שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי דין: כך תשיגו תמונה עסקית מצוינת לאתר המשרד ולרשתות החברתיות

חדשות

עורכי דין: כך תשיגו תמונה עסקית מצוינת לאתר המשרד ולרשתות החברתיות, צילום: istock
עורכי דין: כך תשיגו תמונה עסקית מצוינת לאתר המשרד ולרשתות החברתיות
29/08/2019, עו"ד לילך דניאל

תמונה איכותית המשדרת מקצועיות וביטחון היא ברוב המקרים ההזדמנות היחידה של עורך הדין ליצור רושם ראשוני מוצלח על הלקוח. בין אם מדובר בצילומי תדמית לאתר המשרד ובין אם בתמונות המועלות בשוטף לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק, הנה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב בכל הנוגע לתמונות של עורכי דין

בעידן בו אנו חיים, אנחנו מבלים את רוב זמננו מול מסכים. המחשב, הפלאפון, הטלוויזיה, הטאבלט – כל אלו הם חלק בלתי נפרד מהעולם המודרני וגם המשווקים יודעים את זה. לכן, אין זה פלא שתוכן ויזואלי הוא בעל כוח עצום ביצירת הקשר בין לקוח לעסק או נותן שירותים. במציאות שבה אנו נחשפים כל יום לכמויות אדירות של תוכן, לעתים תמונה עוצמתית יכולה לעשות את העבודה בצורה טובה יותר מטקסט, טוב ככל שיהיה.

גם בעולם עריכת הדין, תמונה יכולה להיות אמצעי מצוין "לדבר אל הלקוח". לא בכדי אחד העמודים הפופולאריים ביותר בכל אתר של משרד עורכי דין הוא עמוד ה"אודות". בפרט בשוק הכה תחרותי בישראל, לקוח המחפש עורך דין שיטפל בענייניו רוצה לדעת יותר על הנפשות הפועלות לפני שהוא מחליט האם ליצור קשר עם המשרד. לכן, תמונה איכותית של צוות המשרד, המשדרת מסר של מקצועיות וביטחון, משחקת תפקיד חשוב ביצירת רושם ראשוני טוב על הלקוח, שכן זה אחד הדברים הראשונים שהוא נחשף אליו לגביכם.

אך לא רק באתר האינטרנט של המשרד – תמונות מהוות חלק בלתי נפרד גם מהתוכן אותו אנו צורכים ברשתות החברתיות, ולכן חשוב לדעת כיצד לבחור את התמונות הטובות ביותר שאנו מעלים באופן שוטף לעמוד הפייסבוק/הלינקדאין (ואף האינסטגרם). כמובן שאחת האופציות היא לשכור צלם מקצועי לצילומי תדמית, אבל אם אתם לא מעוניינים לעשות זאת, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג את התמונות הטובות ביותר בעצמכם, גם אם אתם מצלמים באמצעות הסמארטפון:

1. תאורה – תאורה היא אחד מעקרונות המפתח לתמונה מוצלחת. העדיפו לצלם באור טבעי, עם עדיפות לאור יום, אך הימנעו מצילום מחוץ למבנה בצהרי היום כשאור השמש הוא ישיר וחזק, מכיוון שהוא יוצר צלליות לא מחמיאות והופך את הצבעים לקשים. במקום זה, העדיפו לצלם בשעות הבוקר או ביום עם עננות, ההופכים את האור לרך יותר, או אם אתם מצלמים בתוך מבנה, העדיפו את הרכות הנלווית לאור הנכנס מהחלון. אם אתם מצלמים בלילה, נסו להימנע משימוש בפלאש והשתמשו באורות שיש בסביבה, ואם יש צורך אל תהססו לתגבר את התאורה מסביבכם באמצעות מנורות נוספות.

כמו כן, חשוב לשים לב לזווית התאורה – אור המכוון באופן ישיר אל המצולם הופך את התמונה לשטוחה, לעומת אור המכוון מן הצד היוצר אפקט יותר תלת מימדי ועמוק. באותה מידה, אור המכוון מלמטה כלפי המצולם יוצר מראה מפחיד ודרמטי של המצולם ולכן העדיפו ככל האפשר מקור אור רחב, המחמיא במיוחד לצילומי דיוקן. מצד שני, מראה דרמטי יכול להועיל אם אתם עוסקים בתחום משפטי "לוחמני" כמו משפט פלילי... שורה תחתונה: התאורה היא עוד אחת מהדרכים להעביר מסר דרך התמונה, שקלו זאת בהתאם לנסיבות.

2. לבוש ואביזרים – הקפידו על לבוש מקצועי ומכובד ואל תתפתו לתמונות עם לבוש "קז'ואל" כמו שמלות ערב, בגדי ים או בגדי ספורט – את אלו שמרו לפרופיל הפרטי שלכם. בתמונות שמיועדות לעיניהם של הלקוחות, חשוב להקפיד על מראה מקצועי, מגוהץ ומסודר. לצד זאת, הימנעו מלבישת בגדים עם דוגמאות שמפריעות לעין ועלולות להצטלם לא טוב כמו פסים כהים, צורות קטנות וחוזרות כמו נקודות, פרחים, משבצות וכו'.

בנוגע לאביזרים כמו עגילים, תכשיטים, משקפיים וכד' – אל תשכחו שהמטרה היא להיראות במיטבכם על מנת שהלקוח ידע לזהות אתכם, ולא כמו מישהו שהנדס את עצמו היטב רק לצורך התמונה. כלל זה תקף גם בנוגע לשיער ואיפור. עם זאת, היזהרו מאביזרים שעלולים ללכוד השתקפויות בתמונה או להחזיר אור.

3. הבעת פנים – עורכי דין רבים אולי חושבים שעל מנת שייקחו אותם ברצינות עליהם לשמור על הבעת פנים קשה וקשוחה בתמונה. אך אם המטרה שלכם היא למשוך לקוחות ולא להפחיד אותם, כדאי לרכך את הבעת הפנים ואפילו לחייך. עם זאת, שמרו שהחיוך לא יראה מזויף ומאולץ.

4. רקע – בין אם אתם מצטלמים במשרד ובין אם בחוץ, רצוי לוודא תמיד שאין מאחוריכם אנשים או חפצים שאינכם רוצים שיופיעו בתמונה, או שעלולים לקלקל את התמונה. לדוגמה, אינכם רוצים לגלות שהמנורה שתלויה על התקרה במשרד נראית בתמונה כאילו היא יוצאת לכם מהראש או שהיד של האדם שבדיוק עבר מאחוריכם יוצרת זווית לא מחמיאה יחד עם צורת הגוף שלכם בצילום. בנוסף, אם אתם מצטלמים ליד השולחן שלכם במשרד, כדאי לדאוג שיהיה נקי ומסודר ולסלק חפצים שעלולים להוות הסחת דעת כמו מסמכים, עטים, צעצועים וכד'. גם שלטים עם כיתובים הם אלמנט מסיח דעת בתמונה מכיוון שהעין נמשכת אליהם באופן אוטומטי.

מלבד האמור, חשבו האם הרקע שבו אתם מצטלמים מתאים למסר שאותו אתם רוצים להעביר: תמונה במשרד יכולה לשדר שאתם עובדים קשה, תמונה בבית משפט יכולה לשדר שאתם ליטיגטורים חרוצים שמתרוצצים מדיון לדיון, אך תמונה בחוף הים עלולה להעביר מסר שאתם לא לוקחים את העבודה שלכם יותר מדי ברצינות.

גם צבע הרקע משחק תפקיד חשוב בתמונה – כדי להבליט את המצולם, חשוב לנסות ליצור ניגודיות אל מול הרקע. לדוגמה, אם אתם מצטלמים על רקע קיר לבן, שקלו ללבוש חולצה כהה כדי לא "להיעלם" בתמונה.

5. פוזיציית הגוף – אתם לא חייבים להסתפק רק בתמונה אחת. בעידן הצילום הדיגיטלי, בניגוד לצילום המסורתי עם הפילם, יש מרווח מאד רחב לניסיונות. אם אינכם יודעים מה מתאים לכם ביותר, אל תחששו לצלם כמה טייקים בתנוחות והבעות שונות, כדי שמאוחר יותר תוכלו לבחור את התמונה המחמיאה ביותר: נסו לחייך, להיראות רציניים, לשבת, לעמוד, לשלב ידיים, להביט למצלמה או להיראות כאילו אתם כותבים במחשב או על דף נייר.

טיפים נוספים:

* קיימים סוגים שונים של סגנונות צילום – תמונת ראש, תמונת גוף, תמונה "מבוימת" (שבה האובייקט כביכול אינו מבחין בכך שהוא מצולם), תמונת סלפי וכד'. זכרו, לא כל תמונה שמתאימה לאתר המשרד תתאים גם לפייסבוק או ללינקדאין. לכן, התאימו את התמונה למדיה שבה אתם מתכוונים לפרסם אותה. לדוגמה: תמונת סלפי אינה מתאימה לפרסום באתר, אך אולי כן תתאים (בקונטקסט מסוים) לפייסבוק.

* תמונות לאורך או לרוחב? ישנן דעות לכאן ולכאן, אך כשאתם מחליטים בסוגיה הזו חשוב לקחת בחשבון שכיום רוב הגלישה נעשית דרך הסמארטפון ולכן כדאי לבחור בשיטה שתציג את התמונות שלכם באופן האולטימטיבי גם במדיה הזו.

* אין דבר גרוע יותר מתמונה מטושטשת – הקפידו שהאובייקט (אתם) יישארו בפוקוס. טריק צילומי חביב הוא משחק עם "עומק השדה" של התמונה – מיקוד בדמות תוך טשטוש הרקע. כיום, כל מצלמות הסמארטפון מסוגלות לאפקט כזה.

* עיקרון חשוב בצילום פורטרטים הוא צילום בגובה העיניים של המצולם. צילום מגבוה מדי או נמוך מדי עלול ליצור זווית לא מחמיאה.

* הישמרו מפילטרים ואפקטים מוגזמים ואל תערכו את התמונות יותר מדי על מנת לא לתת לתמונה מראה מלאכותי. אגב, אם יצאה לכם תמונה לא מוצלחת מבחינת צבעים, דרך נהדרת לתקן זאת היא פשוט להפוך אותה לשחור-לבן. עם זאת שמרו את זה למקרים נדירים בלבד.

* שמרו על עקביות - אם יש לכם משרד מלא עורכי דין שכולם צריכים להצטלם עבור אתר המשרד, שמרו על סגנון אחיד בתמונות – הן מבחינת הרקע והן מבחינת הלבוש. ערבוב בין סגנונות נראה לא מקצועי ויוצר חוסר הרמוניה בעיני המתבונן.

* ובכל זאת – שקלו לקחת צלם מקצועי, לפחות בכל הנוגע לצילומי תדמית לאתר המשרד. מדובר באיש מקצוע המנוסה בצילומים מסוג זה ויודע כיצד להוציא את המצולמים שלו בצורה המושלמת. מעבר לכך, צילומי תדמית חובבניים עלולים לגרום ללקוחות לחשוב שלא מספיק חשוב לכם להשקיע בצילום איכותי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:64
קומיט וכל טופס במתנה