שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרדי עוה"ד בארה"ב הבינו את הכוח של הרשתות החברתיות במשיכת לקוחות

חדשות

משרדי עוה"ד בארה"ב הבינו את הכוח של הרשתות החברתיות במשיכת לקוחות, צילום: צילום: אורן שלו
משרדי עוה"ד בארה"ב הבינו את הכוח של הרשתות החברתיות במשיכת לקוחות
21/02/2017, אור בריגה

מחקר של לשכת עורכי הדין בארה"ב מציין כי כמעט כל המשרדים מפעילים חשבון לינקדאין. הרשת החברתית טוויטר פופולארית בעיקר בקרב המשרדים הגדולים, לעומת פייסבוק הנמצאת בשימוש הולך וגובר בקרב המשרדים הקטנים ועורכי הדין העצמאיים. ועוד נתון מפתיע: הכלי היעיל ביותר הוא דווקא זה שעורכי הדין ממעטים להשתמש בו

לא פעם מפנים אצבע מאשימה כלפי "הנוער" או כלפי סטודנטים למשפטים בטענה כי הם משקיעים יותר מדי זמן בשיטוטים בבלוגים וברשתות חברתיות במקום להשקיע בלימודים, אך מסתבר כי גם עורכי הדין "חוטאים" בכך. מחקר שנערך על ידי לשכת עורכי הדין האמריקאית (ABA) מצא כי מבין עורכי הדין שנשאלו, לא פחות מ-39% הגיעו ללקוחותיהם דרך בלוגים, בהשוואה ל-35% שהגיעו ללקוחות דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

הבלוג האמריקאי "ריין מייקר" מצביע על חוסר התאמה בין ממצאי המחקר ובין תדירות השימוש של משרדי עורכי הדין ברשתות החברתיות. על פי הריין מייקר, המשרדים נוטים להשתמש יותר ברשתות חברתיות מאשר בבלוגים.

המחקר של לשכת עורכי הדין בארה"ב בדק את השימוש ברשת החברתית המקצועית לינקדאין ומצא כי 99% מהמשרדים הגדולים (המונים למעלה מ-100 עורכי דין) מפעילים חשבון לינקדאין, וכן 97% מבין המשרדים הבינוניים (שבהם 10-49 עורכי דין), 94% מהמשרדים הקטנים (2-9 עורכי דין) וכ-93% מעורכי הדין העצמאיים. רק חשבו עד כמה רחוק שוק עריכת הדין בישראל מנתונים אלו...

הרשת החברתית טוויטר פופולארית בעיקר בקרב המשרדים הגדולים, כאשר 36% מחזיקים חשבון פעיל בהשוואה ל-16% בקרב המשרדים הבינוניים, 13% בקרב עורכי הדין העצמאיים ו-12% בקרב המשרדים הקטנים.

פייסבוק לעומת זאת נמצאת אטרקטיבית יותר ובשימוש הולך וגובר בקרב משרדים קטנים ופחות עבור המשרדים הגדולים. במחקר נמצא כי 21% מהמשרדים הגדולים משתמשים בפייסבוק בהשוואה ל-38% מהמשרדים הקטנים, ו-45% מעורכי הדין העצמאיים.

עוד נראה כי עורכי הדין עצמם פעילים יותר ברשתות החברתיות מאשר המשרדים שבהם הם עובדים, כאשר 78% מבין עורכי הדין מפעילים חשבון ברשתות חברתיות לשימוש מקצועי בהשוואה ל-62% בקרב המשרדים שמפעילים חשבון לייצוג המשרד עצמו.

יחד עם זאת, שיעור המשרדים בארה"ב המשתמשים בבלוגים עודנו נותר נמוך באופן יחסי, על אף עלייה מ- 22% בשנת 2012 ל-24% כיום. המחקר מצא עוד כי עורכי דין מעבירים בממוצע 2.1 שעות בשבוע בגלישה בבלוגים. מתוכם, עורכי הדין המתמחים בדיני עבודה מובילים בשימוש בבלוגים (29%) בהשוואה ל-25% בקרב עורכי הדין לליטיגציה, 25% בתחום המסחרי ו-21% בדיני משפחה.

נשאלת השאלה, אם עורכי הדין טוענים כי הם מגיעים ליותר לקוחות דרך הבלוגים מאשר אמצעים אינטרנטיים אחרים, מדוע הם פחות פעילים בהם? נראה שהגיע הזמן לשנות את אסטרטגיית ניצול יכולותיו של האינטרנט.

בכל הנוגע לכלי האלמנטרי ביותר שמציע האינטרנט – ל-86% מהמשרדים שנבדקו יש אתר אינטרנט פעיל, מה שמותיר אותנו עם כ-14% מהמשרדים שלא מפעילים אתר אינטרנט כלל (מרביתם עורכי דין עצמאיים).

מעיון בנתונים בארה"ב, ובצירוף מבט ביקורתי על שוק המשפט הישראלי, אין ספק כי חלון ראווה אינטרנטי הוא חיוני ביותר לכל משרד עורכי דין, וצורות השימוש בו – מרשתות חברתיות, דרך אתר משוכלל ועד בלוגים מושכי-עניין – רק הולכות ומשתכללות.

 

אור בריגה הוא יועץ ליגל מרקטינג במשרד Robus http://robus.co.il/

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:136
קומיט וכל טופס במתנה