שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התעלמו ממותגים וחסכו כסף

חדשות

התעלמו ממותגים וחסכו כסף, צילום: pexels
התעלמו ממותגים וחסכו כסף
05/09/2019, כתיבת מומחים

מותגים גדולים בארץ ובעולם מרשים לעצמם לנצל את המוניטין החיובי שלהם כדי לגבות מאתנו עוד כסף. מתי זה מיותר, איך מזהים עסקה טובה ובאיזה תחומים בהחלט כדאי להעדיף את המוצרים החלופיים במקום המותג המקורי? הנה כל התשובות

חברה מסוימת הופכת למותג בתהליך ארוך שכרוך בהשקעה מאסיבית בפרסום, שיווק ויחסי ציבור. כאשר מאמצי הפרסום עולים בקנה אחד עם המלצות והצלחה כלכלית, סביר להניח שהחברה תהפוך למותג ואף תוביל את התחום שבו היא פועלת.

מטבע הדברים, לרכישת מוצרים שמאחוריהם עומד מותג גדול ומוכר יש יתרונות. אך כמו כל דבר בחיים, למטבע יש שני צדדים ולפעמים מותגים גדולים בארץ ובעולם מרשים לעצמם לנצל את המוניטין החיובי שלהם. בפועל, זה אומר שאותם מותגים גובים מאתנו מחירים מופרזים על מוצרים מסוימים – בלי שהפער במחיר באמת יבוא לידי ביטוי בהבדל באיכות.

כך תדעו שאין צורך לשלם יותר

במונחים של עלות מול תועלת, הדרך הנכונה לחסוך כסף ולהגיע לרווחה אישית וכלכלית היא להתעלם ולוותר על רכישת מותגים. אם תתעלמו ממותגים תוכלו לחסוך כסף בטווח הקצר והארוך, להשקיע את המשאבים שעומדים לרשותכם בדברים שאתם באמת צריכים וגם לשפר את איכות החיים של המשפחה.

ברמה הפרקטית, אפשר לזהות שמדובר בתוספת מיותרת לפי סוג המוצר: אם מדובר על מוצרים שמיוצרים באותה שיטה ובאותה טכניקה, זה ממש לא משנה איזה סמל מוטבע עליהם. כאן, מה שבודקים זה את האיכות הספציפית של המוצר ואת ההתאמה שלו לטעם האישי. כאשר המוצר גם נמכר במחיר הגיוני, סביר להניח שעדיף לקנות אותו מאשר את המתחרה הממותג והיקר.

יש גם דוגמאות קונקרטיות ליתרונות של מוצרים חלופיים ומשתלמים יותר לעומת מותגים מקוריים. על קצה המזלג אפשר להזכיר קפסולות תואמות נספרסו שנמכרות בעשרות אחוזים פחות בהשוואה לקפסולות מקוריות, אך הטעם שלהן זהה ואפילו טוב יותר.

כמו כן, אפשר לקנות מוצרי פלסטיק, חד פעמי, סכו"ם ואביזרי בישול לא ממותגים כי הם מיוצרים באותו מפעל כמו אלו שכן עברו מיתוג – ולהשוות באותו אופן בין מוצרי טואלטיקה, אביזרים למשרד ואקססוריז אופנתיים.

מה בודקים חוץ מאשר המותג?

כמובן שיש תחומים שבהם רצוי לתת עדיפות לחברה גדולה ומוכרת, בעיקר בכל מה שנוגע לבטיחות. על צמיגי הרכב אסור להתפשר ואותו עיקרון תקף כאשר מחפשים מוצרי תינוקות וצעצועי ילדים. עם זאת, מלבד המותג צריך לבדוק לעומק את המפרט המלא של המוצר ולא להשתמש רק במחיר לצורך השוואה בין האפשרויות שעל הפרק.

בסופו של דבר, אנחנו סתם משלמים לפעמים פרמיה על קניית מותגים וישנם תחומים שבהם אפשר וצריך להשתמש במוצרים "תואמים" או "חלופיים". אם יודעים באיזה תחומים מדובר, מרוויחים את אותה תועלת מהמוצר אבל בלי לחרוג מהתקציב ותוך כדי המשך של החיסכון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:200
קומיט וכל טופס במתנה