאור ליקויים שונים, גובשה במשרד המשפטים החלטה ליצור ייפוי כוח מתמשך אשר עונה על כל הדרישות ומייתר את הצורך בחתימה על מינוי אפוטרופוס.

עורך דין המעוניין להכין עבור לקוחותיו ייפוי כוח מתמשך מחויב לעבור הכשרה של משרד המשפטים לייעוד זה. בתום ההכשרה יקבל עורך הדין את תעודת ההסמכה המאפשרת לו לעסוק בכך.

ייפוי כוח מתמשך לבן משפחה

החשיבה אשר עומדת מאחורי מסמך משפטי זה היא הגיונית. לכל אדם ברור שבשלב כלשהו של חייו עלול להיווצר מצב שבו הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו עקב הידרדרות במצבו הבריאותי, תאונת דרכים או בעיה בריאותית לא צפויה כמו התקף לב או אירוע מוחי. יהיה צורך לקבל החלטות רפואיות שונות, טיפול בנושאים מנהליים, משפטיים, בית חולים, מוסד שיקומי ואין ספור דברים נוספים. מי ייקח על אחריותו לטפל בכל הנדרש? מדובר באחריות גדולה לפעול בהתאם לרצונו ולדפוס החשיבה של האדם הספציפי.

תוכנו של ייפוי כוח מתמשך

חתימה מראש על ייפוי כוח מתמשך פותרת את הבעיה בדרך הקלה ביותר. האדם מחליט באמצעות עורך הדין שלו להכין מסמך מסוג זה בו הוא מצהיר על צורת ההתנהלות בה הוא מבקש שיתנהלו הדברים ברבדים השונים.

לדוגמה, הוא יכתוב אילו טיפולים הוא מעוניין לקבל ואילו לא, לדוגמה אם יחלה במחלה קשה הוא מבקש לקבל טיפול כימותרפי ולבצע ניתוחים על פי הצורך, או לא. כמו כן הוא יבקש להישאר בביתו עם מטפל צמוד ולא לעבור למחלקה סיעודית בבית אבות, אלא אם מצבו יחמיר ולא יהיה אפשר לטפל בו בביתו לאור הצורך במכשור כמו מכונת חמצן, אך לפחות עד ההגעה לשלב זה הוא מעוניין לשהות בביתו.

הנחיות מדויקות יעביר גם הלקוח לגבי רכושו וממונו, מי יטפל בנושאים האדמיניסטרטיביים כמו הפעלת הביטוח הסיעודי, ענייני הבנק, מי יטפל בהשכרת דירתו, איך יבוצעו התשלומים לבית האבות ונושאים רבים נוספים.

ברוב המקרים יבחר הלקוח שבן הזוג או בת הזוג שלו יהיו אלו שיקבלו החלטות או לחילופין אחד הילדים של בני הזוג. אפשר גם למנות את אחד הילדים כבר סמכא בתחום הכספי וילד אחר לעניינים הרפואיים.

הנקודה החשובה היא שקיימת החלטה אשר התקבלה כשהאיש היה צלול והוא זה שמכתיב את הדרך במסלול שנראה לו הראוי והנכון ביותר, כך נותר לקרוב המשפחה רק למלא אחר ההנחיות המדויקות אשר רשומות במסמך הרפואי.

מסמך זה מוריד את נטל האחריות מבן המשפחה אשר התלבט ארוכות בכל סוגיה כדי לבצע מה שהאב היה מעוניין שיבוצע. לא תמיד בן המשפחה יקלע בדיוק להלך החשיבה של האב ולכן הדבר יקשה עליו מאד.

ייפוי כוח – פתרון אידאלי לכל אדם

מכיוון שאף אחד לא יודע מה יוליד המחר, המגמה היא להכין בתשומת לב רבה מסמך זה בהכוונתו של עורך הדין אשר מוסמך לכך. לעבור על כל הסעיפים ולספק את כל התשובות באופן חד וברור כך שלא יהיו כל תהיות.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה