שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איך כדאי לפעול ולהתנהל על מנת לשמר נישואין בריאים גם ברמה הכלכלית?

חדשות

איך כדאי לפעול ולהתנהל על מנת לשמר נישואין בריאים גם ברמה הכלכלית?, צילום: דור קדמי
איך כדאי לפעול ולהתנהל על מנת לשמר נישואין בריאים גם ברמה הכלכלית?
12/12/2019, כתיבת מומחים

מעבר לרגשות העמוקים הקיימים בין בני זוג נשואים, חשוב שבני הזוג יכירו מקרוב את הדרכים והאמצעים להתנהלות נכונה. כזו שתבטיח לשניהם שקט נפשי ברמה ההתנהלותית והכלכלית של התא המשפחתי שיצרו.

בני זוג המתקדמים לקראת מיסוד יחסיהם, רואים בפגישה עם עורך דין לענייני משפחה כחלק חשוב ועיקרי בכל הנוגע להפיכתם בטווח הקרוב לתא משפחתי. בפגישה עם עורך הדין מתאפשר לבני הזוג לפרוש בפניו את תפישתם לגבי נושאים הנוגעים לממונם ורכושם, בין אם מדובר ברכוש וממון איתו הגיעו לזוגיות ובין אם בממון ורכוש שהספיקו לצבור יחדיו.

עורך דין לענייני משפחה, בעל ניסיון רחב בתחום, ידע לספק לבני זוג מעטפת רחבה וכוללת של דרכים ואמצעים על מנת להבטיח את עתידם הן במקרים בהם יקיימו נישואים מוצלחים לאורך שנים והן באם יחליטו על פרידה בטרם הביאו ילדים לעולם או אחרי שהביאו ילדים, במקרים בהם אחד מבני הזוג נפטר או כל סיטואציה אחרת אליה בני הזוג מעוניינים להתייחס.

בתוך "ארגז הכלים" יכול עורך הדין לענייני משפחה להציע מספר דרכים ואמצעים אשר יאפשרו לבני הזוג להבטיח את עתידם ובכך גם להביא לשקט נפשי. בין היתר, עומדים בפני בני הזוג האפשרויות בעריכת הסכם ממון, כתיבת צוואות, ייפוי כוח מתמשך ועוד.

לפני נישואין? חשוב לנסח הסכם ממון

הסכם ממון, שאף נקרא גם הסכם נישואין או הסכם טרום נישואין, מהווה מסמך המחייב את שני בני הזוג והוא מומלץ אצל רבים מעורכי דין לענייני משפחה.

מטרת המסמך להגן על זכויותיהם של בני הזוג במקרה של פרידה והוא מקובל לא רק בישראל אלא גם במדינות מערביות רבות. בכללו, מתייחס המסמך לחלוקת הרכוש בין בני הזוג ולנושא המזונות במקרה של גירושין, כמו גם לשאר הצרכים הנלווים שבני הזוג רוצים להעלות בהסכם.

הסכם הממון נועד לחסוך לבני הזוג הליכים משפטיים מייגעים, שלא פעם אף הופכים ללא נעימים, בלשון המעטה, וזאת תוך התייחסות עניינית והוגנת לחלוקת הרכוש והממון ביניהם. בנוסף, ההסכם נועד להגן על רכושו וממונו של כל צד אותו צבר בטרם נישאו זה לזו.

מעוניינים להסדיר רכושם וממונכם לאחר מותכם? נסחו צוואתכם עוד היום

בני זוג רבים רואים בצוואות את היכולת להביע את רצונם בכל הנוגע לחלוקת הרכוש והממון שצברו וזאת לאחר לכתם. הצוואה אותה בני הזוג ניסחו, בין אם כל אחד בנפרד ובין אם יחדיו במסגרת צוואה הדדית, מקבלת תוקף לאחר לכתם ובכך יש לקיימה.

את הצוואה ניתן גם כן להסדיר באמצעות עורך דין לענייני משפחה. חלק מהסיבות בבחירת בני זוג בכתיבת צוואה נוגע לרצון למנוע מלחמות ירושה לא נעימות בין היורשים הפוטנציאליים – לרוב ילדיהם של בני הזוג. יתרון נוסף שיש בצוואה, הוא בכך שהצוואה מאפשרת ליורשים לקבל תמונה רחבה וכוללת של כלל הנכסים והממון של המורישים מבלי הצורך לחפש ולחקור אחר מקורות נוספות עלומים.

לא לשכוח לקבוע מי יטפל בעניינכם כשכבר לא תוכלו - ייפוי כוח מתמשך

משנת 2018 מתאפשר לכל אדם בישראל למנות לעצמו אדם אשר יקבל עבורו החלטות חשובות בכל תחומי החיים במקרים בהם לא יוכל לתפקד ולהגיע לאותן החלטות לבדו. את המסמך המעגן החלטות אלו באופן מסודר ניתן לנסח על גבי ייפוי כוח מתמשך והוא מומלץ על ידי רבים מעורכי הדין לענייני משפחה, לבטח עבור בני זוג, בין אם נמצאים בתחילת נישואיהם ובין אם נשואים שנים רבות.

ייפוי הכוח המתמשך מאפשר למי מבני הזוג למנות מספר אנשים אשר יקבלו עבורם החלטות במידה והם עצמם לא יוכלו לקבלן בגין מצב רפואי כזה או אחר בכל הנוגע לענייני גוף ורכוש. מקרים אלו, מאפשרים לבני הזוג לקבוע שהם יקבלו את ההחלטות הנוגעות להם או לקבוע מי מילדיהם יהיה אחראי על החלטה כמו מי ינהל את חשבון הבנק?, יחליט על פרוצדורות רפואיות וכו'.

בנושאים הנ"ל, כמו גם בנושאים רחבים אחרים הנוגעים לענייני דיני משפחה, צוואות וירושות, ניתן לפנות למשרד עורכי דין חגית הלוי ושות' בטלפון 077-9973919 או באתר אינטרנט https://www.hhlaw.org.il/.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה