שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מתי יש לשכור את שירותיו של עורך דין גבייה ל-גביית חובות?

חדשות

מתי יש לשכור את שירותיו של עורך דין גבייה ל-גביית חובות?, צילום: pixabay
מתי יש לשכור את שירותיו של עורך דין גבייה ל-גביית חובות?
23/10/2019, כתיבת מומחים

עורך דין גבייה ל-גביית חובות עסקיים ומסחריים יסייע לעסק שלך להישאר עם הראש מעל המים.

שירותיו של עורך דין גבייה הינם דבר חיוני לכול עסק באשר הוא לצורך גביית חובות העסק.

סקר שנערך על ידי אגודת המסחר האמריקאית החדשה מראה מעל 30 שנים ברציפות כי הסבירות לקבלת תשלום על חשבוניות שמועד תשלומן חלף צונח בקצב של 1% בשבוע ובישראל לטעמי ומניסיוני בתחום למעלה מ-18 שנים המצב אף חמור יותר בגביית חובות וזאת בשל מוסר תשלומים ירוד במשק הישראלי.

רוב האנשים מופתעים לגלות כמה מהר הם עלולים למצוא את עצמם עם חוב כבד לזכותם. בשלב בו חולפים 90 יום ממועד החשבונית, ישנם כבר 26% סיכויים כי החוב יימחק. לאחר ארבעה חודשים, הסיכויים לגביית החוב צונחים כבר לחצי. המחיר על תגובה מאוחרת לאיחור בתשלום חשבונית הוא יקר.

יוער כי חובות לעסק או לחברה או לאדם פרטי יכולים להתגבש בצורות שונות כגון: שיקים חוזרים, שטרי חוב, חשבוניות פתוחות שלא שולמו, תעודת משלוח שלא שולמו וכיוצא בזה.

להלן כמה עקרונות בסיסיים ב- גביית חובות:

•     יש לערוך בדיקת אשראי לפני הענקת תנאי תשלום ללקוחות

•     יש לערוך חוזה חתום, בקשה לאשראי או הסכם הזמנה כתוב עם תנאים

•     יש להנפיק חשבונית מדויקת בהקדם האפשרי

•     יש ליצור קשר ביום הראשון החורג ממועד התשלום במידה והתשלום לא בוצע

•     יש להמשיך לשמור על קשר בטלפון, בדואר ובדוא"ל על חשבוניות שמועדן חלף

•     חשוב לזהות מתי נדרש לנקוט בצעדים מיוחדים מול הארגון ולפעול

במידה וחברה מתמידה במאמצי הגבייה שלה ועברו כבר 90 יום ממועד תשלום החשבונית, כבר ראוי לנקוט בצעדים מיוחדים. בשלב זה סביר להניח ששמעת כבר את כל התירוצים וחווית הרבה הבטחות שהופרו. אם הלקוח שלך אינו מסוגל לפתור את הבעיות בארגון שלו על מנת לשלם לך במסגרת זמן זו, כנראה שיידרש מאמץ יוצא דופן על מנת לקבל את התשלום. ככל שנתחיל במאמץ זה מוקדם יותר, כך יעלה הסיכוי שהחוב ייגבה והחברה לא תבזבז משאבים יקרי ערך במרדף אחר חובות ישנים.

כיצד פועל עורך דין גבייה ל-גביית חובות?

עורך דין גבייה  טוב ל-גביית חובות ו- שיקים חוזרים  פועל על בסיס אירוע נקודתי. הלקוח נושא אך ורק בעלויות הגבייה המתוספים לחוב הנתבע ושכר טרחתו של עו"ד ניסים שופן לדוגמא, ישולם רק מהגביה בפועל מהחייב/הנתבע.

עורך דין גבייה ל-גביית חובות המכבד את עצמו יעשה שימוש במספר טקטיקות גבייה אותן יוכל ליישם על מנת לקבל את התשלום. הוא מאפשר לצוות הלקוח להישאר ממוקדים בעניינים השוטפים של העסק בעוד עורך הדין משקיע את הזמן, המאמצים והמשאבים על מנת לגבות חובות מחשבוניות ישנות. ככל שיתחיל מוקדם יותר, כן יגבר הסיכוי להצליח בגבייה.

מבחינה מסוימת, שירות עורך הדין הינו ללא כל עלות.  חברות רבות גדולות יותר בעלות נהלי גבייה מבוססים יותר מעבירות חשבוניות שמועד פירעונן עבר ב-90 יום באופן אוטומטי לעורך דין לגביית חובות אלא אם כן ישנן נסיבות מקלות מיוחדות. בשלב זה ישנם כבר 25% שלא יתקבל תשלום. עדיף להעביר שכר טרחה לעורך הדין מלהמשיך לבזבז משאבים יקרי ערך על החשבונית הבעייתית ולצפות כיצד הסיכויים לגבות את החוב צונחים ב-25% נוספים עם הזמן.

אם הלקוח שלך נתן לך כבר אינספור תירוצים, הפר הבטחות ומתעלם משיחות הטלפון והודעות הדוא"ל שלך, או אומר לך שאינו יכול לשלם עד שיתרחש אירוע מסוים כמו גיוס משאבים למשל, זהו הזמן להכניס לסיפור איש מקצוע – גביית חובות. בשלב בו מועד פירעון החשבונית עובר את 90 היום, אלא אם כן נתן לך הלקוח מידע ספציפי שניתן לאמת מתי יתבצע התשלום, לעורך דין גבייה ל-גביית חובות יש סיכוי גבוה יותר להשיג את הכסף מאשר לך. עד כמה שעשוי להכאיב לוותר על מלוא הסכום לאחר שכר הטרחה של עורך הדין, לדוגמא קבלת  בין 85 %-90% מהסכום עדיפים על כלום.

הכותב הינו עו"ד ניסים שופן העוסק ב-גביית חובות ו- שיקים חוזרים  לחברות, עסקים ופרטיים למעלה מ-18 שנים וכול הפרטים באתר shopenlaw.com הגובה את שכר טרחתו מהלקוח רק מגבייה בפועל מהחייב/נתבע.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:71
קומיט וכל טופס במתנה