שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לבחור נכון – איך לבחור ביטוח מקיף בין כל ההצעות?

חדשות

לבחור נכון – איך לבחור ביטוח מקיף בין כל ההצעות?, צילום: Pixabay
לבחור נכון – איך לבחור ביטוח מקיף בין כל ההצעות?
27/10/2019, כתיבת מומחים

עולם ביטוח הרכב השתנה בצורה מהותית בשנים האחרונות, ורוב השינויים בו משפיעים על מחירי הביטוח המקיף. חשוב לזכור כי מחיר פרמיית ביטוח החובה דומה מאד כאשר מבצעים השוואה בין חברות ביטוח שונות. גם מחירי ביטוח צד ג' אינם משאירים מרחב תמרון גדול לחברות ולכן עיקר הגמישות של חברות הביטוח ושל המבוטחים טמונה בשיטת התמחור של הביטוח המקיף.

בביטוח המקיף קיימות אפשרויות להוסיף כיסויים כנגד מקרי ביטוח רבים כאשר המגמה של מרבית החברות בשנים האחרונות היא לאפשר התאמה אישית של הכיסויים הנ"ל לכל נהג וכך לאפשר לו להוזיל עלויות ביטוח. בין אם זה לקיחת הכיסויים הרלוונטיים בלבד ובין אם מדובר בהוספת ההרחבות הדרושות בלבד כאשר המודל המיושן של חליפות ביטוח מותאמות מראש מוחלף ביצירת תוכנית אישית לכל נהג. כיצד תוכלו למצוא את הביטוח המתאים לכם? נבחן את המאפיינים השונים של פוליסות ביטוח מקיף לרכב כיום.

 

יצירת חליפה אישית לביטוח ובחינת ההרחבות של כל חברה

כאשר אנו מתחילים לבדוק את ההבדל במחיר בין חברות הביטוח השונות כדאי להתחיל מהשאלה כמה יעלה לכם ביטוח בסיסי ללא כל ההרחבות? התקשרו לחברת הביטוח ובדקו מה המחיר של ביטוח מקיף עבור הרכב שלכם? השאלות שתשאלו הן - האם יש נהג צעיר או חדש במשפחה? מהי היסטורית הנהיגה של בעל הפוליסה? מה מודל ושנת יצור הרכב וכן איזה יד הוא? לאחר מכן תקבלו הצעה בסיסית למחיר הביטוח עם אפשרות להרחבות שונות. מומלץ לרשום את האפשרויות המוצעות על ידי הנציג הטלפוני שלכם אך עדיין לא לרכוש את הפוליסה.

ההשתתפות העצמית

אחד הסעיפים החשובים אותם כדאי לברר עם הנציג הטלפוני שלכם הוא מה גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה? במקרים רבים ניתן להוסיף בתשלום הרחבה של ביטול השתתפות עצמית שיכולה להתאים לנהגים רבים. אם, במקרה של תאונה, אתם יודעים שתתקשו לשלם כאלפיים שקלים על מנת לתקן את הרכב, מומלץ להוסיף את ההרחבה המאפשרת לכם לקבל פיצוי ללא השתתפות עצמית.

נהג נקוב

הנחה נוספת שניתן לקבל היא במקרה שיש נהגים ידועים מראש במשפחה, שאינם צעירים ואינם נהגים חדשים. מרבית חברות הביטוח יעניקו לנהגים וותיקים מחיר טוב יותר. כדאי לדעת גם שבמקרים רבים כדאי לרשום את הפוליסה על שם הנהגת במשפחה משום שנשים על פי סטטיסטיקות של חברות הביטוח מועדות פחות לתאונות קשות ולכן מחירי הפוליסה שלהן נמוכים משל גבר באותו גיל עם אותה היסטורית נהיגה.

רכישת ביטוח רכב בדיגיטל

ישראל היא מדינה מתקדמת מבחינה דיגיטלית וכך גם חברות הביטוח שלה. לכן, אפשר לרכוש פוליסות רבות באמצעות האינטרנט, לקבל הצעת מחיר משתלמת ואפילו להגיש תביעת ביטוח און ליין. כאשר רוכשים את הביטוח באינטרנט, חלק מהחברות יציעו לכם הנחה על הפרמיה השנתית. זאת בזכות העובדה כי אתם יכולים לחסוך לחברת הביטוח את הזמן שמקדיש נציג המכירות להסבר וכל המידע מופיע מולכם ברשת.

לא קונים הרחבות שלא צריכים

אתם אחראים מאד ומעולם לא שכחתם את המפתחות בתוך הרכב. אם כך, מדוע שתקנו הרחבה לפריצה? חשוב לברר אילו הרחבות מיותרות עבורכם ולא להתפתות להוסיפן. אם בעתיד תרצו להוסיף הרחבות מסוימות, תוכלו להתקשר לחברת הביטוח ולבצע שינוי בפוליסה ולשלם מעט יותר.

שימו לב למוניטין ולוותק של החברה

פוליסות ביטוח רכב מקיף נמכרות כיום הן על ידי חברות ביטוח חדשות והן על ידי חברות וותיקות ומוכרות. לפני שאתם בוחרים את החברה שבאמצעותה תבטחו את הרכב, כדאי לברר מה הניסיון של החברה בתחום ולקרוא עליה ביקורות באינטרנט. אתם מעוניינים למצוא חברה שיש לה ביקורות טובות ולקוחות מרוצים ולהימנע מחברות שיש נגדן תביעות רבות שלא התקבלו.

יש לכם יותר מרכב אחד במשפחה? בטחו מספר רכבים באותה חברה וקבלו הנחה

חלק מחברות הביטוח יציעו לכם חבילה משתלמת למספר רכבים באותה המשפחה. אם יש רכב שני או שלישי בבית, כדאי לברר עם חברות הביטוח האם כדאי לאחד את כל הפוליסות תחת חברה אחת? שימוש בשירותיה של חברת ביטוח יחידה, יחסוך לכם גם בלבול בעתיד בין מספר חברות אם תצטרכו להפעיל את הפוליסה.

לסיכום, רכישת ביטוח מקיף לרכב כדאי לבצע לאחר שעשיתם סקר מחירים קצר, בררתם אילו הרחבות ניתן להוסיף? ובניתם את הפוליסה המתאימה לכם ביותר. הכי חשוב – סעו בזהירות בתקווה שלעולם לא תצטרכו להפעיל את הפוליסה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:250
קומיט וכל טופס במתנה