שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זייפן שטרות יפצה את בנק ישראל ב-150 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים

חדשות

זייפן שטרות יפצה את בנק ישראל ב-150 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים, צילום: getty images Israel
זייפן שטרות יפצה את בנק ישראל ב-150 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים
12/11/2018, עו"ד לילך דניאל

בית משפט השלום נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה אליו הגיע בנק ישראל עם נאשם שהורשע בזיוף שטרות, לפיו ישלם 150 אלף שקל בגין הפרת זכויות היוצרים של הבנק. זאת, בהמשך לתביעה תקדימית שהוגשה בשם הבנק ומטרתה שיפוי בנק ישראל בגין נזקים שנגרמו עקב מעשיהם של הנתבעים

במאי האחרון הגישו היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז דרום (אזרחי) בשם בנק ישראל, תביעה ראשונה מסוגה בסך 400,000 שקל כנגד שני נאשמים שהורשעו על פי הודאתם בעבירת זיוף שטרות כסף. בתביעה נטען כי השניים הפרו במעשיהם את זכויות היוצרים של בנק ישראל בשטרות. התביעה הוגשה כתביעת המשך להליך הפלילי ומטרתה שיפוי בנק ישראל בגין נזקים שנגרמו עקב מעשיהם של הנתבעים.

היום נתן בית משפט השלום באשקלון תוקף של פסק דין להסכם פשרה אליו הגיע בנק ישראל עם אחד הנאשמים, רועי בר איתן, לפיו הואיל והנתבע מודה בהפרת זכויות היוצרים של הבנק והוא נוטל את האחריות על מעשיו - ישלם הנתבע סכום של 150,000 שקל כפיצוי בגין הפרת זכויות היוצרים של הבנק.

בנוסף, קיבל ביהמ"ש לאחרונה את בקשת המדינה ונתן פסק דין בהעדר הגנה כנגד הנאשם השני, יעקב מורסיאנו, שהורשע במשותף עם בר איתן, על מלוא סכום התביעה, בגובה 400,000 שקל.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

שני הנתבעים הורשעו בבית משפט השלום באשקלון, על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בעבירות סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן בעבירות זיוף שטר כסף וזיוף מסמך. לפי כתב האישום בו הורשעו, במהלך חודש ינואר 2017, קשרו השניים קשר לבצע סדרת פשעים שעניינה, בין היתר, ייצור וזיוף של שטרי כסף. הנתבעים רכשו והשיגו ציוד ייעודי לצרכי הזיוף ופעלו במשך מספר חודשים לזיוף שטרות של 200 ₪ בערך כספי של עשרות אלפי שקלים.

מהפרקליטות נמסר כי: "מדובר בתביעה תקדימית בה נעשה שימוש בכלי של תביעה אזרחית כנגד נאשמים שהורשעו בפלילים בגין מעשיהם – זיוף שטרות כסף. הנתבעים הפכו ל"ספקים" של כסף מזויף לצרכי מרמה שונים תוך שהם מפרים את זכויות היוצרים של בנק ישראל בשטרי הכסף וזאת כדי להפיק רווח כספי. הפרקליטות האזרחית תמשיך לפעול תוך שימוש בכלים אזרחיים כמשלימים להליך הפלילי במקרים דומים בעתיד, בכדי לאכוף ולהרתיע גורמים מלפגוע בזכויות הציבור."

התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אסנת דפנה מהיחידה לאכיפה אזרחית ואנטוניוס מרשי מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשיתוף בנק ישראל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה