שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עמודי פייסבוק משפטיים שכדאי לעקוב אחריהם

חדשות

עמודי פייסבוק משפטיים שכדאי לעקוב אחריהם, צילום: unsplash
עמודי פייסבוק משפטיים שכדאי לעקוב אחריהם
01/08/2019, עו"ד לילך דניאל

לצד הקבוצות הרבות שמהוות קהילות וירטואליות לעורכי דין ומשפטנים, קיימים ברשת הפייסבוק גם לא מעט עמודים משפטיים מעניינים שבהחלט כדאי לעקוב אחריהם. באיזה עמוד תמצאו רכילות מעניינת על הנעשה במשרדי עורכי הדין בארץ ואיפה תמצאו ציטוטים של השופט חשין ז"ל?

אם אתם משפטנים פעילים, אתם בוודאי יודעים שרשת הפייסבוק מכילה תכנים מגוונים גם בתחום המשפט. עם זאת לא רבים יודעים שלצד הקהילות המשפטיות (הלא הן קבוצות עורכי הדין והמשפטנים שעל חלקן כתבנו כאן וכאן), יש גם לא מעט עמודים משפטיים מעניינים שבהחלט שווה להיות מודע אליהם ולעקוב אחריהם.

ההבדל בין עמוד לקבוצה, למי שאינו בקיא ברזי הרשת החברתית, הוא שעמוד הוא למעשה סוג של "דף עסקי" (גם אם מאחוריו לא עומדת חברה או גוף מסחרי), שהתכנים בו מועלים ע"י אדם אחד. קבוצה, לעומת זאת, היא בעצם פלטפורמה לשיח קהילתי שבה כל אחד יכול לפרסם, לעתים באישור מראש ולעתים באופן חופשי. הנה כמה עמודים משפטיים מעניינים (וישראלים) שכדאי לעקוב אחריהם. חשוב לציין שישנם לא מעט עמודי פייסבוק המוקדשים לבלוגים משפטיים, אך על כך – בנפרד.

Wello – עמוד מבית היוצר של חברת הליגל מרקטינג "רובוס", שניתן להגדיר אותו כמעין "גיא פינס של עולם המשפט". העמוד התחיל בתור פלטפורמה למתמחים משפטיים, אך כיום ניתן למצוא בו שלל דיווחים מהנעשה במשרדי עורכי הדין בארץ – מי התמזג עם מי, באיזה משרד עשו פעילות מיוחדת לפורים, איזה משרד טס להופעה של "מארון 5" בחו"ל, היכן ארגנו ארוחת שחיתות באמצע השבוע, מי נסעו לחופשה משרדית מעוררת קנאה ועוד פעילויות מגוונות ומיוחדות שמתרחשות במשרדים. והכל בצירוף תמונות ומתובל בהומור ובעוקצנות שיעשו לכם חשק לעוד.

השופט מישאל חשין – דף שהוקם לזכרו של שופט בית המשפט העליון המנוח, שהלך לעולמו לפני כ-4 שנים. העמוד למעשה מורכב מציטוטים מפסקי דין בהם נטל חלק (חלקם פסקי דין מכוננים ופורצי דרך), המבליטים את סגנון הכתיבה הייחודי שלו, עם הביטויים הססגוניים, המטאפורות והלשון הציורית, הספרותית והמיוחדת שהפכו עוד לפני שנים רבות לסימן ההיכר של האדם המיוחד הזה.

התנועה לחופש המידע – התנועה לחופש המידע הוקמה בשנת 2004, ומאז נאבקת לקידום השקיפות במוסדות ציבוריים, גופים ומשרדי ממשלה מתוך אמונה בעיקרון "זכות הציבור לדעת" ושמידע זה כוח. פעילות התנועה נעשית בעיקר באמצעות הגשת בקשות מכוח חוק חופש המידע לגופים השונים, והן ע"י יזום הליכים משפטיים לחשיפת מידע, שמסתיימים לא אחת בהצלחות. לתנועה אתר אינטרנט מרשים שמכיל ארכיון של כל המידע שהשיגה, מחולק לפי גופים, ובעמוד הפייסבוק שלה היא מעדכנת בפעילות ובהישגים המגוונים שהצליחה להשיג, וכן בחדשות ופסיקה עדכנית מהתחום.

מפנקסו של משפטן – הרן פינשטיין, שופט בית משפט השלום ברחובות בדימוס, משתף בדעות והגיגים מעניינים פרי עטו בנושאים אקטואליים מגוונים, גם כאלה הנוגעים לעולם המשפט. בין היתר התייחס לאחרונה לפרשת האונס בקפריסין, מחאת בני העדה האתיופית וסערת "ההמרה" של השר רפי פרץ.

תקדין – אנחנו אולי משוחדים, אבל דף הפייסבוק של פורטל "תקדין" מכיל מידע חדשותי ועדכני מגוון מעולם המשפט, שרלוונטי לא רק לעורכי דין אלא גם למי שאינם משפטנים. כאן תמצאו פסקי דין מעניינים, תוכן מגזיני וחדשות משפטיות שמתעדכנות מדי יום, ושלא תמיד ניתן למצוא במקום אחר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:235
קומיט וכל טופס במתנה