שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת האתיקה פרסמה מדיניות בנושא ניגוד עניינים של עו"ד עקב שת"פ עסקי

חדשות

ועדת האתיקה פרסמה מדיניות בנושא ניגוד עניינים של עו"ד עקב שת"פ עסקי , צילום: istock
ועדת האתיקה פרסמה מדיניות בנושא ניגוד עניינים של עו"ד עקב שת"פ עסקי
15/07/2019, עו"ד לילך דניאל

ועדת האתיקה המחוזית של מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין פרסמה את מדיניותה לעניין אי העמדה לדין משמעתי של עורכי דין במצבים מסוימים, על רקע שיתוף פעולה עסקי בין משרדים. יו"ר הועדה: "החלטת הוועדה מחויבת המציאות ובאה גם על רקע הבנת הצרכים העסקיים של עו"ד במציאות משתנה... תפקידה של ועדת האתיקה אינו ברדיפה אחר החברים"

ועדת האתיקה המחוזית של מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין פרסמה מסמך המפרט את מדיניות הוועדה בעניין "ניגודי עניינים עקב ניידות עורכי דין בין משרדים או מיזוגי משרדים". מסמך המדיניות עוסק בשני מקרים: האחד, מקרה בו עורך דין ייצג לקוח בעבודתו במשרד א' ועבר עתה לעבוד במשרד ב' שמייצג כנגד הלקוח. המקרה השני, הוא כאשר משרד עורכי דין שייצג בעבר לקוח מתמזג עם משרד שמייצג היום נגד הלקוח. לצד זאת, הובהר כי אין הכוונה להביא לכך שאותו משרד יְיַצֵּג בו זמנית את הלקוח ונגדו.

לפי האמור, במקרים הנ"ל לא תראה הוועדה את עורך הדין כמי שנתון בחשש לניגוד

עניינים, וזאת בהתקיים מספר תנאים מצטברים: ראשית, קיומו של מידור אבסולוטי, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט האלקטרוני, כלפי אותו עורך דין במשרד, אשר יתבצע מיד עם קבלת הלקוח לייצוג במשרד. מידור זה יתבצע, לפי הוועדה, ע"י חסימת הגישה של כלל המשרד, לרבות עוה"ד המופרד, למידע ולמסמכים של הלקוח בשרת ובכל מדיה אלקטרונית אחרת, למעט כלפי הצוות שמטפל באופן אישי בעניינו של הלקוח; החזקת התיקים הפיזיים של הלקוח בארונות תיוק נעולים שהגישה אליהם תוגבל לכלל המשרד, לרבות עוה"ד המופרד, למעט כלפי הצוות שמטפל באופן אישי בעניינו של הלקוח; ומתן הנחיות לכלל עובדי המשרד לגבי איסור החלפת מידע בנוגע ללקוח. תנאים נוספים לאי ניגוד העניינים הם שעוה"ד המופרד לא ישותף בכל צורה שהיא בשכר הטרחה שיתקבל מהלקוח, ויתחייב בתצהיר שלא לפעול כלל בענייניו של הלקוח, להימנע מכל גישה שהיא לתיקיו ולהימנע מלשוחח עם כל אדם שהוא במשרד על תיקו של הלקוח או על ענייניו. עוד יתחייב עוה"ד המופרד בתצהירו שלא לקבל כל חלק משכר הטרחה שיתקבל מהלקוח. תצהיר זה ייערך מיד עם קבלת הלקוח לייצוג במשרד ויומצא לוועדת האתיקה על פי דרישה. עוד נדרש כי אישורים מקצועיים על אופן ביצוע המידור והוצאתו לפועל יוחזקו במשרד ויומצאו לוועדת האתיקה על פי דרישה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי הודעתו של עו"ד שמעון כץ, יו"ר הוועדה, שנשלחה לכלל עורכי הדין, ההחלטה אושרה במליאת הוועדה והיא באה בין היתר על רקע "הבנת הצרכים העסקיים של עורכי דין במציאות משתנה" ומתוך רצון להוריד חסמים המונעים שיתופי פעולה עסקיים בין משרדי עו"ד, והכרה בתכלית כללי האתיקה הנוגעים למצבי ניגוד עניינים.

"חשוב לחזור ולהדגיש כי תפקידה של ועדת האתיקה אינו ברדיפה אחר החברים", נכתב בהודעה. "כל חברי הוועדה ואני בראשם רואים עין בעין את תפקידנו כמי שאמורים להגן על הציבור מפני עורכי דין שסרחו, אך באותה נשימה גם כמי שאמורים להגן על החברים מפני תלונות סרק וניסיונות לא לגיטימיים לעשות שימוש בהליכים המשמעתיים למטרות זרות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה