שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מערכת המשפט יוצאת לפגרת הקיץ: אלו עניינים ידונו בתקופה זו?

חדשות

מערכת המשפט יוצאת לפגרת הקיץ: אלו עניינים ידונו בתקופה זו?, צילום: getty images israel
מערכת המשפט יוצאת לפגרת הקיץ: אלו עניינים ידונו בתקופה זו?
15/07/2019, עו"ד לילך דניאל

פגרת הקיץ שתחל בשבוע הבא תימשך חודש וחצי עד לתחילת ספטמבר: מזכירויות בתי המשפט יעבדו במתכונת מצומצמת, בתי הדין הרבניים לא יקיימו דיונים בהרכב מלא ובתי הדין לעבודה ידונו בסכסוכים קיבוציים ובעניינים דחופים. פגרת הקיץ תחול גם ברשות האכיפה והגביה (הוצאה לפועל)

מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, פרסם את סוגי העניינים שידונו בפגרת הקיץ של בתי המשפט, שתחול השנה בין ה-21 ביולי ועד ה-5 בספטמבר. בהתייעצות עם נשיאת בית המשפט העליון ונשיאי בתי המשפט, נקבעו סוגי העניינים שיישמעו בתקופות הפגרה בבתי המשפט בערכאות השונות. כך, בתקופה הראשונה של הפגרה (21 ביולי - 19 באוגוסט) מזכירויות בתי המשפט יקבלו קהל בכל עניין בין השעות 9:00-12:00. בתקופה השניה, החל מה-20 באוגוסט ועד ה-5 בספטמבר, קבלת הקהל תהיה באותן שעות, אך רק בעניינים מסוימים.

בבית המשפט העליון ידונו בעיקר עניינים פליליים כדוגמת עררים, בקשות לעיון חוזר ובקשות להארכה בעניין מעצרים ושחרור ממעצר; עררים בעניין מניעת מפגש עם עו"ד; ערעור פלילי בהליך שבו נידון המערער למאסר ולא ניתן צו לעיכוב ביצוע גזר הדין וערעור על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לעכב ביצוע גזר דין; ערעורים על פסקי דין שניתנו בבתי המשפט המחוזיים בעניין הסגרה, וערעור על החלטה בבקשה לצו מינהלי. בעניינים אזרחיים ומנהליים ידונו רק בקשות הנוגעות לסעדים זמניים ואילו בענייני בג"ץ ידונו רק בקשות הנוגעות לצווי ביניים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בבתי המשפט המחוזיים יוכרעו עניינים פליליים מגוונים, כמו: בקשות למעצר עד תום ההליכים, לרבות שחרור בערובה ובקשה לעיון חוזר; צו איסור פרסום, צווים לפי חוק האזנת סתר, גביית עדות מוקדמת ושמיעת העדות עצמה, ביטול צו הבאה, בקשה להטלה או ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, בקשות לביטול פקודת מאסר עקב אי תשלום קנס ובקשה לעיכוב ביצוע גזר דין. עוד ידונו בקשות לדחיית תחילת ריצוי עונש מאסר, בקשות לעיון בחומר חקירה, בקשה מטעם שירות המבחן ומטעם הממונה על עבודות שירות, צווי פיקוח על עברייני מין וצווי הגנה לפי חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע עבירה.

בנוסף לכך, ידונו ערעורים ועררים על החלטות שניתנו בבתי משפט השלום בעניינים שנקבע כי יש לשמוע אותם בפגרה, בקשה להאזנת סתר, בקשה למעצר מינהלי דיון בבקשה לאישור מניעת מפגש עם עו"ד וערר על מניעת פגישה עם עורך דין. כמו כן, בהליכים בהם נאשם הוא עצור תיערך הקראת כתב האישום ושמיעת מענה הנאשם לכתב האישום, ובהליך בו הנאשם הודה – דיון עד לסיום המשפט.

בעניינים אזרחיים ידונו בתי המשפט המחוזיים בערעורים על החלטות שניתנו בבתי משפט השלום, בעניינים שנקבע לגביהם כי יש לשמוע אותם בתקופת הפגרה, בקשות לסעדים זמניים (לרבות עיכוב הליכים) ולביטולם, בקשות של פקידי שומה, גביית עדות מוקדמת וגביית עדות לפי תקנות עזרה משפטית בין מדינות. כן ידונו ערעורים לפי חוק נכי רדיפות הנאצים, חוק נכי המלחמה בנאצים, חוק הנכים (תגמולים ושיקום) וחוק משפחות חיילים שנספו במערכה. בעניינים מינהליים ידונו צווי ביניים, עתירות אסירים או עתירות המדינה כנגד החלטות של ועדות שחרורים, וכן עתירות אסירים כנגד החלטות על הפקעת עבודות שירות וכליאת עובד השירות בבית סוהר. בבית הדין לימאות ידונו בקשות למעצר או לשחרור אניות.

בבתי משפט השלום ידונו גם כן בעיקר עניינים פליליים כגון צו מעצר, שחרור ממעצר או שחרור בערובה, צו חיפוש, צו תפיסה, צו מסירת תפוס, צו איסור פרסום, בקשה להטלה או ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, צו לקבלת נתוני תקשורת, צווי פיקוח על עברייני מין וצווי הגנה. כן ידונו בקשות למעצר עד תום ההליכים, לרבות שחרור בערובה ועיון חוזר, עבירות "שיפוט מהיר", בקשות לגביית עדות מוקדמת ושמיעת העדות עצמה, בקשה לביטול צו הבאה, עיכוב ביצוע גזר דין, עיכוב או דחיית ביצוע של צווי הריסה, ועוד.

בעניינים אזרחיים ידונו בתי משפט השלום בין היתר בבקשות לסעדים זמניים, לרבות עיכובי הליכים, גביית עדות מוקדמת, הליכים לפי החוק למניעת הטרדה מאיימת, הליכים לפי החוק למניעת אלימות במשפחה ותביעות בסדר דין מהיר בפני רשמים בכירים. כן ידונו ענייני תעבורה, לרבות בקשות לפסילת רישיון נהיגה עד תום ההליכים, עבירות "שיפוט מהיר", בקשות לביטול פסילה מנהלית ועוד.

בתי המשפט לענייני משפחה ידונו בין היתר בהליכים לפי החוק למניעת אלימות במשפחה, בקשות למינוי אפוטרופוס במקרים דחופים, בקשות לסעדים דחופים בענייני אימוץ, תובענה בעניין החזרתו של קטין חטוף, בקשות לצווים במעמד צד אחד, בקשות לסעדים דחופים לפי תקנות הסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה כגון אישור פעולה רפואית דחופה בקטין, בקשה להנפקת דרכון ואישור יציאת קטין לחו"ל, בקשות לסעד דחוף בעניין מזונות או הבטחת קשר של קטין עם כל אחד מהוריו ותובענה דחופה לגירושין.

בתי המשפט לנוער ידונו בעניינים פליליים, למעט עבירות "שיפוט מהיר", ויכריעו בבקשות המוגשות על ידי עובדת סוציאלית, לאישור צו חירום, לביצוע בדיקה פסיכיאטרית או לאשפוזים פסיכיאטריים, ולנקיטה באמצעים זמניים דחופים.

בתי המשפט לעניינים מקומיים ידונו בבקשה לכניסת מפקח למקום מגורים, בקשה למתן צו חיפוש, בקשות לעיכוב ביצוע צווים מנהליים וביטול צווים מנהליים, בקשות הקשורות לצווים שיפוטיים ובקשות לעיכוב ביצוע גזרי דין ואמצעי אכיפה נוספים.

בית הדין הארצי לעבודה ידון בסכסוך קיבוצי ובכל עניין אחר אשר לגביו החליט נשיא בית הדין שהעניין אינו סובל דחיה. בתי הדין האזוריים ידונו בסכסוך קיבוצי, בבקשות לסעד ביניים, בתובענות על שכר עבודה, ובכל עניין אחר אשר לגביו החליט שופט שהעניין אינו סובל דחיה. על אף האמור, יתקיים דיון כרגיל, במסגרת תורנויות השופטים, אם אין עורך דין המייצג צד מתנגד לכך.

פגרה: גם בהוצאה לפועל

גם ברשות האכיפה והגבייה יוצאים לפגרת הקיץ. בין התאריכים 21 ביולי עד ה-17 באוגוסט ובין התאריכים 3-5 בספטמבר יינתן מענה מלא בלשכות ההוצאה לפועל, שיפעלו בין השעות 9:00-12:00. בתאריכים 18 באוגוסט עד ה-2 בספטמבר ניתן יהיה לקבל מענה במקרים דחופים בלבד, למעט בלשכות ההוצאה לפועל בעפולה, בית שאן, קריית שמונה ורחובות, שיהיו סגורות. השירות עבור לשכות אלו יינתן בערים אחרות.

מלבד האמור, בתקופה שבין ה-18 באוגוסט ועד ה-2 בספטמבר ישמעו רשמי ההוצאה לפועל על פי תורנות עניינים מסוימים, ובהם בקשות לביטול מימוש כספים כאשר התאריך למימוש הוא במהלך הפגרה, בקשת זוכה להטלת הליך טרם מתן אזהרה, בקשת חייב לעיכוב או ביטול פינוי מדירת מגורים כאשר מועד הפינוי הוא בתקופת הפגרה, בקשות לביטול עיכוב יציאה מן הארץ במהלך הפגרה בשל סיבות מסוימות, בקשות לביטול פקודות מאסר ועוד.

המענה הטלפוני של הרשות יפעל באופן מלא בין השעות 8:00-18:00 שדרכו ניתן יהיה לקבל מידע כללי ואישי, אישור סגירת תיק, שוברי תשלום, העתק פרוטוקול דיון, תדפיס דף חשבון והחלטות רשם. כמו כן, האיזור האישי באתר האינטרנט של הרשות יפעל כרגיל וכן יינתן מענה במוקד הצ'אט באתר האינטרנט בין השעות 8:00-18:00. באמצעות הצ'אט ניתן יהיה לקבל מידע כללי על תהליכי העבודה בהוצאה לפועל, סיוע בהתמצאות באתר ותמיכה במשתמשי האזור האישי. המענה האוטומטי של הרשות ימשיך לפעול 24 שעות, 7 ימים בשבוע, ויאפשר קבלת מידע כללי ואישי בתיקי הוצאה לפועל מבלי להיעזר בנציג טלפוני.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה