שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ אמיר אוחנה הוא שר המשפטים הזמני החדש

חדשות

ח"כ אמיר אוחנה הוא שר המשפטים הזמני החדש, צילום: צילום: איתי גלינר
ח"כ אמיר אוחנה הוא שר המשפטים הזמני החדש
06/06/2019, עו"ד לילך דניאל

אוחנה, יליד באר-שבע, הוא בעל הסמכה כעורך דין ושירת כקצין בצה"ל ובהמשך בשב"כ. בין היתר, הביע בעבר תמיכה נרחבת במאבק המתמחים למשפטים וקרא לרפורמה בבחינות ההסמכה. עו"ד אבי חימי, יו"ר הלשכה, בירך: "אני מצפה לפעול יחד עמו למען השבת אמון הציבור במערכת המשפט בישראל וחיזוק מקצוע עריכת הדין"

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד הוא שר המשפטים החדש. כך קבע אמש (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו. אוחנה, עו"ד במקצועו, יחליף בתפקיד את איילת שקד, שפוטרה לפני ימים אחדים, והוא יכהן בתפקיד באופן זמני עד לכינון הממשלה החדשה לאחר הבחירות. אוחנה הוא גם השר הגאה המוצהר הראשון בתולדות המדינה.

ח"כ אוחנה נולד בשנת 1976 בבאר-שבע וגדל בה. בשנת 1994 התגייס לצה”ל ושירת בתפקידי קצונה שונים, בהם קצין חקירות בכיר במצ”ח, מפקד בסיס במשטרה הצבאית ומפקד מעבר קרני לרצועת-עזה. כיום הוא משרת במילואים בדרגת רב-סרן. בתום שירותו הצבאי גויס אוחנה לשירות הביטחון הכללי, ושירת בתפקידי מודיעין ומאבק בטרור. בנוסף אוחנה הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל ועבד במשך כעשור כעורך דין פלילי.

במסגרת פעילותו הפוליטית ייסד את התא הגאה בליכוד ולאחר כניסתו לכנסת ב-2015 כיהן כחבר בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת וישב בשדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי ירייה בישראל, השדולה למען הקנביס הרפואי וקבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל–יפן. אוחנה מתגורר בתל-אביב, חי בזוגיות ואב לשני ילדים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בעבר הביע אוחנה תמיכה נרחבת במאבק המתמחים למשפטים והיה ממארגני כנס המתמחים שנערך בכנסת בדצמבר האחרון. בראיון ל"תקדין" שנערך בשעתו אמר אוחנה בין היתר בהקשר לשיטת ההסמכה של עורכי הדין - "בהחלט יש דברים שצריך לעשות, לו הייתי שר משפטים הייתי חושב על שינוי מערכתי והייתי משקיע בזה".

במסגרת הפרויקט המיוחד שהבאנו כאן בשנה שעברה, שעסק במשפטנים המובילים המשתייכים לקהילת הלהט"ב בישראל, אמר אוחנה "לו יכולתי לשנות חוק אחד בהקשר הלהט"בי זה היה חוק הפונדקאות. כל מה שאני מבקש מהמדינה בהקשר זה הוא: אל תפריעי. מדובר בבגירים, בהסכמה, ובדבר מבורך של הבאת חיים לעולם - פשוט המדינה לא צריכה להתערב". עוד אמר כי "בראייה היסטורית, עברנו כברת דרך מאוד חיובית ומשמעותית ועל כן אין לי ספק שבעוד 30 שנה נהיה עוד הרבה יותר קדימה. רוב החברה רוצה בזה, ורק המבנה הפוליטי עדיין מעכב זאת. אך החברה מקדימה את הפרלמנט בנושאים רבים - להט"ב, לגליזציה, ליברליזם - אך השינוי, גם אם יתעכב, בוא יבוא".

עם היוודע דבר המינוי כתב אוחנה בדף הפייסבוק שלו "כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל, כמי שבעברו אלפי שעות בית משפט החל מהתמחותי בפרקליטות ועבור דרך תפקידי כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים".

שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, אמרה "אני מאחלת לאמיר אוחנה הצלחה רבה בתפקיד שר המשפטים. זה משרד חשוב ומאתגר עם עובדים מוכשרים ביותר. אני לרשותו לכל עזרה ושאלה".

עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין, כתב בדף הפייסבוק שלו: "ח"כ אוחנה מביא עימו לתפקיד לא רק ניסיון בטחוני ופרלמנטרי אלא גם שירות משמעותי כעורך דין. הוא התמחה בפרקליטות מחוז המרכז, עבד במשך עשר שנים כעורך דין ומכיר מקרוב את קשיי המקצוע, את חשיבותו ואתגריו. פגשתי בו לא פעם באולמות בית המשפט וראיתי איש מוכשר, מסור ואיכפתי, שנלחם ללא לאות למען הבטחת ייצוג הולם ושוויוני לכל אדם באשר הוא. כחבר כנסת, הוא שבר תקרות זכוכית ותרם רבות לביצור החברה בישראל ולפריפריה החברתית והגיאוגרפית בפרט. אין לי ספק שיידע להוביל את משרד המשפטים בתבונה, באחריות ובשיקול דעת ואני מצפה לפעול יחד עימו למען השבת אמון הציבור במערכת המשפט בישראל וחיזוק מקצוע עריכת הדין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:254
קומיט וכל טופס במתנה