שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 10 שגיאות נוספות שעורכי דין עושים ברשתות החברתיות

חדשות

10 שגיאות נוספות שעורכי דין עושים ברשתות החברתיות, צילום: istock
10 שגיאות נוספות שעורכי דין עושים ברשתות החברתיות
12/09/2019, עו"ד לילך דניאל

עורכי דין, כמו בעלי מקצוע רבים אחרים, עושים שימוש נרחב ברשתות החברתיות לצרכי שיווק וקידום עסקי. מעבר לשגיאות ה"בסיסיות" שהם נוהגים לעשות, ריכזנו רשימה של כמה טעויות ל"מתקדמים" שרצוי בהחלט להימנע מהן

בעבר מנינו כאן מספר טעויות נפוצות שעורכי דין עושים ברשתות החברתיות. בין היתר דיברנו על ערבוב בין דף עסקי לדף פרופיל אישי, חוסר גיוון בתכנים, אי הקפדה על חיסיון ועוד. עם זאת, בעוד שבכתבה הקודמת בחרנו להתמקד יותר בטעויות שאפשר להגדיר אותן כבסיסיות, ישנן גם כמה שגיאות "למתקדמים" שאפשר לשים עליהן את האצבע:

1. לא מתאימים בין התוכן לפלטפורמה – רשתות חברתיות שונות מכילות סוגי תכנים שונים. למשל: כולם יודעים שאינסטגרם היא רשת "ויזואלית" המכילה תמונות, פייסבוק היא המקום המתאים יותר למלל בעוד שטוויטר דוגלת במסרים קצרצרים ויוטיוב היא רשת לסרטוני וידאו. לכן, טעות קריטית שהרבה אנשים עושים היא לערבב בין סוגי התכנים הללו: למשל: לפרסם בפייסבוק רק תמונות, להעלות ליוטיוב מצגת של תמונות או לפרסם באינסטגרם צילומי מסך של מלל רב. בצורה כזו, אתם מפספסים את המהות של הפלטפורמה ולא מנצלים אותה בהתאם לייעוד שלה.

2. מתרברבים בהישגים משפטיים ללא תוכן – עורכי דין רבים נוהגים לפרסם, ובצדק, אודות ההישגים המשפטיים של משרדיהם. עם זאת, יש להקפיד על כך שפרסומים אלו לא יצטמצמו אך ורק לסכום הזכייה של הלקוח או העונש המקל, מבלי שיהיה בהם שום מידע ענייני. חשוב להדגיש – לא מדובר בהמלצה בלבד, אלא בהוראה מפורשת של ועדת האתיקה הארצית של הלשכה, שרק במרץ האחרון יצאה נגד פרסומי עורכי דין מהסוג האמור.

בעניין זה הבהירה הועדה כי פרסומת מטעמו של עורך דין או משרדו יכולה ואף ראוי כי תשקף את יכולותיו המקצועיות, את ניסיונו ותיקים בולטים בהם התקבלה תוצאה משמעותית עבור הלקוח, אולם עליו למסור מידע ענייני, אמין ונכון שמשקף נאמנה את המצב המשפטי. מנגד, כך נקבע, פרסום שכל תוכנו הוא שורה בדבר סכום הפיצוי שקיבל לקוח, ניקוד נמוך בעבירת תנועה, הסדר מקל בפלילים, הסרת הגבלות בהוצל"פ וכד' - עלול לעלות בגדר פרסומת אסורה ואף שידול של לקוחות לקבלת עבודה. שימו לב.

3. לא מקדמים את התוכן – גם אם אתם מקפידים לעדכן את הדף העסקי שלכם בתוכן מקצועי ומגוון, זה לא אפקטיבי במידה שיש לכם 3 עוקבים והתוכן שלכם לא מגיע לאף אחד. בכל הרשתות החברתיות כיום ישנן אופציות רבות לקידום התוכן שאתם מפרסמים, הן בתשלום והן באופן לא ממומן (נקרא גם "אורגני"). כך למשל, תוכלו לשתף את הפוסטים שלכם בקבוצות ייעודיות העוסקות בתחום המשפטי שלכם (והמיועדות לקהל הרחב – זכרו, המטרה היא להגיע ללקוחות, לא לעורכי דין אחרים), בקבוצות וואטסאפ מקצועיות ועוד דרכים שיעזרו לכם להגיע לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים.

4. מתעלמים מהחלק ה"חברתי" ברשת ה"חברתית" – בניגוד לסברה הרווחת, המדד לפוסט מוצלח ברשת חברתית הוא לא כמות ה"לייקים" או השיתופים, אלא דווקא התגובות. העובדה שאדם טרח לקרוא ולכתוב תגובה מעידה שהנושא מעניין אותו והיה חשוב לו להקדיש את הזמן להגיב, בניגוד לסימון "לייק" שנתפס כפעולה אגבית שאינה מעידה בהכרח על הלך רוחו. לכן, אם אדם כבר כתב לכם תגובה, מן הראוי לענות לו בחזרה ולפתח את הדיון. בעניין זה, חשוב גם לדעת שתגובות מגדילות את טווח החשיפה של פוסטים גם לקהל החברים של המגיבים, ולכן כדאי לשאוף לעודד אותן גם מסיבה זו.

5. לא מעדכנים בתדירות קבועה והגיונית – אחד העקרונות החשובים לדף עסקי טוב ברשת חברתית היא תדירות עדכון קבועה ותדירה. דמיינו לעצמכם שהייתם נכנסים לדף שמתעדכן אחת לחצי שנה, האם הייתם טורחים לעקוב אחריו? לכן, חשבו על תדירות שבה נוח לכם לעדכן את הדף העסקי שלכם – אחת לשבוע, אחת ליומיים, אחת לחודש (אך לא יותר מכך). הזנחה של העדכונים גם עלולה לשדר מסר ללקוחות שלא מספיק חשוב לכם להשקיע בנושא.

6. מביעים דעות בנושאים פוליטיים – לעתים הגיוני לכתוב על תחומי העיסוק שלכם כשאלו מקבלים קונוטציה אקטואלית. עם זאת, בד בבד חשוב לזכור שהדבר עלול להתגלות כחרב פיפיות ואתם יכולים להסתכן בהתנכרות של לקוחות פוטנציאליים חדשים עם אמונות מנוגדות, או לעורר אנטגוניזם גם בקרב הלקוחות הקיימים אם דעתכם אינה תואמת את עמדתם. לכן, לא יהיה זה מופרך לומר שבמיוחד בדיונים על סוגיות פוליטיות שנויות במחלוקת, רצוי להימנע מפרסום דעות אישיות, לפחות בדף העסקי שלכם.

7. לא מפרסמים את הנכסים הדיגיטליים – המשרד שלכם הוא לא היחיד שצריך פרסום. עד כמה שזה נשמע מצחיק, גם הנכסים הדיגיטליים שלכם – עמוד הפייסבוק, הלינקדאין, היוטיוב וכו' – צריכים לקבל חשיפה על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. אחרי הכל – אינכם יכולים להסתמך על כך שהלקוחות ימצאו את דף הפייסבוק שלכם בעצמם, נכון? אמצו לעצמכם פרקטיקה לשים קישור לעמוד הפייסבוק שלכם בכל תכתובת שיוצאת מהמשרד, לדוגמה בחתימה במייל, בניוזלטר, בנייר המכתבים, באתר האינטרנט של המשרד וכד'. כמו כן, אם אתם פעילים בכמה רשתות חברתיות, רצוי לקשר גם בינם לבין עצמם, לדוגמה: לשים קישור לעמוד האינסטגרם בדף הפייסבוק ולהיפך.

8. לא עושים "אופטימיזציה" של הפרסום – אלמנט חשוב נוסף בפעילות עסקית ברשת החברתית הוא לדעת להתאים את הפרסום בזמן אמת לנתוני הביצוע שלו. לדוגמה: אם פוסטים שאתם מפרסמים ב-11 בלילה בד"כ זוכים לתגובות ושיתופים רבים, שקלו מעתה לפרסם באופן קבוע בשעה זו. דוגמה נוספת: אם פוסטים שמכילים תמונות עובדים אצלכם יותר טוב, כנראה שכדאי להקדיש חלק ניכר לסוג זה של פרסומים. כיום, קיימים ברוב הרשתות החברתיות כלים שמאפשרים לנתח בדיוק את הנתונים הללו – מתי רוב העוקבים נמצאים ברשת, איזה פוסטים זוכים לאחוזי "מעורבות" יותר גבוהים וכד'. בצעו מעקב תקופתי אחר נתונים אלו והתאימו את עצמכם אליהם.

9. מפרסמים פוסטים לא מעניינים ויזואלית – אחד האתגרים של העידן המודרני הוא לדעת "לעצור" את הגולש בגלילה האינסופית שלו בפיד הרשת החברתית. זה לא יקרה אם תמשיכו לפרסם פוסטים שלא צדים את העין, גם אם הטקסט שלכם מעניין מאין כמותו. זה לא תמיד יהיה קל, אבל נסו לחשוב בתור לקוח – מה היה גורם לכם לעצור ולהתבונן בכתוב? אולי זו תמונה מצחיקה, אולי הדגשה של חלק מהטקסט, אולי משפט מחץ שפותח את הפרסום?

10. מפספסים הזדמנות לנטוורקינג – מעבר לפן האקטיבי של הפרסום, אסור לשכוח שהמהות של רשת חברתית היא גם לפגוש אנשים חדשים. בימינו, אין ספק שמדובר בפלטפורמה נהדרת לנטוורקינג עם חברים למקצוע, ובהחלט לא חסרות קבוצות מגוונות המיועדות לעורכי דין שבהן ניתן לשוחח על נושאים שונים וגם לפרוק חלק מהמתחים שנובעים מהמקצוע (המלצות לקבוצות כאלה תוכלו למצוא כאן וכאן).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:39
קומיט וכל טופס במתנה