שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי דין: כך תתגברו על הפחד להיכשל ותתחילו לפעול

חדשות

עורכי דין: כך תתגברו על הפחד להיכשל ותתחילו לפעול, צילום: עו"ד טל רבי ומיכאל שוורצמן
עורכי דין: כך תתגברו על הפחד להיכשל ותתחילו לפעול
06/09/2017, עו"ד טל רבי מיכאל שוורצמן

לא משנה אם אתם עורכי דין שכירים או עצמאים, שנת 2017 היא אחת התקופות המאתגרות שיש בעלם העסקי. אבל איך מתמודדים עם פחד לפעול, פחד מכישלון, פחד מאכזבה? טל רבי, עורך דין ויועץ עסקי: עו"ד שרוצה לעסוק בפעילות שמשרתת אנשים יצטרך למצוא את הכוח להתגבר"

כל עורך דין, בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי, מפחד לפעמים להיכשל בפעילות העסקית שלו. הדבר לא נובע חלילה משום שהוא לא מתאים או מוכשר למשימה, אלא מכך שלכל אחד יש לפעמים ספקות בלב לגבי היכולות שלו. רוב הפעמים ספקות אלה לא מוצדקים ומדובר בסך הכל בפחד ללא ביסוס - למשל פחד מעשייה או פחד מכישלון. אז מהם סוגי הפחדים שאנו מתמודדים איתם וכיצד נתגבר עליהם?

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

1. פחד מחוסר וודאות - המוח שלנו שואף למינימום עשייה בפועל (בדמיון כולנו 'סופרמנים'), מכיוון שהוא לא יודע מה יהיה בעתיד, חושש מכך וחושב שמוטב לשמור אנרגיה ולשמור על היציבות. הבעיה היא שצעדים אקטיביים לקראת הצלחה מנוגדים ליציבות וודאות היות שאלו מחייבים אותנו לצעוד קדימה ולהתמודד עם ערפל וחוסר ודאות ובהכרח לפגוש גם אכזבות וכישלונות. במצב דברים זה ישנה התנגשות בין העבר לעתיד, בין יציב וקבוע מראש לבין הדרישות של המודרניזציה הרוצה לחקור ולפתח את מלוא הפוטנציאל שלנו ושל האנושות כולה. בפער זה בדיוק נוצר הפחד.

2. פחד מחוסר נוחות - כאשר אנחנו נדרשים לתת 110% מעצמנו לפרויקט מסוים, ללקוח מסוים או לעבודה מסוימת אנחנו מרגישים שהדופק עולה ושהרבה מונח על הכף. בנקודה זו מתחיל להיות לא נוח וזה המקום שבו הכי קל לוותר ולסגת כי התירוצים הם אינסופיים. למרבה הצער, בחינוך של היום לא שמים דגש על ההכרח להתמודד עם כאב, קושי ומאמץ לצורך השגת מטרות למרות שמדובר ב'תופעת לוואי' הכרחית וטבעית. לקרוא ספר של 1200 עמודים זה פשוט לא נוח ולא כיף, אבל יש ימים שאנחנו נדרשים לעשות בדיוק את הדברים האלה. למעשה, הגוף שלנו גדל דרך כאב כמו ששריר גדל רק אחרי שאנחנו משתמשים בו. דווקא כאן נבחן האופי שלנו - אלו שיתמודדו וימשיכו תוך כדי התגברות על הקשיים הפיזיים והנפשיים הם אלו הבודדים שיעשו את השינוי הן האישי והן הקבוצתי.

3. פחד מכישלון - אנחנו מנסים ופועלים והדברים פשוט לא קורים. כדי להיות מוכנים לכך חשוב לזכור שבחיים האמתיים ההצלחה בעשיה לא מגיעה בניסיון הראשון אלא מדובר בתהליך מחזורי של פעולה, פידבק מהפעולה, למידת התוצאה והתאמת הפעולה הבאה מהלמידה. לכן, אלה שרוצים באמת להצליח שמחים לקבל פידבק לעשייה שלהם מהסביבה גם אם מדובר בפידבק שלילי.

המטרה הראשונה שלנו היא להכיר בפחד ולהבין מהם המקורות שלו ולאחר מכן להבין שישנו הכרח להתמודד עמו, כי הוא זה שמונע מאיתנו את הגדילה וההתפתחות. למעשה, תוך כדי שאנחנו מתגברים על הפחדים שלנו ומתמודדים איתם פנים מול פנים אנו נותנים לעצמנו הזדמנות להשתנות וליצור גרסה יותר טובה של עצמנו. נכון, למאבק הזה יש מחיר מאחר שהפחד לא הולך לעשות לנו חיים קלים, וגם הסביבה שלנו תנסה לעתים לדברן אותנו לרדת מהרעיון. לכן כדאי מאוד שנהיה מחויבים למטרה ונדע מראש שזה לא הולך להיות קל ובמקביל ניצור מעגל תמיכה נאמן ומפרגן.

לצד האמור יש עונש שלא מספרים לנו עליו - לחוסר עשייה יש מחיר כבד והוא החרטה. לפיכך, עדיף לפחד ולעשות (ולא "לנסות"), מאשר לחיות כל החיים עם חרטה שניתנה לנו הזכות לפעול ולא מימשנו אותה. בואו נפעל וננסה לגלות את מלוא הפוטנציאל שלנו רק תוך כדי עשיה ועבודה קשה על עצמנו ונתינת ערך לסובבים אותנו. אנחנו צריכים לזכור שיש בנו הכוח להיות כל מה שנחליט להיות, במיוחד בשנת 2017 שבה המידע והכלים זמנים לכל דורש. עורך דין שרוצה לעסוק בפעילות שמשרתת אנשים - יצטרך למצוא את הכוח האישי להתגבר על הפחדים שלו לטובתו האישית כמו גם לטובת לקוחות פוטנציאלים שלהם הוא מהווה הפתרון ולא הבעיה!

עו"ד טל רבי הוא סגן יו"ר ועדת עורכי דין צעירים בלשכת עורכי הדין ויועץ עסקי בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ובוגר ניהול פיננסי באוניברסיטת ת"א. מיכאל שוורצמן הוא מנהל מוצר בתחום הסייבר. לאתר המשרד: https://www.talrabi.com/

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה