שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דרישה מאוחנה: בטל את פיטוריה של אמי פלמור תוך 24 שעות

חדשות

דרישה מאוחנה: בטל את פיטוריה של אמי פלמור תוך 24 שעות, צילום: השר אמיר אוחנה. צילום: יוסי זמיר
דרישה מאוחנה: בטל את פיטוריה של אמי פלמור תוך 24 שעות
24/07/2019, עו"ד לילך דניאל

בעקבות ההודעה על פיטוריה של מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר המשפטים אוחנה, לנציב שירות המדינה וליועמ"ש בדרישה לביטול הפיטורים, שנעשו לטענתה בניגוד לכללי המנהל התקין: "במידה ולא ניענה בתוך 24 שעות, נשקול את המשך צעדינו המשפטיים", אומרת התנועה

התנועה לאיכות השלטון שלחה אמש (ג') מכתב דחוף לשר המשפטים אוחנה, לנציב שירות המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לביטול פיטוריה של מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. אתמול פורסם כי השר אוחנה פיטר את פלמור מתפקידה לאחר חמש וחצי שנים.

ההכרזה גררה לא מעט ספקולציות באשר למניעים העומדים מאחוריה, אולם אוחנה מיהר להכחיש וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל. זו משרת אמון - ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד. אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד".

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התייחסה אף היא לפיטוריה של פלמור וכתבה "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית. ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב וקידום אוכלוסיות מוחלשות ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כעת, כאמור, מאיימת התנועה לאיכות השלטון בפניה להליכים משפטיים אם לא יבוטלו פיטוריה של פלמור בתוך 24 שעות. לטענת התנועה, הפיטורים נעשו בניגוד להנחיות ולכללי המנהל התקין: "לא יעלה על הדעת ששר בממשלת מעבר יחליט לפטר את מנכ"לית המשרד ולמנות במקומה מנכ"ל חדש למשרד", נכתב בהודעת התנועה. "הדבר נוגד את הנחיות היועמ"ש, את ההיגיון הפשוט, פוגע קשות באמון הציבור ומעלה חשש כבד לשיקולים זרים בהחלטה זו".

עוד מדגישים בתנועה כי על פי הנחיית היועמ"ש, אין לבצע שינויים בתפקיד המנכ"ל אלא במקרים חריגים ביותר בהם אין מנוס מהחלפת המנכ"ל לשם תפקודו התקין של המשרד. "לא רק שמדובר בתקופת בחירות, מדובר גם בשר שמונה לפני כחודש וחצי בלבד לתפקידו, ושאין כל בטוחה שהוא יהיה שר המשפטים הבא", נכתב. "במצב דברים זה, גם אם ישנם חילוקי דעות בין השר לבין המנכ"לית ואינם רואים עין בעין דברים מסוימים, לא ייתכן שהשר יחליט פחות מחודשיים לפני הבחירות לפטר את המנכ"לית ולמנות במקומה מנכ"ל חדש, שעל פי הפרסומים, כלל איננו עובד מדינה, וגם זאת בניגוד להנחיית היועמ"ש".

עוד נכתב כי ככל שהשר אוחנה הוא אכן שר זמני בלבד, אין זה סביר שהוא ימנה מנכ"ל למשרד המשפטים ו"יקבע עובדות בשטח". ככל שהשר אוחנה ימשיך לכהן כשר המשפטים גם בממשלה הבאה, סבורה התנועה, אין כל מניעה שלאחר הבחירות ולאחר מינויו לקדנציה שלמה כשר יחליט על מינוי מנכ"ל בהליך תקין וראוי. "אמנם משרת מנכ"ל היא משרת אמון ועליו להצליח לעבוד בשיתוף פעולה עם השר על מנת להוציא לפועל את מדיניות המשרד, אך כשמדובר בממשלת מעבר ובשר זמני בלבד, ולאור ההלכה המעוגנת היטב בדבר הצורך בהימנעות ממינויים חדשים בתקופת ממשלת מעבר – הדבר איננו ראוי, איננו עולה בקנה אחד עם הנחיות היועמ"ש ומדיף ניחוח חמור של ניסיון לבצע "מחטף" על מנת לקבוע עובדות בשטח לשר המשפטים הבא".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה