שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > טוען רבני – הפה שלך בבית הדין!

חדשות

טוען רבני – הפה שלך בבית הדין!, צילום: getty images
טוען רבני – הפה שלך בבית הדין!
23/01/2020, כתיבת מומחים

מיהו טוען רבני? וכיצד הוא מתקשר לתהליך הגירושין?

הטוען הרבני הנו מייצג שלמד את סוגית הדין העברי וכן עבר את סדרת בחינות ההסמכה על ידי משרד המשפטים, לטובת קבלת רישיון ייחודי לייצוג בפני בתי דין רבניים.

זוגות המגיעים לפתחו של בית הדין, לרוב יתקשו להבין את מורכבות המושגים ההלכתיים וכן גם את השלכות התהליך. לעיתים שפת המשפט אינה ברורה ובהתאם לכך ייאלצו לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום, מצד שני ובייחוד כאשר מדובר בדין הלכתי בבתי דין רבניים, המומחה בתחום הוא - טוען רבני .

רבים מן האזרחים, מוצאים את עצמם עומדים בפני דייני בית הדין כאשר הם מיוצגים על ידי עורך דין שאינו טוען רבני. במרבית הפעמים, לעורך דין אין את הידע הרחב והמקיף בכדי לייצג אותם בפני בית הדין הרבני.

תהליך הגירושין

תהליך זה הינו התהליך המורכב ביותר, לכל אדם, ללא קשר לגורמים שהובילו לו. לעיתים קרובות, תהליך זה מגיע לאחר פרידה ארוכה וכואבת של בני הזוג, ללא הצלחה לגשר על הפער או המחלוקות שלהם לטובת פשרה אשר תוסכם על שני הצדדים. בנוסף לכך, ישנם מקרים בהם התהליך מגיע באופן פתאומי ללא התראה מראש מכל סיבה שהיא. כל סיבה שלא תהיה, בייחוד כאשר ישנם ילדים, התהליך הופך למורכב וקשה לשני הצדדים.

כאשר בני הזוג מחליטים להיכנס לתהליך של גירושין, עליהם לעשות זאת בצורה מושכלת, אידיאלית והאפקטיבית ביותר תוך ליווי צמוד של טוען רבני מוסמך. בייחוד כאשר מעורבים ילדים בתמונה, המטרה העיקרית לסיים את התהליך במינימום זמן ומכוונת לטובת כולם.

ייצוג על ידי טוען רבני

רבים מהאזרחים מופתעים לגלות שקיים בעל סמכות בשם "טוען רבני". וודאי אם נכנסתם לתהליך גירושין, שמעתם לא אחת על האופציה של ייצוג על-ידי טוען רבני.

טוען רבני הנו מומחה להלכות וסדרי הדין בבתי דין רבניים, המוסמך לייצג רק בבתי הדין הרבניים. לטוען ישנם הכלים והמיומנויות אשר יאפשרו לו לייצג אתכם בבית הדין בכל הנוגע לתהליך הגירושין.

מה ההבדל בין טוען רבני לבין עורך דין?

גם הטוען הרבני וגם העורך דין יכולים לייצג אדם בבתי דין רבניים. המומחיות של טוען רבני באה לידי ביטוי בדין ההלכתי וההבנה המקיפה אודות התנהלות בית הדין בסוגיית הדין ההלכתי. בנוסף לכך, לטוען רבני ישנה היכולת להציג בפני הדיינים את עיקרי הנושאים הרלוונטיים ביותר אשר יוכלו להיות להם לעזר להגיע לחקר האמת.

לסיכום

זוגות המגיעים לבית הדין הרבני, מתארים את החוויה כמורכבת וכזאת שאינה נעימה בפרט. אי לכך, ישנה חשיבות רבה לשכור את שירותיו של טוען רבני הבקיא בשפת בית הדין הרבני.

הטוען הרבני הרב יהודה אבלס - יכין וילווה אתכם לקראת הגשת תביעת הגירושין, יעזור לכם בהבנת ההליך המורכב וכל הביורוקרטיה עמה יהיה עליכם להתמודד במהלך הדרך.

בכדי לקצר את התהליך המורכב, הגעה להחלטות שקולות ונכונות וכן גם לצאת עם "הנזק" המצומצם ביותר ככל הניתן, עליכם לנקוט בשיקול דעת הגובר על הרגש אשר יוביל אתכם להחלטות נכונות. יחד עם זאת, כאשר ישנם ילדים בתמונה, התהליך הופך לקשה עוד יותר. יש לזכור, שטובת הילדים היא מעל לכל, על כן, נשאף לתהליך הקצר היעיל והאידיאלי ביותר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:130
קומיט וכל טופס במתנה