שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זו השיטה היעילה ביותר למציאת ביטוח רכב מנצח

חדשות

זו השיטה היעילה ביותר למציאת ביטוח רכב מנצח, צילום:
זו השיטה היעילה ביותר למציאת ביטוח רכב מנצח
29/12/2019, כתיבת מומחים

אפשרויות רבות זה טוב. אבל אפשרויות רבות, זה גם מבלבל. תשאלו את מי שמנסה לבחור ביטוח לרכב. כפתרון מקל ומייעל לאתגר זה, ניתן לגשת אליו בצורה השיטתית הבאה:

שליטה מרכזית

להתחיל את הטיפול בנושא ביטוח רכב, מאתר שדרכו ניתן לקבל הצעות לביטוח, מכל חברות הביטוח שמציעות ביטוחי רכב לסוגיהם. למשל, אתר Wobi. באתר זה, תוכלו לקבל עד תשע הצעות לביטוח, בתוך שתי דקות.

הבנת הנקרא

מונחים מקצועיים מבלבלים, ישנם במידה מסויימת גם בעולם הביטוח, בדומה לעולמות הרפואה ועריכת הדין. העניין הוא, שרובנו לא שולטים מי יודע מה בלטינית (לגבי רפואה) או אפילו בארמית (לגבי עריכת דין). מצד שני, המושגים האלה חשובים, כי מדובר בכל שלושת התחומים, בעניינים משמעותיים מאוד לחיינו. לכן, מומלץ מאוד שלא להתעצל ולהבטיח שאנחנו מבינים, לפחות את המונחים המרכזיים בחומרים שאנחנו קוראים על ביטוח. כיום, לא מסובך מדי לעשות זאת וזה גם די מהיר, בזכות המידע הרב שזמין באינטרנט. כמובן, חשוב לדעת שצורכים את המידע ממקורות אמינים. לדוגמא: ניתן להסתייע במדריך ביטוח רכב, שזמין באתר רשות שוק ההון ביטוח וחסכון.

להבין את סוגי הביטוחים

"ביטוח חובה", כשמו כן הוא והוא מכסה מקרי פציעה או מוות. "ביטוח מקיף" (או "ביטוח רכוש") לעומתו, מתייחס למעשה לשני סוגי ביטוח. הראשון הוא "ביטוח צד ג'" והוא מיועד למצבים, שבהם הרכב הזיק לרכוש של צד שלישי. השני, הוא "ביטוח עצמי" והוא כולל ביטוח נזקים לרכב, בהתאם לפוליסה.

הכרת האפשרויות במסגרת הביטוחים

מתוך מגוון ההיבטים של הביטוחים השונים, צריך לאתר את אלה שרלבנטיים לכם. כדאי לעבור על אפשרויות אלה ביסודיות, מאחר שיש לא מעט ביטוחים מיוחדים שאולי לא חשבתם עליהם אבל יהיו חשובים במידת הצורך.

מה חשוב לדעת על ביטוח חובה

ביטוח חובה הוא ביטוח די סטנדרטי, אבל מחירו אינו זהה בחברות השונות. לחברות הביטוח מותר לקבוע מחיר, עד לתקרה מסוימת שמגדיר המפקח על הביטוח. בכל מקרה, המחיר נקבע על פי רשימת נקודות ידועה, שכוללת את גיל, מין וותק רישיון נהיגה של הנהג הצעיר ביותר, פסילות רישיון נהיגה ומספר תביעות בשלוש השנים האחרונות (מתייחס לכל הנהגים שיינהגו ברכב). כמו כן, נלקחים בחשבון נפח המנוע וכמות כריות האויר ברכב.

מה חשוב לדעת על ביטוח צד ג'

כאן יש שתי אפשרויות. האחת, היא שניתן לרכוש ביטוח צד ג בפני עצמו. השנייה, היא מקרה בו רוכשים ביטוח מקיף, שאז ביטוח צד ג' כבר כלול בו. השאלה כמה וכיצד בדיוק להשקיע בביטוח כזה, היא שאלה אישית מאוד. אין לכך תשובה פשוטה. בביטוח נזקים לרכב, שווי הרכב משמש מעין נקודת ייחוס טובה שמסייעת להחלטות. אבל לגבי פגיעה כזו ב"צד ג", לך תדע מה יהיה גובה הנזק ומה יידרשו כפיצוי על כך? מה כבר יכול להיות? בוא ננסה לדמיין: נגיד שהרכב שלך חונה מחוץ לבניין שבו אתה גר, בירידה לא קלה. אופס - הוא השתחרר מהבלמים בגלל תקלה.. אל דאגה - הרכב דווקא לא יגיע רחוק. הוא בטח יעצר ויפגע בעמוד, רכב או חנות כלשהי, הנזק שיגרם לדבר בו פגעתם יצריך שמישהו ישלם על כך, ובגלל דברים כאלו קיים ביטוח צד ג'.

מה חשוב לדעת על סוגי רכב שונים

כדאי להתעמק, גם לגבי השלכות הביטוח לסוג הרכב הספציפי שמבטחים, פרטי, מסחרי או דו גלגלי. ברכב דו גלגלי למשל, הסיכון לנזקי גוף גדול יותר ולכן ביטוח החובה יותר יקר. כדוגמא נוספת, ברכב מסחרי יש חשיבות מיוחדת מבחינה עסקית, לקבלת רכב חלופי במקרה בו הרכב המבוטח מושבת.

הבנה כספית

ההיבט הכספי, כמובן משמעותי במיוחד בנושא זה. לכן, הוא שווה התעמקות והשקעת זמן. לדוגמא: הגדלת ההשתתפות העצמית, עשויה להוזיל את התשלום החודשי (ה"פרמיה"). דוגמא נוספת: התייחסות לנהג צעיר או נהג חדש, מייקרת את הביטוח.

עוד נושא המתקשר להיבט הכספי הוא "מוסכי הסדר" – במסגרת הביטוח תקבלו רשימה של מוסכי הסדר בו תוכלו לתקן את רכבכם וההמלצה היא ללכת למוסכים הללו ולא למוסכים פרטיים.

אין חכם כבעל ניסיון

כדאי שלא לקחת שום דבר כמובן מאליו. מה שנשמע טוב על הנייר, הוא לא בהכרח כזה ו"אין חכם כבעל ניסיון". לכן את מה שכלול בביטוח, בוודאי מה שמשלמים עליו, כדאי להכיר מניסיון. אם לא מניסיונכם האישי, לפחות מניסיונם של אחרים.

ביטוח על תנאי

בביטוחי רכב, ישנם תנאים שונים שחייבים לעמוד בהם. בסופו של דבר, מדובר בחוזה מחייב בין שני צדדים. לכן, חיוני להיות מודעים לפרטים אלה ולהבטיח שלא חורגים מהם. אם חורגים מהם, יש לעדכן את הביטוח בהתאם. לדוגמא: למי מותר לנהוג ברכב על פי הפוליסה ולמי לא?

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:89
קומיט וכל טופס במתנה