שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביטוח לא מתאים לנסיעה לחו"ל עלול לעלות לכם ביוקר

חדשות

ביטוח לא מתאים לנסיעה לחו"ל עלול לעלות לכם ביוקר, צילום: istock
ביטוח לא מתאים לנסיעה לחו"ל עלול לעלות לכם ביוקר
07/07/2019, כתיבת מומחים

חסכתם על כרטיס הטיסה והמלון? נהדר. עכשיו הגיע הזמן לחסוך גם בביטוח הנסיעות באמצעות הגדרה מדויקת של מה אתם צריכים, והשוואת מחירים בין המבטחים השונים

איזה חו"ל אתם אוהבים? יש כאלה שאוהבים קניות בערים הסואנות של אירופה או ארה"ב, יש כאלה שמכורים לספורט אתגרי וטיולי טבע, יש כאלה שרוצים רק בטן גב בריכה או על החוף, ועבור רבים מאיתנו נסיעה לחו"ל יכולה להיות גם עוד יום של עבודה. כל כך הרבה פעילויות אנו עושים בחו"ל, אבל לרוב אנחנו קונים עבור כל הפעילויות האלה את אותו הביטוח, לרוב אפילו ללא השוואת מחיר פשוטה.

המנהג הכל כך ישראלי הזה, לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל דרך חברת הביטוח המוכרת, קופת החולים או כרטיס האשראי, עלול לעלות לנו ביוקר. אם לא קנינו ביטוח שמתאים לסוג הנסיעה שלנו, אנו עלולים להתחרט על כך ברגע האמת – בו נצטרך חלילה סיוע של חברת הביטוח כשאנחנו במדינה זרה. בנוסף, הנוהג של לא להשוות את מחירי ביטוח הנסיעות עלול לגבות מכם תשלום גבוה ומיותר עבור ביטוח שכלל לא מתאים לכם.

כדי להמחיש עד כמה ביטוחי הנסיעות שונים ומגוונים, אספנו עבורכם 4 סוגים של נסיעות, שכל אחת מהן מצריכה דגשים שונים בבחירת הביטוח. אם זה נשמע לכם קשה, דעו שכיום ניתן להשוות את מחירי הביטוח על פי פרמטרים קבועים שהגדרנו מראש, ולקבל שפע של הצעות מחיר ממבטחים שונים תוך דקות. רק צריך לדעת מה אנחנו רוצים – ולהקליד את הנתונים לתוך מנוע השוואת מחירי הביטוח.

השוואת המחירים בביטוח נסיעות כדאית מאוד, שכן הפערים עבור אותה פוליסה בין מבטחים שונים יכולה להגיע למאות אחוזים.

חופשת שופינג

אם עיקר הנסיעה שלכם יוקדש לשיטוט בין חנויות ומרכזי קניות במרדף אחרי הסיילים הכי שווים, קרוב לוודאי שלא הקדשתם מחשבה מיוחדת לכיסויים נוספים של ביטוח הנסיעות שלכם. זה הזמן לחשוב על כך פעם נוספת. מה אם המזוודה בה ריכזתם את כל מה שקניתם תאבד בדרך? בחופשת שופינג כדאי לשקול ברצינות הרחבת ביטוח הכבודה שלכם. במקרה של ביטוח כבודה, השאלה המרכזית היא מה ההיקף הכספי של המוצרים אותם תרצו לקנות, והאם הם מצדיקים את מחיר הביטוח (אל תשכחו לבחון גם את סעיף ההשתתפות העצמית).

כיסוי נוסף ששווה לשקול בכובד ראש הוא ביטוח על ביטול או קיצור הנסיעה. בעזרת כיסוי כזה תוכלו לישון בשקט ולדעת שאם תצטרכו לבטל או לקצר את משך החופשה (שבטח סגרתם זמן רב מראש כדי לקבל את מחיר כרטיס הטיסה המשתלם ביותר) יהיה לכם מענה.

חופשת סקי

סקי, סנובורד והחלקה במזחלות הן פעילויות מהנות מאוד, המצריכות הגנת ביטוח אחרת. לכן, כאשר אתם עושים את הביטוח שלכם, בחנו את ההצעות המיוחדות שכוללות כיסוי לספורט חורף. כיסוי ספורט חורף יבטיח לכם הטסה חזרה לארץ במידת הצורך, הוצאות בתי חולים בחו"ל, פינוי אווירי או ימי, איתור וחילוץ ועוד כיסויים שלא נכללים בחבילת הביטוח הבסיסית.

משום שמדובר בכיסוי לא זול – כאן מנוע השוואת המחירים הוא הכרחי. בהשוואת מחיר נכונה ומדויקת תוך הגדרת המאפיינים שלכם והכיסויים הנדרשים, תוכלו לחסוך אפילו מאות שקלים במחיר הביטוח. השוואת המחירים תספק לכם את השקט הנפשי כי אתם מכוסים על כל צרה שלא תבוא, במחיר הוגן.

טיולי שטח וספורט אתגרי

בדומה לחופשת סקי, גם חופשה שכוללת טיולי שטח, כמו למשל טיולי ג'יפים בטבע, או ספורט אתגרי כמו סנפלינג, רפטינג וכדומה, מצריכה מחשבה על סוג הכיסוי שתצטרכו. אפילו חופשה של קמפינג בטבע מזמנת לנו סיכונים, והיכולת שלנו להתמודד עם הסיכונים האלה נמוכה יותר כאשר אנחנו נמצאים במדינה שאנחנו לא מכירים.

כדי לחסוך מכם את הצורך לשלם סכומי כסף גבוהים עבור חילוץ או טיפול רפואי בחו"ל, קיימים כיסויים ייעודיים לטיולים בחו"ל הכוללים פעילויות שונות של טיולי טבע, שטח, וספורט אתגרי. מה שנותר עבורכם הוא להעריך את מידת הסיכון של הטיול שלכם, ולרכוש ביטוח מתאים. מן הסתם מדובר בביטוח יקר יותר מביטוח הנסיעות הבסיסי, אך השוואת מחירים תדאג לכך שתקבלו את מחיר הפוליסה ההוגן ביותר.

נקודה נוספת למחשבה – אם אתם משכירים רכב שטח, יתכן שלא תרצו להסתפק בפוליסת הביטוח הבסיסית של חברת השכרת הרכב, ולכלול בביטוח הנסיעות שלכם גם ביטוח רכב מורחב.

נסיעת עבודה

גם נסיעת עבודה מצריכה ביטוח נסיעות. אם נשלחתם לחו"ל כעובדים שכירים, כדאי מאוד לוודא עם המעסיק שלכם כי אתם מכוסים בפוליסה המתאימה ליעד אליו נשלחתם. כאשר תצאו לנסיעת עבודה כעצמאים, תצטרכו להתאים עבורכם פוליסה מתאימה. כאן תשקלו קודם כל את משך הנסיעה, האם היא מורכבת מנסיעת עבודה בלבד או גם כוללת טיול, וכן מה יעד הנסיעה – שכן ביטוח נסיעה לאירופה יהיה שונה מאוד מביטוח נסיעה לדרום אמריקה.

בכל מקרה, הקדישו מחשבה לציוד שאתם לוקחים אתכם. כמו למשל מכשיר סלולר או מחשב נייד. מה יקרה לנסיעת העבודה שלכם אם המחשב יינזק או ייגנב? אם מדובר בנזק גדול, רכשו ביטוח מתאים. גם כיסוי מיוחד לביטול כרטיס או קיצור נסיעה יכול להיות רלוונטי, שכן תמיד יכולים להיות שינויים של הרגע האחרון בנסיעות עסקים.

הכתבה נכתבה בשיתוף “Wobi

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה