שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר ועדת האתיקה הארצית: תופעה קשה - עו"ד מושעים ממשיכים לעסוק במקצוע

חדשות

יו"ר ועדת האתיקה הארצית: תופעה קשה - עו"ד מושעים ממשיכים לעסוק במקצוע, צילום: צילום: גטי ישראל
יו"ר ועדת האתיקה הארצית: תופעה קשה - עו"ד מושעים ממשיכים לעסוק במקצוע
09/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

יו"ר ועדת האתיקה הארצית, עו"ד מיכאל טאוסיג, בדברים חריפים על עוה"ד המושעים: "עם כל ההבנה הרגשית שלנו לכך, שקשה לעורך דין להסתגל לעובדה שהוא איננו יכול לעסוק במקצוע, לתקופה קצובה או לצמיתות, מערכת השיפוט המשמעתי איננה יכולה להשלים עם תופעה כזאת" ברקע לדברים: ביקורת מצד עוה"ד על אכיפה ירודה

עו"ד מיכאל טאוסיג, יו"ר ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, יצאה לאחרונה, נגד עורכי הדין המושעים מהמקצוע, בעקבות ההליכים משמעתיים, אך ממשיכים לעבוד כעורכי דין.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בגיליון "אתיקה מקצועית" אשר פורסם לאחרונה נאמרו הדברים הבאים על ידי לא אחר מאשר יו"ר ועדת האתיקה הארצית: "לאחרונה נתקלנו בתופעה קשה ופסולה: יש עורכי דין המושעים מהמקצוע על פי פסק דין של בית דין משמעתי ובכל זאת הם ממשיכים לעבוד במקצוע על אף ההשעיה. עם כל ההבנה הרגשית שלנו לכך, שקשה לעורך דין להסתגל לעובדה שהוא איננו יכול לעסוק במקצוע, לתקופה קצובה או לצמיתות, מערכת השיפוט המשמעתי איננה יכולה להשלים עם תופעה כזאת.

אין המדובר בתופעה כללית אצל המושעים, אולם המדובר בכמה וכמה מקרים, ולאחרונה חלה עליה מסוימת בתופעה. אמנם זו איננה תופעה כללית, אבל התייחסנו אליה בגלל חומרתה.

בוודאי שכאשר עו"ד מושעה ממשיך לעבוד במקצוע, הרי שהוא מבצע בכך עבירה אתית, אולם יש לזכור שהמדובר במקרה כזה גם בהסגת גבול המקצוע על פי סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א-1961 ובהתחזות לעורך דין על פי סעיף 97 לחוק, כשאלה הן גם עבירות פליליות.

החוק ברור לחלוטין בעניין זה, ואפילו עורך דין המעסיק מי שהושעה מעיסוק במקצוע עריכת הדין מבצע עבירה אתית. (ראה סעיף 59 לחוק לשכת עורכי הדין).

נוכח החומרה שבעניין פנתה ועדת האתיקה הארצית לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, ולוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, שם הוחלט שבקרוב יינקטו צעדים במישורים השונים כדי למנוע מצב, שבו פסקי דין של בתי הדין המשמעתיים ייעשו פלסתר.

למעלה מן הדרוש ייאמר, שבתי הדין המשמעתיים גוזרים השעיה בפועל רק בעבירות חמורות מאד, או כאשר יש נאשם שעובר שוב ושוב על כללי האתיקה.

השעיה או הוצאה מהלשכה הם העונשים החמורים ביותר שיכול בית דין משמעתי להטיל על נקבל, ולכן ברור לחלוטין, שאין לאפשר פגיעה בגזרי דין כאלה, ולעקר אותם, גם אם המדובר בתופעה חלקית" כתב היו"ר עו"ד מיכאל טאוסיג, בדברים שפורסמו לאחרונה בכתב העת של ועדת האתיקה.

ברקע לדברים, נשמעים קולות רבים מצד עורכי דין, בדבר אכיפה חלשה כלפי עורכי דין אשר עוברים על הדין המשמעתי. אלא שכעת מתברר שלא זו בלבד, אלא יו"ר ועדת האתיקה בעצמו מציג מצב עגום לפיו עורכי דין שכבר הושעו וכן נפתח הליך יעיל בעניינם, עובדים במקצוע על אף ההשעיה.

כעת, יש לקוות כי לאור הדברים של היו"ר התופעה של עורכי דין מושעים הממשיכים לעסוק במקצוע תעלם, ועורכי דין אשר עוברים ומפרים את הדין המשמעתי, יועמדו לדין במועד.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:58
קומיט וכל טופס במתנה