שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דחיינות אצל עורכי דין: כך תתגברו על ההרגל המגונה

חדשות

דחיינות אצל עורכי דין: כך תתגברו על ההרגל המגונה, צילום: pixabay
דחיינות אצל עורכי דין: כך תתגברו על ההרגל המגונה
30/10/2019, עו"ד לילך דניאל

דחיינות היא תופעה נפוצה בכל פלחי האוכלוסייה והיא אינה מדלגת כמובן גם על עורכי דין. אז אם גם אתם מוצאים את עצמכם דוחים הכל לרגע האחרון ומעדיפים לגלוש באינטרנט במקום – הנה כמה דרכים להילחם בכך

בעולם המודרני, ניתן לומר שדחיינות היא ללא ספק אחד האויבים הגדולים שיש לאדם. היא מהווה את אחד החסמים העיקריים העוצרים אותו מלהיות פרודוקטיבי, לקבל את ההחלטות הנכונות ולנהל חיים יעילים ורגועים. בניגוד לסברה הרווחת, דחיינות יכולה לבוא לידי ביטוי לא רק בעבודה אלא גם בחיים האישיים, למשל בפעולות כמו תשלום חשבונות, קניות בסופר, עבודות בית וכד'.

בכל הנוגע לדחיינות בקרב עובדים, ועורכי דין בפרט, ניתן לחשוב על כמה סיבות עיקריות הגורמות לכך:

1. דיכאון ושחיקה - עורכי דין מדוכאים נוטים להיות דחיינים גדולים שכן הם מתקשים להיות פרודוקטיביים. כבר כתבנו כאן בעבר שדיכאון אצל עורכי דין היא תופעה נפוצה (ואף נפוצה מדי), ולכן אין זה פלא שאדם כזה יטה לדחות כל מה שנוגע לעיסוק הגורם לו סבל, החל מכתיבת כתבי טענות, שיחות עם לקוחות, ועוד. מטלות שאולי אצל אחרים עשויות לתרום לתחושת ערך ומיצוי, יהפכו אצל עורך הדין המדוכא לעוד דבר התורם לריקנות ולתחושת העומס הנפשי ממנה הוא סובל.

2. שעמום – בדומה לדיכאון, גם שעמום עשוי לתרום לדחיינות בקרב עורכי הדין, בייחוד אלו העוסקים באותו תחום במשך שנים ארוכות ואינם מוצאים ריגוש או אתגר בעבודתם.

3. הסחות דעת סביבתיות – מאפיין הנובע בעיקר מסביבת החיים המודרנית – הטלוויזיה, האינטרנט, הטלפונים, הרשתות החברתיות ובכלל שצף המידע שזורם אלינו מכל עבר, גם הם תורמים לנטייה לדחות דברים לאח"כ, בייחוד אם אתם אנשים הסובלים גם מהפרעות קשב.

4. פרפקציוניזם – תכונה נוספת המאפיינת עורכי דין רבים היא השאיפה לשלמות. גם נטייה זו יכולה לתרום לדחיינות, שכן הפחד לא לעשות את זה נכון מוביל לאי עשייה בכלל, או דחייה שלה.

5. נטייה טבעית לדחיינות והרגלי עבודה רעועים – לפי מחקרים, דחיינות יכולה לנבוע גם מגורמים פיזיולוגיים שונים. כמו כן, גם הרגלי עבודה גרועים שרכשתם במהלך השנים עשויים לתרום לא מעט לכך שהיום אתם נאבקים כל הזמן להשלים את המשימות שלכם.

לצד זאת, חשוב לזכור שדחיינות היא אינה מילה נרדפת לעצלנות! אנשים עצלנים פשוט לא עושים שום דבר ולא רוצים לעשות, בעוד דחיינים מעוניינים לעשות דברים או ממשיכים לעשותם, אך משאירים זאת לרגע האחרון.

אז איך בכל זאת תתגברו על הנטייה לדחיינות? הנה כמה עצות:

* הכירו בכך שאתם לא מושלמים – זה אולי לא יהיה קל, אבל במקום לעצור את עצמכם עליכם להחליט שאתם עושים כמיטב יכולתכם, גם אם זה לא 100%. זה ידרוש הרבה עבודה עצמית, אבל בסופו של דבר זה ישתלם.

* הפעילו משמעת עצמית – הכריחו את עצמכם לא לבדוק דוא"ל, לא לגלוש באינטרנט ולא לבדוק מדיה חברתית לפרק זמן מסוים שתקבעו מראש. אם אתם מתקשים, ישנן הרבה אפליקציות שמוצעות בשוק שיכולות לסגור את חשבונות המדיה החברתית ואת הדוא"ל שלך לזמנים ספציפיים. למתקשים במיוחד, אפשר גם לכבות את הטלפון הנייד או להפקיד אותו בידי המזכירה עד לסיום המשימה. זה אולי קשה – אבל הכרחי על מנת להילחם בהסחות הדעת שמונעות מכם לסיים את המטלות שלכם עד הסוף.

* סובלים משחיקה או מדיכאון על רקע העיסוק במקצוע? אל תדחו גם את זה וחפשו עזרה חיצונית. להימנעות או התעלמות מכך עלולות להיות השלכות הרסניות לקריירה המשפטית שלכם ואף לחייכם ולבריאותכם. זה הזמן לעסוק בעצמכם.

* קבעו לעצמכם תגמולים לסיום משימות - משקה עם חברים, קינוח מיוחד, יציאה מהמשרד שעה או שעתיים מוקדם יותר – אולי אלו יהוו תמריץ עבורכם לסיים את העבודה כמה שיותר מהר.

* האם ישנה מטלה מסוימת שאתם דוחים, שגורמת לכם לדחות את כל השאר? לפעמים עדיף פשוט לגשת למשימה הקשה ביותר ולסיים איתה, שכן הדבר יכול להיות מלווה בהקלה נפשית משמעותית שתעניק לכם אורך רוח להשלמת המשימות הקלות יותר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה