שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שולחים ניוזלטר ללקוחות המשרד? 10 דברים שאתם חייבים לזכור

חדשות

שולחים ניוזלטר ללקוחות המשרד? 10 דברים שאתם חייבים לזכור, צילום: istock
שולחים ניוזלטר ללקוחות המשרד? 10 דברים שאתם חייבים לזכור
14/04/2019, עו"ד לילך דניאל

שליחת ניוזלטר ללקוחות של משרד עורכי דין היא דרך מצוינת לבדל את עצמכם מהמתחרים ולמתג אתכם כמשרד פעיל ופורה בעיני הלקוחות, אולם מהם הדברים שחובה לשים אליהם לב לפני שמתחילים

שליחת עלוני חדשות (ניוזלטרים) ללקוחות קיימים ופוטנציאליים היא אסטרטגיה שיווקית ידועה, שכבר שנים נעשה בה שימוש במגזרים שונים. מדובר בעלונים שנשלחים בתדירות קבועה (מדי יום, חודש, רבעון וכד'), בעיקר באמצעות הדואר האלקטרוני, הכוללים לרוב עדכונים וחדשות על פעילות השולח, ולעתים אף הצעות ומבצעים שיווקיים הרלוונטיים לאותו מועד.

היתרונות של הניוזלטר הם רבים ולא מבוטלים: חברות רבות עושות בהם שימוש על מנת לשמור על קשר עם ציבור לקוחותיהן ולשמר אותם, לעניין לקוחות חדשים וגם למתג עצמן כחברה רצינית שפועלת ונמצאת בתנופת עשיה.

אם זה עובד לחברה מסחרית – מדוע שלא יעבוד גם למשרד עורכי דין? מדובר בדרך מצוינת לעדכן את לקוחות המשרד בתביעות מעניינות שהגיש המשרד, הישגים מיוחדים, פסיקות תקדימיות וגם עדכונים מהנעשה במשרד עצמו, כגון כניסת שותפים חדשים, כנסים וכד'. בנוסף, שליחת ניוזלטר תבדל אתכם בהכרח ממתחרים שאינם פועלים בדרך זו, וכך תעניק לכם ערך מוסף בעיני הלקוחות.

בין אם אתם כבר משתמשים בכלי זה ובין אם אתם שוקלים לעשות זאת, חשוב לשים לב למספר נקודות ודגשים כאשר שולחים ניוזלטר ללקוחות של משרד עורכי דין:

1. אתיקה, אתיקה, אתיקה: כעורכי דין, אנו כפופים בראש ובראשונה לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין, הכוללים בין היתר מגבלה על דרכי פרסום ושידול אסור של לקוחות. לכן, חשוב להקפיד ולהיזהר לא לעבור על כללים אלו ולהישאר מעודכנים בכל ההחלטות החדשות בתחום זה הקשורות לשיווק ופרסום. לאחרונה עודכנו כללי הפרסומת כך שהותר לעורכי דין בין היתר גם לשלוח מידעון (ניוזלטר) ללקוחות המשרד ואף לאחרים שאינם לקוחות ושביקשו זאת. עם זאת, הודגש כי מידעון יכול לכלול רק פרטים שמותר לכלול בפרסומת לפי הכללים החדשים. כמו כן, קבעה ועדת האתיקה ממש לאחרונה כי פרסומת של עורך דין צריכה למסור מידע ענייני, אמין ונכון, שמשקף נאמנה את המצב המשפטי וגם את ניסיונו, להבדיל מפרסומת שכל תוכנה הוא סכום הזכייה של הלקוח או העונש המקל שהשיג עבורו עורך הדין, מבלי שיהיה בה שום מידע מהותי.

2. ספאם וחיות אחרות – אם אימת הדין המשמעתי לא מספיקה, צריך לקחת בחשבון גם את אימת הדין ה"אזרחי": חוק הספאם הישראלי אוסר על משלוח דבר פרסומת לנמענים אם לא התקבלה הסכמה מראש ובכתב. כפועל יוצא, שליחת ניוזלטר לאדם שלא ביקש ולא הסכים לכך עשויה לעלות כדי הפרה של החוק, וזאת גם אם מדובר לכאורה במידעון שאינו מכיל דברי פרסומת "מובהקים". כמו כן, גם אם המידעון נשלח בהסכמה, חובה להקפיד על הכללים שקבעו החוק והפסיקה, ובכלל זאת מתן אפשרות להסרה וציון המילה "פרסומת" בכותרת המייל במקרים המתאימים.

בנוסף, רצוי לשים לב לרגולציות החלות על דיוורים ישירים והגנת הפרטיות בנושא שימוש במידע שנאסף על לקוחות.

3. מערכת דיוור – כאשר שולחים ניוזלטר לרשימת תפוצה רצוי להשתמש במערכת דיוור אמינה, שכן מערכת שאינה כזו עלולה לגרום לכך שההודעות שנשלחות מטעמכם יועברו ישירות לתיבת ה"ספאם" של הלקוחות. חשוב גם להשתמש במערכת שמאפשרת מעקב אחר נתוני הפתיחה והקריאה של המידעונים על מנת להבין ולנתח את הפעילות, מה עובד יותר ומה עובד פחות בקרב הלקוחות.

4. כותרות וניסוחים – בעידן המודרני כולנו מוצפים בעשרות מיילים והודעות שיווקיות ולכן רוב הצרכנים אינם טורחים לפתוח ניוזלטרים. לכן, רצוי מאד לעשות שימוש בכותרות מושכות על מנת "לצוד את העין" של הלקוח ולגרום לו להיכנס לאייטם. את המשפט המושך ביותר כדאי לשים בכותרת המייל עצמו שתופיע בתיבת הדואר הנכנס של הלקוח, וגם בגוף המייל רצוי לבחור בכותרות אטרקטיביות שיבלטו לעין. בחירת כותרות היא כמובן תורה שלמה בפני עצמה, אולם חיפוש קצר בגוגל יכול להניב כמה טיפים מועילים בעניין. מלבד זאת, מדובר בעניין של ניסוי וטעיה ועם הזמן תבינו מה עובד יותר ומה פחות – רשימות, סימני שאלה, טיפים, וכד'.

5. הימנעו מתקריות מביכות - מלבד בחירת הכותרות, חשוב לעשות הגהה לכל הטקסט שכללתם בניוזלטר. בכל זאת, לא נעים לגלות שגיאות כתיב מביכות אחרי ששלחתם את המייל ל-500 אנשים....

6. אורך – רוב האנשים לא אוהבים לקרוא הרבה טקסט ולכן רצוי להגביל את אורך הניוזלטר. אם הניוזלטר שלכם מורכב מכמה אייטמים, תוכלו אפילו לכתוב כמה שורות "טיזר" בכל אחד מהם על מנת לפתות את הלקוח לרצות לקרוא עוד, ולהוסיף בתחתית קישור למאמר השלם באתר האינטרנט של המשרד.

7. עיצוב ותמונות – תמונות הן תוכן בפני עצמו ולעתים רבות תמונה טובה יכולה לעבוד טוב יותר מכותרת. השתדלו להשתמש בתמונות מיוחדות ולא בנאליות, אפשר אפילו תמונות מעט הומוריסטיות, אך בד בבד להקפיד על כבוד ומקצועיות. גם לעיצוב של הניוזלטר יש כוח לא מבוטל, ולכן השקיעו בעיצוב מושך, בין אם מדובר בכותרות מודגשות, צבעים, גודל הטקסט וכד'. במידת הצורך ניתן להיעזר גם במעצב גרפי לצורך העניין.

8. תדירות – חשבו היטב על התדירות שבה אתם מעוניינים לשלוח את הניוזלטר ללקוחותיכם. מצד אחד, רצוי לא לשלוח אחד בשנה, מצד שני – שליחת ניוזלטר יומי עשויה להמאיס אתכם על הלקוחות ולגרום לכך שרבים יסמנו את ההודעות מכם כ"ספאם" ולא יטרחו להיכנס אליהן יותר לעולם. כמו כן, תדירות גבוהה מדי עשויה גם לגרום לכך שלא תצברו מספיק חומר כדי לכלול בניוזלטר, וזה שיקול נוסף שכדאי להביא בחשבון.

בנוסף, חשוב להתחייב לתדירות קבועה, שכן שליחת ניוזלטר חודשיים כן-חודש לא עשויה לצייר אתכם כלא מקצועיים בעיני הלקוחות.

9. תאימות - דברים שרואים במחשב לא רואים במובייל. הגודל, הצבעים ואף הטקסט עשויים להיראות שונה לגמרי במכשירים שונים. מערכת דיוור טובה תאפשר לכם להתאים את הניוזלטר שלכם לניידים וטאבלטים, כך שהלקוחות יוכלו לקרוא את ההודעות שלכם בכל מקום בו הם נמצאים.

10. פניה אישית – הודעה הממוענת ללקוח באופן אישי עם שמו היא בעלת נימה יותר אישית, ולכן רצוי להוסיף שדה המכניס את שם הלקוח באופן אוטומטי לדיוור. כך, במקום "שלום לך!" יקבל הלקוח הודעה עם שמו, מה שיצור תחושה טובה יותר שאולי תעודד אותו יותר לפתוח את המייל שלכם.

לסיכום, בעולם התחרותי של עורכי הדין בישראל, אין ספק ששליחת ניוזלטר ללקוחות המשרד היא דרך ייחודית, מעניינת ומצוינת להישאר בקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, למתג את עצמכם כמשרד פעיל ופורה ולהשיג יתרון משמעותי על המתחרים.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה