שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אומ"ץ והפורום המשפטי ליועמ"ש: לחקור את יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג

חדשות

אומ"ץ והפורום המשפטי ליועמ"ש: לחקור את יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג, צילום:
אומ"ץ והפורום המשפטי ליועמ"ש: לחקור את יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג
08/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

הארגונים דורשים לחקור את בורג בחשד לבגידה במדינה בשל אמירתו לפיה "די לעמימות – לישראל יש נשק גרעיני וכימי". לטענת אומ"ץ, "האמירה החמורה הושמעה בכוונה בכנס שקרא לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. כולם שווים בפני החוק". לטענת הפורום המשפטי, "שתיקת מערכת אכיפת החוק תהיה בבחינת אוזלת יד והתעלמות מצפצוף ארוך על החוק"

תנועת אומ"ץ הגישה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, נגד יושב ראש הכנסת לשעבר, אברהם (אברום) בורג בשל פגיעה לכאורה בביטחון המדינה.

התלונה הוגשה בעקבות ידיעה שפורסמה הבוקר (8.12.13) בעיתון 'מעריב', בה דוח כי בורג הצהיר במפורש ובפומבי כי "יש לישראל נשק גרעיני וכימי".

לטענת אריה אבנרי, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ במכתבו ליועץ וינשטיין, "האמירה החמורה הזו הושמעה בכוונה ולא כפליטת פה בכנס שקרא לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. איננו יודעים אם הצהרתו של בורג נאמרה על בסיס מידע עובדתי שאליו נחשף בתוקף תפקידו כיו"ר הכנסת או מתוך הערכתו האישית במטרה לזכות בכותרת, אבל כיוון שכולם אמורים להיות שווים בפני החוק, אסור שהצהרתו של בורג הנראית לכאורה כעבירה פלילית לא תטופל בהתאם לחוק".

 

על דעת עצמו

אומ"ץ תובעת מהיועץ וינשטיין להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד בורג, "כדי שניתן יהיה למצות עמו את הדין, כאחד האדם הפוגע במזיד בביטחון המדינה".

לדרישה של תנועת אומ"ץ התווספה גם דרישת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שפנה אמש במכתב למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד אלי אברבנאל, ולמפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בדרישה לפתוח בחקירה נגד בורג בחשד לבגידה בשל אמירתו לפיה "די לעמימות – לישראל יש נשק גרעיני וכימי, וחובה לקיים עליו דיון ציבורי פתוח ואמיץ".

לטענת אנשי הפורום המשפטי, נחשף בורג כאשר כיהן כיו"ר הכנסת וכחבר בוועדת החוץ והביטחון לסודותיה הביטחוניים של מדינת ישראל, "וכעת החליט בורג, על דעת עצמו, לספר לאויב ולעולם על היכולת הגרעינית והכימית של ישראל, ואף פנה לחברי הכנסת נוספים ללכת בעקבותיו ולפגוע בסודות הביטחון של ישראל".

לדברי מנכ"ל הפורום, נחי אייל, "שתיקת מערכת אכיפת החוק תהיה בבחינת אוזלת יד והתעלמות מצפצוף ארוך על החוק, וממחויבות של נבחר ציבור לשמור על מידע המגיע לידיו בעת מילוי תפקידו. מדינה שפויה אינה יכולה לאפשר לכל ח"כ לשעבר לקבוע את מדיניותה על דעת עצמו בתחומים העוסקים בביטחון המדינה, ללא היוועצות וללא קבלת אישור מהאמונים על כך".

בורג סירב להתייחס למכתבים.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:9
קומיט וכל טופס במתנה