שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > למה ללמוד משפטים?

חדשות

למה ללמוד משפטים?, צילום: pexels
למה ללמוד משפטים?
18/09/2019, כתיבת מומחים

מתלבטים בין משפטים לתחום אחר? עד שני העשורים האחרונים בהם תחום ההייטק כבש את ישראל שני מקצועות היו נחשבים ליוקרתיים ומתגמלים ביותר – בנקאי ועורך דין. כיום, רבים מגיעים ללימודי משפטים על מנת לעבוד במקצוע יוקרתי ומתגמל בו ניתן לעבוד בגמישות מלאה בשעות שלכם ולהגיע למשרות נחשבות. לצד סיבות אלה יש גם אפשרות לסייע לחלשים ולהשתמש בעיסוק ככלי לשינוי חברתי. נכיר בקצרה כמה סיבות בולטות ללימוד משפטים.

שכר – מהגבוהים במשק

שכר שעתי של עורך דין עומד כיום על מאות שקלים. כבר בתחילת הדרך עורך דין שעבר את ההסמכה וההתמחות מרוויח משכורת של 10,000 ₪ כשכיר ומטפס מעלה במדרגות של אלפי שקלים לכל שנת התנסות מעשית בתחום. עורכי דין וותיקים שפותחים משרדים ממשיכים ומרוויחים סכומי עתק על תיקים בולטים ומסוגלים להגיע למאות אלפי שקלים בשנה.

היוקרה

מקצוע עריכת הדין הוא בין היוקרתיים ומעניק לבעלי תעודת משפטים, גם לאלה שלא עוסקים בפועל, צוהר לתחומים רבים אחרים. המקצוע מאפשר להשתלב בתחומים כמו פוליטיקה, לכהן בתפקידי דירקטוריון בכירים או לנהל פירמות עורכי דין מובילות בארץ. אמינותם של עורכי הדין החברים בלשכה הופכת אותם לגורמים ברי סמכא החותמים על תצהירים לשימוש בבתי המשפט ובמוסדות פיננסיים.

כיום, עורכי דין מקבלים תנאים מועדפים בבנקים, מחברות האשראי ובמוסדות נוספים ויכולים ליהנות ממגוון רחב של הטבות בבתי עסק שונים.

אפשרות לשינוי חברתי

עורכי דין מסוגלים לשנות עולמות. באמצעות הידע המשפטי ניתן לסייע לקבוצות מוחלשות באוכלוסייה או לממש אג'נדה פוליטית בצורה מעשית. בחינה של פעילותה של שרת המשפטים הגב' שקד בתחומי החוק והמשפט בישראל והרפורמות השונות שהנהיגה בתחום פשיטות הרגל וחייבי ההוצאה לפועל בישראל הם רק חלק מהדוגמאות לעורכי דין ששינו את עולמם.

עורכי דין חברתיים-ציבוריים מסייעים במגוון של פרויקטים בשיטת פרו-בונו (ללא תשלום) על מנת לקדם את האינטרסים של האנשים והעמותות שידם אינה משגת ואינם מסוגלים לשלם שכר טרחה של עו"ד למימוש פעילותם החברתית. גם בארה"ב, כאשר שונתה מדיניות ההגירה נרתמו עורכי הדין העוסקים בתחום וסייעו למהגרים לעמוד על זכויותיהם ולמנוע גירוש מהמדינה.

הדרך סלולה לכסא השופט

לימודי משפטים מעניקים לכם את האפשרות לזכות באחד התפקידים היוקרתיים והמאתגרים בתחום המשפטים – שופט בבית המשפט.

על מנת להיות שופט בישראל ובעולם יש לעבור מסלול קריירה קבוע המתחיל מלימודי משפטים, שימוש כעו"ד למשך עשר שנים רצופות או לסירוגין במקצוע עריכת דין בארץ ובחו"ל, רישום בלשכה ולאחר מכן יש לקבל המלצות מתאימות ולעבור את הוועדה למינוי שופטים. מרצים במוסדות אקדמיים בתחום המשפטים יכולים להשתמש בחלק משנות הוותק שלהם בהוראה כחלק מעשר השנים הנדרשות להיות שופט.

לסיכום, סיבות רבות יכולות להוביל אתכם ללימודי משפטים – כולן לגיטימיות ומעניקות לכם את ההשראה והמוטיבציה לדעת, לחקור, להטיל ספק וללמוד כיצד ניתן להיות חלק בלתי נפרד ממערכת הצדק בישראל ובעולם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה