שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר: מועד מיוחד נוסף של בחינות הלשכה לנבחני "דור הביניים"

חדשות

אושר: מועד מיוחד נוסף של בחינות הלשכה לנבחני "דור הביניים", צילום: istock
אושר: מועד מיוחד נוסף של בחינות הלשכה לנבחני "דור הביניים"
16/07/2019, עו"ד לילך דניאל

על רקע הפערים בנתוני המעבר של מועד הקיץ האחרון למול נבחני "דור הביניים" בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין, אשר שר המשפטים קיום מועד מיוחד נוסף לנבחנים אלו והורה להקים ועדת בדיקה שתבחן את הליך ההסמכה. השר אוחנה: "צעדים מתבקשים וצודקים לתיקון כשלי עבר"

שר המשפטים אמיר אוחנה אישר אתמול (ב') לקיים מועד מיוחד נוסף לנבחני "דור הביניים" של בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין. מדובר בנבחני חורף 17' קיץ 18' וחורף 18' שקיבלו ציון בטווח שבין 59-50. נוסף לנבחנים אלו, יהיו רשאים לגשת לבחינה הנוספת גם מי שנכשלו במועד המיוחד הראשון שהתקיים באפריל האחרון.

המועד הנוסף מגיע על רק הפערים בין נבחני "דור המעבר" לבין נבחנים משנים קודמות ונבחני קיץ 2019 בפרט. כזכור, לפני כיומיים פרסמה לשכת עורכי הדין את נתוני המעבר של בחינת הקיץ האחרונה, המעידים על פער של 50% בשיעור המעבר של המבחן הנוכחי (54%) לבין שיעור המעבר של המבחן אשר התקיים בחורף 2018, שבו אחוזי המעבר עמדו על 36% בלבד. בבחינה המיוחדת שהתקיימה באפריל, עמדו אחוזי המעבר על 57%.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

החלטת השר מגיעה בעקבות פניה דחופה ששלחו אליו בראשית החודש שעבר מנהיגי מאבק המתמחים למשפטים - עורכי הדין דפנה פלר, ויקטור פרייאנתי, יולי רוזנברג, אבי קורצברג ומשה טוביה, שחלקם אף עברו את הבחינה בזכות המועד המיוחד שנערך באפריל.

בנוסף, הודיע השר כי יקים ועדה מייעצת שתבחן את הליך הבחינה וההסמכה לעריכת דין, על רקע הביקורת שנשמעה בדבר דרישות הקבלה ללימודים, מבנה בחינות ההסמכה, תכנן ומרכיביהן. הצעדים תוכננו בתיאום ובשיתוף לשכת עורכי הדין והעומד בראשה, עו"ד אבי חימי.

השר אוחנה: "לאחר עבודת מטה סדורה ומאומצת למול הגורמים הרלוונטים ולאור הפערים שנתגלו בין אחוזי המעבר בבחינות האחרונות לבין בחינות העבר, ובייחוד הנתונים המעודדים של הבחינה האחרונה שפורסמו אתמול, החלטתי לנקוט בשני צעדים מתבקשים וצודקים לתיקון כשלי עבר. מטרתי היא לתת הזדמנות הוגנת כעת, ובו בזמן לבחון לעומק את מתכונת הבחינה והליך ההסמכה כולו על מנת לשפר ולתקן ככל שנדרש לכך. אני מודה ליו"ר הלשכה, עו"ד אבי חימי, וליו"ר הוועדה הבוחנת, השופט שאול שוחט, על הדיאלוג וחלקם בתהליך".

יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי: "אני מברך על מתן האפשרות לבחינה הנוספת. יש בכך כדי להוות פתרון ראוי והוגן לנסיבות שנוצרו עבור מתמחי דור הביניים ואני מאחל בהצלחה לכל הנבחנים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה