שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 70% מעורכי הדין: חוק שכר הבכירים לא ישנה את רמות השכר בחברות הציבוריות

חדשות

70% מעורכי הדין: חוק שכר הבכירים לא ישנה את רמות השכר בחברות הציבוריות , צילום: צילום: Getty images Israel
70% מעורכי הדין: חוק שכר הבכירים לא ישנה את רמות השכר בחברות הציבוריות
04/03/2013, ליאור שדמי שפיצר

סקר שנערך בקרה בכירי עורכי הדין שהשתתפו בשבוע שעבר בפורום השנתי של דן אנד ברדסטריט העלה כי 48% מעורכי הדין תומכים בחוק בוררות חובה על מנת להקל על העומס בבתי המשפט

כ-70% מעורכי הדין מעריכים כי חוק שכר הבכירים לא ישנה או יוריד את רמת שכר הבכירים בחברות הציבוריות, כך עולה מסקר שנערך בקרב עורכי הדין הבכירים שהשתתפו בשבוע שעבר בפורום עורכי הדין השנתי שערכה קבוצת דן אנד ברדסטריט.

60% מעורכי הדין הבכירים בישראל מעריכים כי חוק שכר הבכירים אינו נחוץ לשיפור פעילות המשק והחברות ולריסון שכר הבכירים. לעומתם, 40% חשבו כי החוק נחוץ על מנת לבלום את שכר הבכירים ולשפר את הפיקוח על החברות הציבוריות.

לשאלה באיזו מידה ישפיע מינויה של ציפי לבני לשרת המשפטים על חקיקה ורגולציה פופוליסטית, ענו 60% מהנשאלים כי מינויה של ציפי לבני ישפיע במידה מועטה. 26% השיבו כי המינוי של לבני לא ישפיע כלל על החקיקה הפופוליסטית, ו-13% טענו כי המינוי ישפיע מאוד על תחומים אלו.

עוד עולה מהסקר, כי כ-48% מעורכי הדין חושבים שיש מקום לחוקק חוק בוררות חובה על מנת להקל על העומס בבתי המשפט. לעומתם, כ-35% מעורכי הדין שענו לסקר ציינו כי הנזק של חוק המחייב בוררות יהיה גדול יותר מהתועלת שלו וכי אין מקום לחוקק חוק מהסוג הזה.

בשאלה שעסקה בהטבות לעסקים קטנים במטרה לקדם רגולציה עצמית, השיבו כ-56% מעורכי הדין כי קיצור תהליכים בירוקרטיים, כדוגמת רישוי, מכס ותקנים הוא הפתרון הטוב ביותר על מנת לקדם פיקוח עצמי של עסקים קטנים בישראל. לעומתם, כ-22% מעורכי הדין השיבו כי חיסיון מנקיטת צעדים פליליים בנושאים כגון איכות סביבה, תעסוקה והגבלים עסקיים, הוא הפיתרון הטוב ביותר. כ-17% מעורכי הדין שהשיבו לשאלה זו מאמינים כי הפתרון לקידום רגולציה עצמית בעסקים קטנים הוא הקלות בתנאי מימון מקרנות ממשלתיות לעסקים שיישמו מתודולוגיות מפחיתות סיכון. רק כ-4% מעורכי הדין השיבו כי הפתרון הטוב ביותר הוא מתן עדיפות או קדימות בהתמודדות במכרזים ממשלתיים או במכרזים של חברות ממשלתיות.

בין עורכי הדין שהשתתפו בפורום: עו"ד אלי זהר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', עו"ד יעקב ישראלי ממשרד שבלת, עו"ד גיורא ארדינסט מארדינסט, בן נתן ושות', עו"ד מאיר לינזן מהרצוג, פוקס, נאמן, עו"ד אלקס הרטמן מש.הורוביץ, עו"ד פטר גד נשיץ מנשיץ, ברנדס ושות', עו"ד יהודה רוה, עו"ד צבי פירון, עו"ד רלי לשם ממיתר, ליקוורניק גבע & לשם, ברדנדויין , עו"ד יוסי בנקל מראב"ד, מגריזו בנקל ושות', עו"ד מוריאל מטלון מגורניצקי ושות', עו"ד אשר רבינוביץ ממשרד ש. פרידמן, עו"ד יונתן אלטמן מעמית, פולק מטלון ושות', עו"ד רז טפר מפישר בכר חן וול אוריון ושות', עו"ד חגי שמואלי ממשרד יגאל ארנון ושות', עו"ד איתן גרינברג מגרוס, קלינהנדלר חודק, הלוי, גרינברג ושות', עו"ד אמיר עמר מעמר, רייטר שוחטוביץ ועו"ד דודי תדמור מתדמור ושות'. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:244
קומיט וכל טופס במתנה