שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הדרכים לקבלת ויזה לישראל

חדשות

הדרכים לקבלת ויזה לישראל, צילום: pixabay
הדרכים לקבלת ויזה לישראל
24/07/2019, כתיבת מומחים

תושבי מדינות זרות המבקשים להיכנס לישראל ולשהות בה במשך תקופה מסוימת, צריכים להנפיק ויזה. קבלת ויזה לצורך שהייה בישראל ניתנת בהתאם לסוג הוויזה. הוויזות נחלקות למשך שהייה, ככל שתוקף הוויזה ארוך יותר, כן הזכויות של השוהים רבות יותר.

סוגים שונים של ויזות שכדאי להכיר

כאמור, קיימים סוגים שונים של ויזות. מבין הוויזות הנפוצות יותר הקיימות היום הן ויזות תייר. ויזות אלה מונפקות לעובדים זמניים או לתיירים שבאים לבקר בארץ. אשרת עבודה ניתנת לכל מי שאינו יכול להיות אזרח ישראלי מתוקף חוק השבות. העובדים הזרים המגיעים לארץ משתלבים בעבודות שונות דוגמת חקלאות, סיעוד, תעשייה, בניין ועוד. לגבי ויזת תייר למטרת ביקורים, ישנן מדינות שעמן ישנו הסכם עם ישראל, ולכן המעוניינים לבקר במדינה אינם צריכים לבקש בקשה מיוחדת. דוגמאות למדינות אלה יכולות להיות בריטניה, אוקראינה, צרפת, רוסיה, בלגיה ועוד.

איך מקבלים את הוויזה לישראל?

קבלת ויזה לישראל מותנית בהגשת כל הבקשות הרלוונטיות. בדרך כלל, אשרת הכניסה לארץ מוגבלת ל-90 יום, בייחוד אם מדובר במצבים כמו חופשה, פגישה עסקית ועוד. לצורך הגשת הבקשה הזו יש צורך להמציא את המסמכים הבאים:

•     טופס "בקשה לאשרת כניסה לישראל" החתום על ידי המבקש.

•     דרכון (תקף ל-6 חודשים) בצירוף תמונת דרכון עדכנית.

•     כרטיסי טיסה שבהם מצוינים תאריכי כניסה ויציאה.

•     פירוט חשבון בנק על מנת להוכיח יכולת כלכלית.

•     מכתב מהמעסיק על אישור חופשה.

•     רכישת ביטוח רפואי.

לאחר שסיפקתם את כל המסמכים, יש צורך לשלם תמורת הנפקת הוויזה.

כמו כן, המבקש לעבוד בישראל, צריך המציא את המסמכים הבאים:

•     טופס "בקשה לאשרת כניסה לישראל".

•     דרכון התקף לשנתיים + תמונת פספורט צבעונית ועדכנית.

•     תעודת יושר.

•     אישור על בדיקות רפואיות (בדיקות דם, שחפת, איידס).

•     תעודת לידה שעברה אימות.

•     הצהרה על כך שהמועמד נטל דגימות של טביעות אצבע.

איך מתבצע התשאול

כאשר התייר או העובד הזר מגיע לשטח ישראל, הוא עובר תשאול יסודי. במהלך התשאול על האדם להציג את כל המסמכים הדרושים, כאשר הם צריכים להיות בתוקף למשך כ-6 חודשים. בקר הזהות ישאל שאלות שונות לזיהוי במטרה לוודא שהאדם אינו מהווה איום למדינה ואינו מנסה להסתנן אליה באופן בלתי חוקי.

ולפעמים גם לא מכניסים

הבאים להיכנס בשערי של ישראל ואינם אזרחי עלולים להיתקל בסירוב כניסה. הסיבות לסירוב יכולות להיות ביטחוניות, ביורוקרטיות או מסיבות של הגירה. כך למשל, לעתים עובד זר אינו יכול להיכנס לישראל בגלל מסמכים שאבדו או דרכון פג תוקף. סיבה נוספת לסירוב יכולה להיות התנהגות אלימה בשדה התעופה או מידע שהגיע מכוחות הביטחון. סיבות נוספות לדחייה עשויות להיות חשד לתכנון ביצוע פעילות מיסיונרית, חשש לניסיון השתקעות בישראל וכן אדם שהגיע לישראל מבלי שקיבל זימון.

קיבלתם סירוב? יש מה לעשות בנידון

מסורבי כניסה לישראל רשאים להיעזר בעורך דין מנוסה ומקצועי על מנת שיוכלו להיכנס לארץ. עורך דין שיש לו ניסיון בתחום יכול לבחון את המסמכים ולראות אם חלה טעות. לא אחת מסורבי הכניסה לישראל נדחים בגלל טעויות אנוש. כמו כן, עורך הדין יכול להנחות את הלקוח לגבי פעולת הארכת ויזה, ולכוון אותו לקראת הפעולות שעליו לבצע על מנת לקבל את הוויזה המבוקשת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה