שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המלחמה בהדרת הנשים: סנקציות כספיות על חברה קדישא, חקירה משמעתית נגד אגד

חדשות

המלחמה בהדרת הנשים: סנקציות כספיות על חברה קדישא, חקירה משמעתית נגד אגד , צילום: ועדת השרים לקידום מעמד האישה   צילום: יואב דודקביץ
המלחמה בהדרת הנשים: סנקציות כספיות על חברה קדישא, חקירה משמעתית נגד אגד
04/03/2013, ליאור שדמי שפיצר

הצוות למניעת הדרת נשים במשרד המשפטים יגיש את מסקנותיו בתוך שבוע, ויתייחס בין היתר להשמעת נשים ברדיו ולהדרת הנשים בבתי העלמין. השרה לימור לבנת: "התלונות על הדרת נשים הולכות ונערמות"

הצוות למניעת הדרת נשים במשרד המשפטים שהקים היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין יגיש את מסקנותיו בתוך שבוע. הצוות בראשות המשנה ליועץ המשפטי עו"ד שרית דנה פועל מזה למעלה משנה, והיה אמור להגיש את הדו"ח המסכם שלו כבר במרץ 2012.

בישיבת ועדת השרים לקידום מעמד האישה שהתקיימה אתמול, ביקרה יו"ר הוועדה, השרה לימור לבנת, בחריפות את העיכוב שחל בהגשת הדו"ח. "מדובר בעיכוב בלתי סביר ובלתי מידתי, בלשון המעטה, אשר פוגע ביישום חלק גדול מהמלצותיו של הצוות הבין-משרדי ומאפשר להדרת הנשים להתעצם ולהתפשט", אמרה השרה לבנת. "התלונות בלשכתי וברשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה הולכות ונערמות. יש להפסיק מצב זה לאלתר – אי אפשר להפקיר יותר את זכויות הנשים בישראל".

פיקוח על חברה קדישא

בין היתר צפוי הדו"ח שיפורסם להתייחס להסדר בין הרשות השנייה לתחנת הרדיו "קול ברמה" המאפשר להגביל שעות שידור של נשים. לדברי עו"ד שרית דנה, בהסדר זה יש משום פגיעה חמורה בזכות לשוויון, בכבוד האדם ובחופש הביטוי. עו"ד דנה הודיעה כי תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה לחייב את הרשות השנייה לבטל כל הגבלה על השמעת נשים בתחנה, לרבות אי העסקתן של נשים שדרניות.

בנוסף יכלול הדו"ח תיקון נרחב ברישיונות חברות קדישא באופן שימנע כל סוג של הדרת נשים ולא רק ימנע איסור על הספד על ידי נשים, כפי שתוכנן עד כה. במקביל, הודיע בישיבה מנכ"ל המשרד לשירותי דת אביגדור אוחנה כי הוא יגבש סל של סנקציות מנהלתיות וכספיות שיאפשרו לראשונה למשרד לשירותי דת לפקח על מעשי חברות קדישא בישראל. במהלך הישיבה חשפה השרה לבנת כי במספר בתי עלמין בארץ, כגון באופקים, עדיין ישנן תופעות של הדרת נשים.

"קו חם" במשרד התחבורה

לדיון שהתקיים אתמול בוועדה זומנה גם הצעירה נועה קנטמן שנפלה קורבן למסכת הצקות והטרדות של חרדים במהלך נסיעה באוטובוס מצפת לאשדוד לפני כשבועיים. קנטמן גוללה בפני חברי הוועדה את אשר עבר עליה. מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ששמע את דבריה הודיע כי החליט לדחות את דו"ח בדיקת המקרה שביצעה אגד, שאותה הגדיר כ"בלתי מספקת". לדברי יצחקי, על פניו, נהגי החברה חרגו במקרה זה מהנוהל, ולכן הוא הורה על קיום חקירה מנהלתית משמעתית נגד החברה, שבמסגרתה כבר נגבו עדויות.

במסגרת הדיון סוכם על כמה צעדים שיינקטו במסגרת המאבק בתופעת הדרת הנשים בתחבורה הציבורית, בהם הגברת הפיקוח והאכיפה של משרד התחבורה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. בנוסף, הוחלט לחדש את הפעלת "קו חם" למניעת הדרת נשים במשרד התחבורה שיקבל תלונות 24 שעות ביממה, וכן לחייב את מפעילי התחבורה הציבורית לבצע רענון של ההנחיות והנהלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה