שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "הברנז'ה": מה מתרחש בעולם המשפט?

חדשות

"הברנז'ה": מה מתרחש בעולם המשפט?, צילום: istock
"הברנז'ה": מה מתרחש בעולם המשפט?
23/11/2017, עו"ד לילך דניאל

השבוע במדור: מה חושב השופט העליון בדימוס סלים ג'ובראן על חוק הלאום? איזה פרויקט חדש ומעניין יוצא לדרך ומי עומד לדין בכתב אישום חמור על המרדה נגד מנהיגים בכירים? כל מה שקורה בעולם המשפט

•     המדינה הגישה כתב אישום חמור על המרדה והסתה נגד מנהיגים. הנאשם המפתיע הוא לא אחר מאשר... קורח המקראי, שיעמוד לדין במשפט פומבי שיערך ביום א' הקרוב (26.11) במוזאון ארצות המקרא בירושלים. לפי הסיפור התנ"כי, קורח יצא חוצץ נגד משה רבינו ודרכו בטענה שכל בני ישראל ראויים לאותה קרבה אל ה' ולכן אין צורך בהנהגה או בבעלי תפקידים מנהיגותיים.

במשפט ייטלו חלק משפטנים בכירים, אנשי חינוך ותיכוניסטים, כשבראש הרכב השופטים יעמוד שופט בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין. עו"ד מיכאל אסולין ישמש בתפקיד התובע ועו"ד נעמי גרנות מפרקליטות המדינה תשמש כסנגורית. בנוסף ישנו צוות "מומחים" המורכב כולו מתלמידות בית הספר הממ"ד מדרשת הרטמן לבנות בירושלים, שאף תשחקנה את העדים במשפט. הדיון המשפטי לא יצטמצם למסגרת התנ"כית וההיסטורית, אלא יורחב לסוגיות רלוונטיות לימינו כגון גבולות חופש הביטוי, גבולות הוויכוח הפוליטי, ימין ושמאל, בחירות, המרדה, מחאה חברתית ועוד.

•     שחקן חדש בשוק המשפטי: פרויקט wello - מדובר בפלטפורמת תוכן ראשונה מסוגה בישראל, שנוצרה במטרה לגשר על פערי המידע הקיימים כיום בין סטודנטים למשפטים, מתמחים ועורכי דין צעירים אשר עומדים בפני כניסתם לשוק המשפטי, לבין משרדי עורכי הדין. הפרויקט צמח מתוך משרד Robus, והוקם ע"י דור כץ, מתמחה במשרד מסחרי, ואור בריגה, סטודנט למשפטים, אשר חווים על בשרם את ההשלכות של פערי המידע בין השחקנים השונים בשוק ושמו להם למטרה לפעול לצמצומם.

•     סערת קמפיין "MeToo" לא פסחה גם על עורכת הדין הפלילית רלי אבישר רווה, שהרבתה להתראיין בכל תחנות הרדיו האפשריות וכמו תמיד הציגה את הצד המעניין והשונה שלה על הנושא.

•     המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופט סלים ג'ובראן, הרצה השבוע בפני עורכי דין במתנ"ס היהודי-ערבי ביפו במסגרת מיזם "העליון בקשר" של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין. בין היתר התייחס השופט ג'ובראן לסערת חוק הלאום ואמר "חוק הלאום הוא חוק מיותר. אם רוצים 'חוק לאום' צריך להוסיף את המילה שוויון. למה היא לא קיימת בו? זה חשוב גם ליהודים וגם לערבים. אני מקווה שהחוק הזה לא יעבור. הוא חוק לא טוב".

•     השופט ג'ובראן התייחס גם לנושא מינוי שופט ערבי נוסף לבית המשפט העליון ואמר "צריכים להיות שם שני שופטים ערבים ואני מקווה שלא ירחק היום ויהיו בו גם שופט מוסלמי וגם שופט נוצרי". על עתידו אמר: "הסיכוי שאצטרף לפוליטיקה הוא אפסי", תוך שהוא נמנע באלגנטיות להתייחס לסוגיית גיוס הערבים לצה"ל. מפגש זה בין שופט מבית המשפט העליון לבין עורכי דין ממחוז תל אביב הוא כבר הרביעי בסדרה מאז החל המיזם עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. בעקבותיה קיימו השופטים אורי שוהם ודפנה ברק ארז מפגשים דומים.

•     עו"ד אלי דסה, המייצג נפגעי נזיקין מגבש בימים אלה עתירה לבג"צ בנושא מסווג ביותר אותה הוא מתכוון להגיש בקרוב.

•     עו"ד אורנית שגית דקל המתמחה ברשלנות רפואית, התראיינה ביום שישי האחרון לתוכנית "פרקליטים עד הבית" ונתנה לצופים טיפים מעשיים כיצד יש לפעול במקרי רשלנות רפואית.

•     עו"ד יריב ואקנין מעפולה, המייצג תובעת שהשתמשו בתמונותיה לטובת פרסום ללא אישורה, הספיק להופיע בכל ערוצי המדיה תוך כשבוע: ישראל היום, העולם הבוקר ברשת, ואצל איילה חסון ברדיו 103. 

•     הנזיקיסטית, עו"ד נירית פליישמן, עוררה תגובות רבות כאשר פורסם בישראל היום כי ייצגה תובע שנדקר ובנוסף לכתב האישום הפלילי הגיש תביעת נזיקין וקיבל סכום של מעל ל-80 אלף ש"ח.

•     עו"ד חגי שבתאי ממשרד חגי שבתאי שפירא המתמחה בליווי קיבוצים ומושבים, הרצה בנושא "זירת הנדל"ן במרחב הכפרי" בסמינר של תנועת המושבים באילת.

•     עו"ד חלי דנקנר-כהן, שותפה ואחראית תחום ירושות וצוואות במשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', הרצתה במסגרת השתלמות בדיני ירושה במחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, בנושא כלים משפטים להסדרי חלוקת עיזבון בין יורשים לאחר פטירה, ותכנון נכון של חלוקת העיזבון כדי למנוע תקלות מס ולחסוך כספים רבים ליורשים.

מעוניינים להעביר ידיעות למדור? כתבו לנו ל- [email protected]

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:22
קומיט וכל טופס במתנה