שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דרכים לניצול יעיל של פגרת הקיץ

חדשות

דרכים לניצול יעיל של פגרת הקיץ, צילום: istock
דרכים לניצול יעיל של פגרת הקיץ
18/07/2019, עו"ד לילך דניאל

פגרת הקיץ שתחל ביום א' ותימשך עד לתחילת ספטמבר אמנם לא משפיעה באופן דרמטי על עורכי הדין, אך לפחות אצל חלקם היא מפנה מעט זמן פנוי יחסית לשגרה היומיומית השוחקת, העמוסה והקדחתנית. כיצד תנצלו בתבונה את הזמן שהתפנה?

פגרת הקיץ מתקרבת בצעדי ענק, וכמו בכל שנה גם הפעם פעילות מערכת המשפט תצומצם למשך כחודש וחצי. מה-21 ביולי עד לתחילת ספטמבר מזכירויות בתי המשפט יעבדו במתכונת מצומצמת ובתי המשפט ידונו רק ברשימת עניינים סגורה, בעיקר עניינים פליליים ועניינים דחופים.

בשנה שעברה ביקשנו לבדוק עם עורכי הדין האם פגרת הקיץ היא "פיקציה" והעבודה נמשכת בה כרגיל, או שמא אכן מתפנה להם מעט לנוח, לבלות עם המשפחה ואולי אף לצאת לחופשה ארוכה. חלק מעורכי הדין הודו כי תקופת הפגרה אכן נותנת מעט "אוויר לנשימה", וחלק אחר טענו כי לעתים ימי הפגרה עמוסים אף יותר מימים רגילים. אז אם אתם נמנים עם עורכי הדין שהפגרה אכן מאפשרת להם מעט זמן פנוי, אספנו עבורכם מספר הצעות לדברים שתוכלו לעשות בתקופה הזו:

1. למדו משהו חדש – התפנה לכם זמן פנוי? גם אם נוספו לכם שעתיים פנויות בשבוע, שקלו לקחת קורסים או סדנאות. זו יכולה להיות השתלמות מקצועית בתחום העיסוק המשפטי שלכם (לשכת עורכי הדין מפעילה השתלמויות לאורך כל השנה) או קורס שיסייע לכם לרכוש כישורים שיועילו לכם בחייכם המקצועיים (ניהול מו"מ, גישור, דיבור בפני קהל וכד'). לחילופין, תוכלו לקחת קורס כדי לפתח תחביב ישן שאף פעם לא היה לכם זמן להשקיע בו או למצוא תחביב חדש (צילום, בישול, יוגה וכד').

2. השקיעו בשיווק המשרד – נצלו את הזמן שהתפנה כדי לפתח את הפן השיווקי של המשרד שלכם. בין אם זה אומר לפתוח בלוג, להשקיע בעמוד עסקי בפייסבוק, לכתוב מאמרים לאתר המשרד וכד'. גם אם אתם כבר חזקים בנושא השיווק, לא יזיק לחשוב על התפתחות לאפיקים נוספים, כמו ערוץ חדש של מדיה חברתית, ניוזלטר ללקוחות ועוד.

3. ארגנו את סביבת העבודה שלכם – החדר שלכם במשרד שלכם נראה כמו אחרי מתקפת הוריקן הרסנית ואף פעם אין לכם זמן לסדר? מזל שיש פגרה! נצלו את השעות הפנויות לעשות קצת סדר במסמכים שמפוזרים על השולחן, בקלסרים שבספריה, ואפילו לארגן את הקבצים במחשב. כך, כשתחזרו לשגרה העמוסה, העבודה תהיה קצת יותר נוחה ומי יודע - אולי אפילו תמצאו דברים שחיפשתם הרבה זמן או דברים שאתם יכולים למסור לאחרים (כמו ריהוט מיותר או ספרי משפט ישנים).

4. סגלו לעצמכם הרגלים חדשים – אומרים שלוקח זמן לסגל הרגלים חדשים, ואין זמן יותר טוב מעכשיו כדי להתחיל. נצלו את ימי הפגרה כדי לפתח הרגלים שהייתם רוצים להשאיר גם בימים רגילים – בין אם מדובר בהתעמלות בוקר ובין אם מדובר באימוץ שיטות עבודה חדשות שתמיד רציתם לבחון, ושיהפכו את העבודה שלכם ליעילה יותר.

5. צאו לחופשה ובלו יותר עם המשפחה – כשחושבים על זמן פנוי, הדבר הראשון שעולה לראש הוא חופשה. אין ספק שמקצוע עריכת הדין הוא תובעני מאד, ועורכי הדין כפופים במהלך השנה ללוחות זמנים צפופים של לקוחות, מועדים ודיונים, בנוסף ללחץ העצום של העבודה במשרד. אין זה פלא, אם כך, שלפי מחקרים עורכי דין סובלים מתופעות של דיכאון והתמכרות לסמים ואלכוהול בשיעורים גבוהים ביחס ליתר האוכלוסייה. אז אם גם אתם רגילים לצאת מהמשרד ב-1 בלילה ולראות את הילדים פעם בשבוע, תקופת הפגרה, שבה לפחות הדיונים בבתי המשפט מתקיימים במתכונת מצומצמת, יכולה להיות הזדמנות מצוינת לקחת הפסקה מתלאות היומיום ולצאת לחופשה (קצרה או ארוכה – כל אחד לפי יכולתו) שחיונית לא רק למערכות היחסים האישיות והמשפחתיות שלכם, אלא גם לבריאות הנפשית שלכם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה