שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מה ההשלכות של נהיגה ללא ביטוח?

חדשות

מה ההשלכות של נהיגה ללא ביטוח?, צילום: pexels
מה ההשלכות של נהיגה ללא ביטוח?
18/09/2019, כתיבת מומחים

קניתם מכונית חדשה ועוד לא רכשתם ביטוח רכב? הרבה אנשים נוטים לנהוג ללא ביטוח מהרבה סיבות, חלקן כלכליות וחלקן ממקום של שכחה ותירוצים. רכישת ביטוח חובה מוטלת על כל בעלי הרכבים בישראל על פי חוק ומטרתו, להגן על הנהג בכל מיני סיטואציות וכן, על נהגים נוספים אשר נוהגים בדרכים. נוסעים ללא ביטוח? חושבים שאתם נהגים זהירים? המאמר הבא יחשוף בפניכם את ההשלכות של נסיעה ללא ביטוח על הכביש.

תאונות דרכים

נקלעתם לתאונת דרכים עם רכב נוסף ואתם ללא ביטוח חובה? מדובר בעבירה פלילית המובילה להשלכות רבות. הנפגעים בתאונה, יכולים לפנות לקרן ממשלתית ולדרוש פיצוי. אך מה קורה עם הנהג שהיה מעורב בתאונת הדרכים וללא ביטוח? אותה הקרן יכולה לתבוע את הנהג ולדרוש את כספי הפיצויים ששילמה לנפגעים בחזרה. גם אם ניסתם לחסוך על ביטוח רכב חובה, ההשלכות של נזקי פגיעות גוף עשויות לעלות לכם אלפים ואף מיליוני שקלים.

נהגתם ללא ביטוח? קנסות מוגדלים

אדם אשר בחר לעלות על הכביש ללא ביטוח ונתפס על ידי שוטר, יזומן לבית המשפט לבירור. ברוב המקרים בהם נהגים נתפסים מהסיבה הזו, העונש הוא קנס כספי משמעותי ומטרתו להרתיע נהגים מפני נהיגה לא בטוחה וללא ביטוח. מה קורה כאשר נהגתם ללא ביטוח וביצעתם עבירה? במקרה הזה בית המשפט מחמיר עוד יותר את עונשו של הנהג, זאת בגלל שסיכן נהגים אחרים ואת עצמו ובגלל שלא טרח לרכוש ביטוח. העניין הזה מתייחס לעבירות חמורות נוספות, כמו: נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה ועוד.

אתם בשלילה? אל תנהגו

אם קיבלתם שלילה או פסילת נהיגה מכל סיבה שהיא, אסור לכם לעלות על הכביש. אך יש אנשים רבים שעושים זאת למרות זאת ומסכנים מלבד את עצמם, גם אנשים אחרים על הכביש. מדובר בעבירת נהיגה ברורה ויותר מכך, כשנהג עם פסילה נוהג ללא ביטוח, העבירה חמורה יותר. כלומר, גם אם רכשתם ביטוח חובה אך נהגתם לאחר ששללו לכם את הרישיון, פוליסת הביטוח לא תקפה. זאת מכיוון ששלילית רישיון לא כלולה בתנאים הקבועים בביטוח.

חוסכים בביטוח

ישנם נהגים הבוחרים לוותר על רכישת ביטוח חובה בגלל סיבה כלכלית או מאי הבנה לגבי חשיבותו של ביטוח החובה. אנשים אלו לעיתים מבטחים את רכבם  בביטוח לא נכון ולא מתאים, בכדי להוזיל ולחסוך עלויות. למעשה, אנשים שנוהגים ללא ביטוח מתאים או שאינם מבטחים את רכבם בביטוח חובה כלל  עלולים לקבל קנס כספי גדול ומלבדו מדובר בעבירה שמובילה לצבירת נקודות ואף לפסילה. אם עבירה זו מצטרפת לשורת עבירות כבר קיימת לנהג זה,  בית המשפט יכול להורות על פסילת רישיונו.

לסיכום, נסיעה ללא ביטוח רכב, עלולה לגרום להרבה סיבוכים כלכליים ועונשים בחוק. בכדי שתוכלו למנוע את המצב, הקפידו לרכוש ביטוח חובה מתאים לסוג הרכב ולגיל הנהגים ברכב ובדקו שאתם מכוסים. נסיעה בטוחה וזהירה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:192
קומיט וכל טופס במתנה