שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המדריך המלא לטסים בחגים

חדשות

המדריך המלא לטסים בחגים, צילום: pexels
המדריך המלא לטסים בחגים
20/08/2019, כתיבת מומחים

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

תקופת החגים היא עונה מצוינת לטיול עם החברים, הילדים והמשפחה. רוצים לדעת איך לבחור טיסות ומלונות וכיצד לממן את חופשת החלומות שלכם? הנה כל הפרטים

מדי שנה נשבר מחדש שיא במספר היציאות של ישראלים לחו"ל, אז תקופת החגים הקרובה לא צפויה להיות שונה. עם זאת, מדי שנה גם לומדים הישראלים לשכלל את הרגלי הנסיעות שלהם ולחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות החופשה. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא כיצד מאמצים את הטיפים ואיך הופכים את הניסיון לדרך פעולה פרקטית.

מה התקציב ואיך מממנים אותו?

בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות הוא לקבוע את מסגרת התקציב. כאן אפשר לבחור האם לקבוע תקציב יומי או תקציב כללי ולאחר מכן להמשיך עם השוואה בין מקורות המימון. האופציה הכי טובה היא להשתמש בחיסכון קיים כדי לממן את החופשה הקרובה, או לחסוך כמה חודשים מראש במיוחד, אך במידה וזה לא אפשרי ניתן לשקול הלוואה מהירה לכל מטרה ולפרוס אותה בתנאים נוחים.

התקציב משפיע על משך החופשה ועל היעד. אם רוצים לחסוך בהוצאות, ניתן למשל לטוס באחד מערבי החג כי אז הטיסות זולות יותר בהשוואה לימי חול המועד או כאשר יש חופש בבתי הספר והגנים. לחילופין, ניתן לוותר על יעד רחוק ויקר יותר לטובת יעד קרוב וזול יותר ולבחור את הלוקיישן לפי עלות הטיסה, משך החופשה, עלות השהייה ללילה, יוקר המחיה במדינה שאליה מגיעים והאטרקציות שאותן מתכננים להספיק.

כך תדעו מה העלות האמיתית של החופשה

בנוסף, לטיסה לחו"ל ישנן הוצאות ישירות ועקיפות. ההוצאות הישירות הן כאמור הטיסה, המלון וכרטיסי הכניסה לאטרקציות, בעוד ההוצאות העקיפות באות לידי ביטוי בהכנסות שאתם מאבדים כאשר אתם נמצאים מעבר לים. במילים אחרות, כדאי להכניס לחישוב גם את ימי העבודה האבודים ואת ההוצאות שתמשיכו לשלם על המשכנתא או השכירות. 

עוד דרך טובה לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על התאריך, היעד או על משך החופשה היא להשוות בצורה נכונה בין מחירי הטיסות. לפעמים ישנם הבדלים בין מחירי טיסות באותם תאריכים בדיוק – שנובעים למשל מהפלטפורמה שבה משתמשים כדי לבצע הזמנה. אם רוצים לחסוך כמה מאות דולרים על כרטיס טיסה משפחתי, כדאי להשתמש במנועי השוואת מחירים ולמהר עם ההזמנה והאישור הסופי.

איך בוחרים מלון ומה עושים עם הילדים?

הזמנת הטיסה הלוך וחזור מהווה את השלד של החופשה ומעניקה לה מסגרת ברורה ומסודרת. בשלב הבא, המשימה תהיה למצוא מלון עבור התאריכים הרלוונטיים ולדאוג שהוא יתאים לאופי החופשה ולקהל היעד. אם יוצאים לחופשה עם ילדים, כדאי לבחור מלון שיש בו מספיק פעילויות וחדרים מתאימים. מנגד, חופשה של בני זוג בירח דבש תאפשר בחירה של מלון שונה לחלוטין וכך גם חופשה של קבוצת חברים.

האינטרנט מאפשר לבדוק בקלות מה היתרונות והחסרונות של כל מלון. אפשר לדוגמא להיכנס לאתר הרשמי של המלון כדי לראות תמונות, להמשיך עם סקירה של חוות דעת על המלון באתרי השוואות מחירים וברשתות החברתיות ולקנח עם קבלת המלצות מחברים ומשפחה שכבר היו במקום. בין לבין, צריך לוודא שהמחיר ללילה עדיין עולה בקנה אחד עם מסגרת התקציב ולא גורם לחריגה מיותרת. אפשר לחפש גם דירות או וילות להשכרה לטווח קצר כדי לחסוך עלויות.

בחירת המלון חשובה כי היא משפיעה על רשימת האטרקציות והפעילויות ביעד. הורים לילדים צריכים לזכור שהנסיעה מהמלון חשובה לא פחות מהפעילות שאליה מגיעים, כי דרך ארוכה מדי עלולה לגרום להם לאבד סבלנות. לעומת זאת, ליחידים או קבוצות של מטיילים מבוגרים לא אמורה להיות בעיה להתרחק קצת מהמלון או להשתמש בו כבסיס ל"טיולי כוכב" עם רכב שכור.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* מס' רישיון 54414.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:6
קומיט וכל טופס במתנה