שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אינסטגרם למשרד עורכי דין? בהחלט כן

חדשות

אינסטגרם למשרד עורכי דין? בהחלט כן, צילום: pixabay
אינסטגרם למשרד עורכי דין? בהחלט כן
02/10/2019, עו"ד לילך דניאל

נהוג לחשוב שהרשת החברתית הפופולארית, שמשמשת פלטפורמה לשיתוף תמונות וסרטונים, היא רשת לצעירים שאולי "קלילה" מדי בשביל משהו רציני כמו משרד עורכי דין. לכן, לא הרבה משרדים ישראליים טורחים להשקיע בה. הכתבה הזו תשכנע אתכם להיפך

רשת האינטרנט מלאה ברשתות חברתיות הנבדלות אחת מהשנייה הן בסוג התכנים המועלים אליהן והן בקהל היעד שאליו הן פונות. אל הרשתות הפופולריות ביותר – פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, מצטרפת בקלות גם רשת האינסטגרם.

קצת היסטוריה: אינסטגרם הושקה בשנת 2010 כפלטפורמה לשיתוף תמונות בסלולארי. תחילה היו לה כמה מיליוני משתמשים אך עם השנים צברה תאוצה עד שבשנה שעברה כבר הודיעה כי עברה את סף מיליארד המשתמשים ברחבי העולם. בשנת 2012 נרכשה הרשת ע"י חברת פייסבוק, מה שאפשר את קישורה גם למערכת המודעות הממומנות של אימפריית צוקרברג ונתן לעסקים ברחבי העולם אפשרויות שיווקיות חדשות ויעילות. גם ידוענים רבים בארץ ובעולם מצאו ברשת כר נוח לשיתוף רגעים מחייהם האישיים, דבר שבעבר היה נחלתם של צלמי הפפראצי בלבד וכיום הפך לעניין שבשגרה.

הרשת מבוססת על תוכן גולשים ויזואלי אותו ניתן להעביר ב"פילטר" המחיל עליו אפקטים עיצוביים שונים. בנוסף, ניתן לצרף כיתוב וגם "האשתגים" (תגיות) שדרכם ניתן לאתר תוכן שתויג באופן דומה. תחילה יועדה הרשת לתמונות בלבד, אולם בהמשך נוספו לה פיצ'רים רבים ושימושיים ובכלל זאת שיתוף סרטונים קצרים וכן "סטוריז" (סיפורים) – מעין "רגעים" הנמחקים אוטומטית לאחר 24 שעות.

מבחינת העיקרון החברתי באינסטגרם, הוא דומה בעיקרו לזה הנהוג ברשת הטוויטר – אין צורך "לבקש חברות" מהמשתמש אלא מספיק "לעקוב" אחריו על מנת לראות באופן קבוע את התוכן אותו הוא מעלה. זאת, למעט משתמשים הבוחרים לשתף את תוכניהם באופן פרטי, דבר המצריך אישור מצדם על מנת להשלים את תהליך העקיבה.

בהתחשב בכל האמור - האם למשרד עורכי דין יש מה לחפש מבחינה שיווקית באינסטגרם?

על פי נתונים שפרסמה חברת השיווק הדיגיטלי הישראלית "פיאלקוב", נכון ל-2018 היו בישראל מעל 3 מיליון משתמשים חודשיים באינסטגרם, מתוכם למעלה מ-2 מיליון משתמשים יומיים. מקובל לחשוב שהרשת פופולארית בעיקר בקרב ילדים ונוער, אולם מהנתונים עולה כי 33% מכלל המשתמשים בישראל (למעלה ממיליון) הם בגילאי 25-34 כאשר 65% מתוכם משתמשים בפלטפורמה באופן יומי, ו-35% הם בגילאי 35 ועד 65 פלוס. לכן, בהחלט ניתן לומר שמדובר בגילאים המהווים את קהל היעד של משרדי עורכי הדין. למרות זאת, לא הרבה משרדי עורכי דין בישראל מנצלים את הפלטפורמה הזאת לצרכי שיווק.

אז איזה תוכן כדאי למשרד עורכי דין לפרסם באינסטגרם?

* אינסטגרם מושלמת להצגת מאחורי הקלעים של המשרד שלכם. ניתן למשל, להעלות בתדירות מסוימת (לדוגמה אחת לשבוע) תמונה של אחד מחברי הצוות (מתמחה, מזכירה, עו"ד וכד') עם מספר מילים עליו. בנוסף, תוכלו לשתף תמונות מפעילויות של המשרד, לתת הצצה לכנסים שהמשרד עורך ועוד. בדיוק כמו שהאינסטגרם משמשת את הידוענים ברחבי העולם להפוך את עצמם למשהו נגיש יותר, בניגוד לתדמית המרוחקת והמנוכרת שהייתה להם בעבר, שיתוף חלקים במשרד שלכם שלקוחות בדרך כלל לא זוכים לראות יכול לגרום לאנשים לפתח הזדהות, קרבה ולהרגיש אליכם קשר אישי יותר.

קחו לדוגמה את דוברות בתי המשפט שכבר אימצה את הפלטפורמה ומשתפת בה תמונות מאירועים שצוות הרשות נוטל בהם חלק כגון משלחות שופטים, טקסים רשמיים, ביקורים במוסדות שונים, פעילויות מאורגנות ועוד.

* אינפוגרפיקות – "אינפוגרפיקה" כשמה כן היא – מידע המומחז באופן גרפי-ויזואלי. מדובר בדרך נהדרת להעביר מסרים באופן מושך וידידותי שאינו מכביד כמו טקסט. למשל: נתונים הנוגעים לתחום עיסוקכם, או למשל סיכום חודשי של פעילות המשרד שלכם.

* עורכים כנס מיוחד? מכניסים שותף חדש? מקבלים מחזור חדש של מתמחים? אינסטגרם היא המקום להכריז בכל פעם שקורה משהו חדש ומרגש במשרד.

* אל תהססו לעשות קישור בין-רשתי: פרסמתם מאמר חדש באתר המשרד או אפילו בדף העסקי שלכם בפייסבוק? קחו תמונה שמאפיינת אותו, צרפו לה "טיזר" קצר והפנו את הגולשים להיכנס אליו. שימו לב: אם אתם מפרסמים את התמונה בתור פוסט רגיל, הקישור למאמר המלא צריך להיות ב"ביוגרפיה" של החשבון כדי להיות פעיל. אפשר גם לפרסם קישורים בסטורי, ולהזמין את הגולשים "להחליק" למעלה כדי לעבור ישירות לפוסט. מומלץ לנסות את שתי הטקטיקות כדי להגביר את הסיכוי שהגולש אכן ייכנס לקישור.

* שימוש בתגיות: על מנת להגביר את החשיפה לפוסטים שלכם, רצוי לעשות שימוש נבון בתגיות (האשתגים). זה אומר לא רק להשתמש בתגיות קיימות כמו (#דיניעבודה #משפטפלילי), אלא גם להמציא תגית ייחודית משלכם שתאפיין אתכם ותהיה מזוהה עם המשרד שלכם.

* בשנים האחרונות נוספה אפשרות באינסטגרם להגדיר את הפרופיל שלכם כ"פרופיל עסקי" המציע תכונות נוספות שלא קיימות בפרופיל האישי כגון ניתוח נתונים, מיקוד מודעות, כפתור ליצירת קשר, פרסום פרטי התקשרות ועוד. זה נראה יותר מקצועי וזה בהחלט יעזור לגולשים ליצור אתכם קשר ישירות אם הם חשים צורך לעשות זאת.

* סרטונים – זוכרים? אינסטגרם מאפשרת גם לפרסם סרטונים קצרים (שארכם עד דקה). זה פותח בפניכם קשת רחבה של אפשרויות לפרסום סרטונים בסגנון "60 שניות על..." סוגיה משפטית מעניינת בתחום עיסוקכם, מענה לשאלה נפוצה שמתעוררת בד"כ בתחום, נושא אקטואלי-משפטי, או היכרות עם אחד מאנשי צוות המשרד. השתמשו בתמהיל טוב של תמונות וסרטונים והשתדלו תמיד לשלב צילום באיכות מקצועית. כמו כן, אל תשכחו לשלב לעתים את לוגו המשרד על התמונות, על מנת לצרוב אותו בתודעה של הלקוח.

ואיזה תוכן לא כדאי לשתף?

* תמונות-טקסטים: משתמשים רבים חושבים שהם מצאו דרך "לעקוף" את המגבלה הויזואלית של האינסטגרם – העלאת טקסט בתור תמונה. משתמשים אחרים נוהגים גם לכתוב מגילות בטקסט המצורף לתמונה. עם זאת, כפי שהדגשנו כמה וכמה פעמים - האינסטגרם היא רשת ויזואלית וחובה לקחת בחשבון שמי שנמצא בה מצוי בהלך רוח של צפייה בתמונות/סרטונים קצרים ולא קריאה של טקסטים ארוכים, ולכן סביר ביותר להניח שהוא פשוט ידלג על הפוסט שלכם ולא יטרח לקרוא מה שכתוב בו. לכן השתדלו להימנע מכך.

* דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שאינסטגרם היא רשת שנעשה בה שימוש בעיקר באמצעות טלפונים סלולאריים וטאבלטים, ומעט מאד באמצעות מחשב שולחני/נייד. כדאי לקחת זאת בחשבון ולהתאים את רזולוציית התמונות שאתם מעלים למסך של המשתמשים שלכם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה