שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה עתירת השופט בדימוס ורדי זיילר להעמיד לדין משמעתי את שותפו העסקי

חדשות

נדחתה עתירת השופט בדימוס ורדי זיילר להעמיד לדין משמעתי את שותפו העסקי, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
נדחתה עתירת השופט בדימוס ורדי זיילר להעמיד לדין משמעתי את שותפו העסקי
12/02/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש דחה את עתירתו של זיילר נגד החלטת  הוועדה המחוזית והוועדה הארצית בלשכת עורכי הדין שלא להעמיד לדין משמעתי את עו"ד גיל הירשמן, על רקע סכסוך בקבוצה לבניית מגרש בתל אביב

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב דחה את עתירתו של השופט בדימוס ורדי זיילר נגד החלטת  הוועדה המחוזית והוועדה הארצית בלשכת עורכי הדין שלא להעמיד לדין משמעתי את עו"ד גיל הירשמן.

זיילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, היה שותף עם עו"ד הירשמן וגורמים נוספים בקבוצה לבניית בניין במגרש ברחוב לוי אשכול בתל אביב. עו"ד הירשמן שימש כראש הקבוצה וכנאמן של כל השותפים. לטענת זיילר, בשלב מסוים שינה הירשמן את תוכניות הבנייה בניגוד לידיעתו כך שיורחבו דירות הגג שבבעלות הירשמן ושותף נוסף על חשבון חדר המדרגות של הבניין.

השופט בדימוס הגיש נגד הירשמן בשנת 2010 תלונות לוועדה המחוזית של לשכת עורכי הדין בגין עבירות משמעת. הוועדה המחוזית גנזה את התלונה מכיוון שבאותה עת התנהלה תביעה אזרחית בין הצדדים והוועדה סברה כי טיפול בתלונה עלול להשפיע על ההליך שמתנהל בבית המשפט. הוועדה המחוזית ציינה כי קיימות מחלוקות רבות בין הצדדים וכי אין בפניה מספיק ראיות להרשעה מעבר לכל ספק סביר בביצוע עבירות המשמעת.

במסגרת התביעה האזרחית נדחו רוב טענותיו של זיילר. בתחילת שנת 2011, לפני מתן פסק הדין במשפט האזרחי, הגיש זיילר תלונה גם לוועדה הארצית אשר החליטה גם כן לגנוז אותה.

זיילר ערער על החלטות הוועדה האזורית והארצית לבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופטת יהודית שיצר דחתה את העתירה וחייבה את זיילר בהוצאות משפט בסך 25 אלף שקל. שיצר קבעה כי ההחלטות של הוועדות לא חרגו ממתחם הסבירות. השופטת ציינה כי זיילר "לא צירף לתלונותיו לוועדה המחוזית ולוועדה הארצית, וגם לא לעתירה דנן, הוכחות נוספות לטענותיו העובדתיות פרט להסכמי השותפות, מכתבים שהוחלפו בין הצדדים, ופרוטוקול פגישה מה-18 באפריל 2010. הוועדה המחוזית והוועדה הארצית שבחנו את טענותיו ומסמכיו של העותר הגיעו למסקנה כי יש בפניהם 'גרסה מול גרסה'. כמו כן, גם בהליך האזרחי שהתקיים בין הצדדים, העותר לא הצליח להרים את נטל הראיה המוטל עליו להוכיח טענותיו העובדתיות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:6
קומיט וכל טופס במתנה