שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אומ"ץ ליועמ"ש: בחן את ייצוג רכבת ישראל על ידי עורכי הדין של משפחת נתניהו

חדשות

אומ"ץ ליועמ"ש: בחן את ייצוג רכבת ישראל על ידי עורכי הדין של משפחת נתניהו, צילום: רכבת ישראל. צילום: אורן פלס, מתוך אתר פיקיוויקי
אומ"ץ ליועמ"ש: בחן את ייצוג רכבת ישראל על ידי עורכי הדין של משפחת נתניהו
24/02/2016, עו"ד אורי ישראל פז

לטענת תנועת אומ"ץ, קיים חשש לניגוד עניינים של משרד עורכי הדין שמרון, מלכו, פרסקו ושות', שליווה בשנים האחרונות את הטיפול המשפטי בענייניה של משפחת נתניהו, בייצוג החברה הממשלתית רכבת ישראל בפרשת מחדל המנהרות וכן בפעולות נוספות הקשורות במשרדים שבראשם עומד ראש הממשלה

 

תנועת אומ"ץ פנתה בבקשה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לבדוק את ייצוג רכבת ישראל בפרשת מחדל המנהרות על ידי עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי המפורסם בתקשורת, רכבת ישראל בחרה לשכור את שירותיו המשפטיים של משרד עורכי הדין שמרון, מלכו פרסקו ושות' בטיפול בנושא המחלוקת בינה לבין קבוצת שפיר-פיצרוטי, זכיינית קטע ג' בפרויקט בפרשת מחדל המנהרות.

היות שעו"ד דוד שמרון ליווה בשנים האחרונות את הטיפול המשפטי בענייניה של משפחת נתניהו והיות שעו"ד יצחק מולכו משמש שליחו המיוחד של ראש הממשלה נתניהו, לטענת תנועת אומ"ץ נדרשת בדיקת סוגיית ניגוד העניינים שעשויה להתרחש מתוקף עיסוקיהם הפרטיים של עורכי הדין והטיפול בענייניה של החברה הממשלתית רכבת ישראל.

על פי המכתב ששיגר שאול שני, ממונה תחום פרויקטים בעמותת אומ"ץ, ליועמ"ש מנדלבליט, לפני כשלושה חודשים אסר היועץ המשפטי לממשלה הקודם עו"ד יהודה וינשטיין על נתניהו לעסוק לכאורה בסוגיות הקשורות ברכבת או בחלקן.

"נתניהו עמד מאחורי אישורה של התוכנית הגרנדיוזית לרישות המדינה במסילות ובכבישים בעלות של כ-27.5 מיליארד שקל", נטען במכתבה של אומ"ץ. "כמו כן, קידם נתניהו את התוכנית להקמת מסילת הרכבת לאילת. בנוסף לאיסור הטיפול בתחום הרכבת, אסר היועץ על ראש הממשלה לעסוק בעניינים המערבים את לקוחות משרד עורכי הדין, זאת כאמור מהחשש מניגוד עניינים בתחום התקשורת בעוד נתניהו מחזיק בתיק התקשורת".

תנועת אומ"ץ סבורה כי קיים חשש סביר לניגוד עניינים בפעילויות נוספות הקשורות או יכולות להיות קשורות בפעילות במשרדים שבהם מחזיק ראש הממשלה. "כזכור, מר נתניהו מחזיק בנוסף לתפקידו כראש הממשלה בתיקי הכלכלה, הפנים, השר לשיתוף פעולה אזורי, תיק החוץ ושר התקשורת", נטען בפנייה ליועץ מנדלבליט. "הואיל ועל פי הכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים, בחינת קיומו של ניגוד עניינים וקביעת הסדר מתאים כאשר הדבר נדרש, הינם בסמכותו של היועץ המשפטי לממשלה", ולכן תנועת אומ"ץ מבקשת את בדיקתו של ד"ר מנדלבליט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה