שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית: "אווירה מעודדת עישון" וריח סיגריות במחלקת היולדות

חדשות

ייצוגית: "אווירה מעודדת עישון" וריח סיגריות במחלקת היולדות, צילום: צילום: תומש שינסקי
ייצוגית: "אווירה מעודדת עישון" וריח סיגריות במחלקת היולדות
12/09/2017, ליאור שדמי שפיצר

יולדת ובן זוגה ששהו במחלקת היולדות בבית חולים גדול טענו כי הוצבו מאפרות גם באזורים שאינם מיועדים לעישון, וכי המבקרים מעשנים באין מפריע תחת עינם הפקוחה של אנשי הצוות והמאבטחים, שהודו בפניהם כי איסור העישון הפך זה מכבר לאות מתה

שירותי בריאות כללית יצרה סביבה המעודדת עישון בבית החולים העמק שבעפולה, הנמצא בבעלותה, כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגישו יולדת ובעלה בשבוע שעבר, בגין הפרות בוטות ומתמשכות לטענתם של החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בבקשה שהגישו באמצעות עו"ד אביעד אמזלג ועו"ד יאמן מסאלחה, טענו בני הזוג כי במהלך שהותם במחלקת היולדות לאחר שבתם נולדה, במשך חמישה ימים הם נחשפו לעשן סיגריות רב, בשל עישון מסיבי במתחם בית החולים, מבלי שהתבצעה איזושהי אכיפה מצד בית החולים. כתוצאה מכך, נאלצו המבקשים במהלך כל שהותם במחלקה לסגור את דלת חדרם, מאחר שריח עשן הסיגריות נכנס מבחוץ אל תוך המחלקה.

המבקשים טענו כי הם פנו פעמים רבות לאנשי הצוות בבית החולים או למאבטחים האחראיים על הסדר וביקשו לאכוף את הוראות החוק ולאסור עישון במתחם בית החולים ובשטח הסמוך למחלקת היולדות, אך כל פניותיהם עלו בתוהו. יתרה מכך, טענו המבקשים, אנשי הצוות אמרו להם כי בעיית העישון במתחם בית החולים ידועה ואיסור העישון בבית החולים הפך לאות מתה.

המבקשים הוסיפו כי המסדרון המוביל למחלקת היולדות הפך למעשה לפינת עישון, על אף שישנו שלט במקום האושר על עישון, וזאת תחת עינם הפקוחה של אנשי הצוות והסדרנים בבית החולים. לטענתם, העישון מתבצע גם במתחם בית החולים כולו, בסמוך ליציאות ממחלקות אחרות, בשולחנות המצויים בקפיטריות בשטח בית החולים ובכל פינה המתאימה לעישון. כמו כן, במתחם בית החולים כולו פזורות מאפרות – גם בשטחים שאינם מוגדרים לעישון ולעתים אף סמוך לפתחי הכניסה לבית החולים, דבר היוצר אוירה המעודדת עישון וגורם למעשנים להתגודד סביבן ולעשן. העישון מתבצע בכל שעות היום – בבקרים ובערבים, אך בערבים התופעה מחמירה והכל באין מפריע.

מהתמונות וסרטי הווידאו שצורפו לתביעה, שתיעדו את ההפרות הנטענות, עלה כי גם השומרים או הפקחים, האמונים על שמירת סביבה נקייה מעישון, מעשנים ברחבי בית החולים ומפירים את החוק.

המבקשים העריכו את הנזק שנגרם לחברי הקבוצה בסך כולל של 250 מיליון שקל, בגין הפרת הוראות החוק והוראות חוזר מינהל הרפואה, ובגין רשלנות והפרת חובת הזהירות.

תגובת הנהלת בי"ח העמק: "אנו דוחים את הטענות על הסף ונפרוש את מלוא טיעונינו בעניין בפני בית המשפט הנכבד. מרכז רפואי העמק עומד באופן מלא בכל דרישות החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. בשנתיים האחרונות אף בוצעו מספר בקרות בנושא של הממונה על מניעת העישון במשרד הבריאות, והבקרות עברו בהצלחה וללא כל הערה. בהתאם לדרישות החוק, קיים במרכז הרפואי שילוט כנדרש, והאכיפה מתבצעת על ידי פקחי עירייה שמסיירים ורושמים דו"חות בגובה 1,000 ₪ למעשנים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:195
קומיט וכל טופס במתנה