שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עוה"ד תמשוך את התביעה נגד העיתונאית שרון שפורר

חדשות

לשכת עוה"ד תמשוך את התביעה נגד העיתונאית שרון שפורר, צילום: עו"ד אבי חימי ושר המשפטים אוחנה. צילום: דוברות לשכת עוה"ד
לשכת עוה"ד תמשוך את התביעה נגד העיתונאית שרון שפורר
17/07/2019, עו"ד לילך דניאל

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין קיימה אמש את ישיבתה הראשונה בקדנציה הנוכחית. טרם תחילת הישיבה נערך טקס חגיגי במעמד שר המשפטים אמיר אוחנה, במהלכו הכריז יו"ר הלשכה, עו"ד אבי חימי, על שורת צעדים שבכוונתו להוביל בנושאים שונים: "נמשיך להיות איגוד מקצועי חזק ומוביל"

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין התכנסה אמש (ג') לראשונה בקדנציה הנוכחית, מאז הבחירות למוסדות הלשכה שנערכו בחודש שעבר. טרם תחילת הישיבה, שנערכה במחוז צפון כחלק ממאמצי הקירוב למחוזות, נערך טקס חגיגי במעמד שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה, ויו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי.

"זוהי לא ישיבה סמלית או חד פעמית אלא הצהרת כוונות חדה וברורה שהלשכה ומוסדותיה, ובראשם המועצה הארצית, ישרתו את כל עורכי הדין מדן ועד אילת", הכריז עו"ד חימי בפתח הטקס. "מחוזות הלשכה הם גשר להיכרות עמוקה עם הפריפריה ושותפות אמת עם אוכלוסיות שונות מיישובים שונים ומגוון מגזרים. זו רק ההתחלה, בכוונתי להמשיך ולפעול לקיום ישיבות המועצה בכל המחוזות ולהנגיש את עשייתה של הלשכה עד לאחרון עורכי הדין".

עוד הוסיף חימי פניה לחברי המועצה: "עברנו מערכת בחירות לא פשוטה, אבל היא מאחורינו. כל מי שהגיע עד הלום – חברי המועצה הנכנסים, הותיקים והחדשים, רכש את מקומו בזכות ולא בחסד. לכולנו יש יעד משותף – הרצון העז לקדם את מקצוע עריכת הדין, להעצים את עורכי הדין ולדאוג לרווחתם, וכמובן להגן מכל משמר על בית המשפט העליון, על שלטון החוק וזכויות האדם. במציאות מרובת פילוג ושסעים, האחריות שלנו היא לאחד את השורות ולדאוג לשוויון לכל. ברוח האחדות אני קורא לכולנו לשים את הסערות והמחלוקות מאחורינו. רק שיתוף פעולה בין כל  הסיעות, כל המחוזות וכל הזרמים יאפשר לנו לממש את חזונה של הלשכה ולהוציא לפועל את היוזמות הרבות שלפנינו. מלאכה רבה לפנינו, ועומדות לפתחינו סוגיות רבות – קטנות וגדולות".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בהמשך הדברים, פנה עו"ד חימי להכריז על מספר צעדים קיימים ועתידיים שנוקטת הלשכה. ראשית התייחס לנושא הבוררויות וציין כי מינה ועדה בראשות שופטת מחוזית בדימוס, פרקליט מפרקליטות המדינה ועו"ד מהמגזר הפרטי. "הוריתי להקים מאגר של בוררים, כך שכל עו"ד יוכל להתמנות כבורר בתנאי שיעמוד בכשירויות הנדרשות", אמר חימי. "הודעתי שאקבל את כל המלצות הועדה בכל הנוגע למינוי בוררים באופן מלא. במינוי בוררים הקריטריון היחיד שיעמוד לנגד עיני הלשכה הוא התאמת עורך הדין לבוררות הקונקרטית. נדמה לי שהגיעה העת שנוהל זה יוחל בכל המחוזות של הלשכה ובמועצה הארצית".

שנית, התייחס חימי אל תקנות הסד"א החדשות, שהותקנו לדבריו, מבלי שהתקבלה עמדתה האמיתית של הלשכה. "שיטת עבודה שכזו איננו יכולים לקבל", אמר. "הנהלת בתי המשפט, משרד המשפטים ולשכת עוה"ד הן כולם צלעות של אותו משולש וזהו משולש שווה צלעות. לשכת עוה"ד לא תשב מנגד, ולא תהיה סטטיסטית בהליכי חקיקה והתקנת תקנות. לשכת עוה"ד תהיה שותפה מלאה מתחילת הדרך בהתאם לזכות שניתנה לה על פי חוק בכל הליך חקיקה, ובכל סוגיה חוקית, משפטית וערכית. הקמנו צוות ייעודי אשר יושב על המדוכה ושוקד מזה מספר חודשים על הצעת שינויים מידתיים והולמים יותר מאלה שעודכנו. בזכות הצוות שהוקם, השרה היוצאת איילת שקד דחתה לבקשתי בחצי שנה את כניסתן לתוקף של התקנות. אני קורא לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, להקפיא את התקנות החדשות למשך חצי שנה נוספת, כדי לאפשר לצוות הייעודי של הלשכה ושל משרד המשפטים להשלים את מלאכתו ולהבטיח שקולנו ישמע בעניין הזה. כבוד השר – זעקתנו היא זעקת אזרחי ישראל".

עוד ציין חימי כי ביקש משר המשפטים למנות ועדה ציבורית שתבחן את האפשרות לפיה לשכת עורכי הדין תערוך בחינה לסטודנטים למשפטים המסיימים שנה א' בכל המוסדות, שתהווה תנאי להמשך לימודי משפטים במסלול של עריכת דין. לדבריו, סטודנטים יוכלו להיות בוגרי תואר במשפטים, אבל לא יוכלו לעשות התמחות אם לא יעברו את הבחינה. "אנו סמוכים ובטוחים שמדובר באינטרס ציבורי מובהק", אמר. "אנחנו חייבים לשמור על כבוד המקצוע ורמתו".

בנושא השקיפות, הכריז חימי כי הורה למנכ"ל הלשכה לאפשר גישה מיידית לפרוטוקולים של כל ישיבות והחלטות המועצה, ועדות הלשכה השונות והדוחות הכספיים. לדבריו, כל חבר מועצה יהיה רשאי לגשת למנכ"ל הלשכה ולבקש לעיין בכל מסמך ומסמך, בכל דוח ובכל התכתבות. "הלשכה היא של כולנו. אנחנו נהפוך את הלשכה לבית מזכוכית", אמר.

עניין מהותי נוסף אליו התייחס חימי היה התביעה שהגישה הלשכה נגד העיתונאית שרון שפורר, וציין כי בכוונתו להביא להצבעה בישיבה את ביטול התביעה. עוד הוסיף כי שוחח עם יו"ר הלשכה לשעבר, עו"ד אפי נוה, והמליץ בפניו לבטל גם את תביעתו האישית נגד שפורר. "אפי נוה נמצא במקום אחר עכשיו", אמר חימי, "והוא קיבל את המלצתי והסכים למחוק את תביעתו האישית, בדומה להמלצתי לחברי המועצה. תקשורת ביקורתית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. אנו רואים בה ערך עליון ועלינו להסיר כל חשש מלרפות את ידיה, גם אם הדברים לא תמיד יהיו נעימים לאוזנינו. זו ההזדמנות, לטעמי, להדגיש כי אין מקום להגיש תביעות אישיות כנגד עיתונאים, הגם שלא פעם הם טועים באופן הסיקור ובהצגת העובדות. עמדתי הברורה היא שיש להימנע ככל האפשר מתביעות מהסוג הזה. באותה נשימה אני פונה מכאן ומבקש מכל העוסקים במלאכה הקדושה של זכות הציבור לדעת, שלא ליפול למלכודות של דמגוגיה זולה, רכילות ומידע שקרי".

בישיבה עצמה, אגב, אכן הצביעה המועצה בעד הצעתו של חימי למחוק את התביעה נגד שרון שפורר. ההחלטה התקבלה ברוב קולות מוחץ למעט שני נמנעים.

בתום דבריו הכריז עו"ד חימי גם על הקמתה של ועדת ביקורת בלשכה והוסיף כי הליכי איתור מבקר חדש ללשכה מצויים בעיצומם. "הלשכה בראשותי תקדם הליכי ביקורת אמיתיים ומעמיקים ללא מורא וללא חשש", אמר. "עלינו לפעול בשיתוף על מנת להבטיח שלשכת עורכי הדין תמשיך להיות אחד האיגודים המקצועיים החזקים והמובילים בישראל, ותהווה מגדלור ומצפן מקצועי, ערכי ומוסרי עבור עורכי הדין והציבור כולו. אני מצפה שקולה של הלשכה ישמע בכל סוגיה ציבורית שעומדת על סדר היום. בעיות בצדן של פתרונות. דברי הלל ותשבחות ליד דברי ביקורת והשגות".

שר המשפטים אמיר אוחנה, שנכח אף הוא בישיבה, אמר בין היתר "אני רואה חשיבות רבה בקשר המיוחד שבין לשכת עורכי הדין לבין משרד המשפטים. כעורך דין בעצמי, אני רואה בלשכה נדבך מרכזי, אחת מאבני הבניין העיקריות בתוך מערכת המשפט וכבר במהלך החודש האחרון מאז בחירתו של ידידי ורעי הוותיק, אבי חימי ליו"ר לשכת עורכי הדין, יזמנו וקיימנו לא מעט שיתופי פעולה, התייעצויות ושיחות. אני מתחייב להמשיך ולקיים קשר משמעותי, המבוסס על כבוד הדדי בין לשכת עורכי הדין לבין משרד המשפטים".

עוד אמר "אחת המשימות הראשונות שאני לוקח על עצמי יחד עם יו"ר הלשכה, הוא לייצר מנגנון הוגן יותר של הסמכת עורכי ועורכות הדין. מנגנון שיצמצם את העוולות או הכשלים שראינו בבחינות האחרונות, ולשמחתי – מצאתי באבי אוזן קשבת".

השר אוחנה התייחס גם לסוגיית בחינות ההסמכה של הלשכה, בהמשך להחלטתו על קיום מועד מיוחד נוסף לנבחנים במתכונת החדשה שנכשלו בציון של חמישים ומעלה. "הבחינה, לעניות דעתי, צריכה להיות כזו שגם שופטים ועורכי דין וותיקים ומנוסים יהיו מסוגלים לפתור. די לנו בכך. לא נבקש יותר. אני רואה בנתוני המעבר של המבחן האחרון שפורסמו ביום ראשון האחרון, נתונים מעודדים מאוד וסנונית ראשונה בחיזוק אמון ציבור המתמחים והסטודנטים בלשכת עורכי הדין ובוועדה הבוחנת, וזאת מבלי לגרוע מהרמה המקצועית של הלשכה ומוסדותיה".

נושא נוסף אליו התייחס השר אוחנה היה תקנות סדר הדין האזרחי החדשות. "אין צל של ספק כי מדובר בסוגיה שמעסיקה את לשכת עורכי הדין והיא בעלת השלכות משמעותיות", אמר השר. "לפיכך, כינסתי בלשכתי נציגים רבים הן מטעם לשכת עורכי הדין והן מטעם הנהלת בתי המשפט, הפרקליטות והאקדמיה. הכל במטרה להעמיק בנושא ולמצוא את הפיתרון הטוב והנכון ביותר. גם בעניין הזה, כמו בסוגיית המתמחים, ובכל סוגיה ואתגר שיעמדו לפתחי, החלטות יתקבלו רק לאחר דיונים מעמיקים, שמיעת הצדדים, הדברות הוגנת ושיתוף פעולה. זאת דרכי. זה האני מאמין שלי. יחד, לשכת עוה"ד ומשרד המשפטים, נפעל לטייב ולייעל את השירות לאזרח, לקצר את ההליכים ולמנוע עינויי דין, ובעיקר נפעל ככל יכולתנו כדי לצמצם את הפער שבין משפט לבין צדק".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה