שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "באים לבנקאים": ברק כהן ואחרים הורשעו בפגיעה בפרטיות של מנכ"לית לאומי

חדשות

"באים לבנקאים": ברק כהן ואחרים הורשעו בפגיעה בפרטיות של מנכ"לית לאומי, צילום: צילום: רון קדמי
"באים לבנקאים": ברק כהן ואחרים הורשעו בפגיעה בפרטיות של מנכ"לית לאומי
29/05/2019, עו"ד לילך דניאל

בית משפט השלום בת"א הרשיע במסגרת הסדר טיעון את ברק כהן ונאשמים נוספים בעבירות של פגיעה בפרטיות במסגרת פרשת "באים לבנקאים". המעשים בוצעו כלפי מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, ובני משפחתה, וכללו פיזור כרזות נגדה, הטרדת בתה הקטינה, שיחות טלפון לבני משפחתה ועוד

בימ"ש השלום בת"א קיבל את הסדר הטיעון בין הצדדים והרשיע את ברק כהן, איליה מרשק ומשה מנקין בעבירות של פגיעה בפרטיות מסגרת פרשת "באים לבנקאים". על פי הסדר הטיעון, נמחק כתב האישום נגד הנאשמים ערן ורד, יגאל רמב"ם, אילן פלד ואמנון פורת.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, סמוך לאוקטובר 2014, החליטו כהן ואחרים לפעול נגד מנכ"ל בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, ובני משפחתה. לשם כך, הפעיל כהן דף בפייסבוק ואתר באינטרנט בשם "באים לבנקאים", על מנת שאלו ישמשו כפלטפורמה ליצירת קשר עם פעילים אפשריים לצורך הוצאת המאבק אל הפועל. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, למדה בתה הבכורה של רוסק עמינוח, ד', ילידת 1997, בבית ספר תיכון ברמת השרון.

באחד הימים, בשעה 21:30 לערך, הגיעו הנאשמים ואחרים שזהותם אינה ידועה סמוך לביתה של רוסק עמינח, באופן שהיה עלול להטריד אותה ואת בני משפחתה. סמוך לכך, פיזרו הנאשמים עשרות כרזות ברחובות באיזור, על גבי שמשות כלי רכב ובחצר בית הספר עם תמונתה של רוסק עמינח והכיתוב "ד' לא אשמה שאמא פושעת", שכהן היה אחראי על הכנתן מבעוד מועד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על רקע פנייה מטעם נציג הבנק לאביו של כהן להימנע מלערב את בנותיה של רוסק עמינח בפעולות בהן נוקטים הוא ואחרים, פרסם כהן באינטרנט סרטון וידיאו הממוען לרוסק עמינח ולראשי המערכת הבנקאית, ובו הבהיר כי באם המערכת הבנקאית לא תחדל תוך 30 ימים מלנקוט בהליכי הוצאה לפועל נגד ילדיהם של חייבים שונים, הוא ינצל מה שכינה "נקודות תורפה" כנגד רוסק עמינח במאבק אותו הוא מנהל.

בחלוף כ-30 יום, ומשפנייתו לבנק לא נענתה, התייצב כהן ביחד עם אדם נוסף ליד התיכון בו למדה בתה של רוסק עמינח, שעה שהתקיימו לימודים. כהן החל לקרוא קריאות באמצעות מגפון בגנותה של אמה בעוד האחר תיעד האירוע באמצעות וידיאו. בהמשך, פרסמו כהן ומרשק את תיעוד הווידיאו באינטרנט.

בהמשך לאמור ובמועדים שונים, התחקה כהן אחר רוסק עמינח ומקורבי באמצעות שיחות טלפוניות. כך, בסמוך לחודש יוני 2015, יצר כהן קשר טלפוני עם רוסק עמינח וצילם את השיחה. במהלך הצילום כהן חשף את קוד הגישה שבו השתמשה רוסק עמינח לצורך סינון שיחות טלפון. בהמשך פרסם כהן  את תיעוד הווידיאו באינטרנט. במועד אחר טלפן כהן לגיסה לשעבר של רוסק עמינוח תוך שהוא מתעד עצמו בוידאו, וביקש פרטים עליה. בהמשך, פרסם כהן את תיעוד הווידיאו באינטרנט.

בנוסף, במועד אחר טלפן כהן לאמה של רוסק עמינח, המתגוררת בבית אבות. במהלך השיחה ביקשה ממנו האם כי יפסיק להטרידה ואמרה שאינה חשה בטוב. כהן תיעד עצמו בווידיאו כשהוא מבצע את השיחה, ובהמשך פרסם את התיעוד באמצעות האינטרנט. כהן העלה פוסט בפייסבוק ובו כתב "רקפת למה את נוסעת לכנס אימא שלך לא מרגישה טוב" ואף הציע לאמה חברות בפייסבוק.

על פי הסדר הטיעון, יוטל על הנאשמים בהסכמתם צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת מביתה של רוסק עמינח למשך שנה, אך לא הושגה הסכמה לגבי העונש. על פי הפרקליטות, השיקולים להגעה להגעה להסדר הטיעון היו הודאת הנאשמים ולקיחת האחריות מצדם בכך שהטרדת קטינים וקרובי משפחה של נושאי משרה ואישי ציבור היא עבירה פלילית ולא מחאה ציבורית לגיטימית.

ת"פ 50883-12-16

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:13
קומיט וכל טופס במתנה