שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המאפיות הגדולות תובעות מהמדינה 47 מיליון שקל: "הלחם המפוקח גרם להפסדים"

חדשות

המאפיות הגדולות תובעות מהמדינה 47 מיליון שקל: "הלחם המפוקח גרם להפסדים", צילום: צילום: דוד שי
המאפיות הגדולות תובעות מהמדינה 47 מיליון שקל: "הלחם המפוקח גרם להפסדים"
11/09/2012, עו"ד אנה נודל

המאפיות אנג'ל, ברמן, דגנית עין בר ודוידוביץ', המייצרות לחם הנמצא בפיקוח המדינה, טוענות שעיכובים בעדכון מחיר הלחם גרמו להן הפסדים בהיקף של מיליוני שקלים בשנים האחרונות

ארבע המאפיות הגדולות המייצרות את הלחם הנמצא בפיקוח – אנג'ל, ברמן, דגנית עין בר ודוידוביץ' – הגישו תביעה נגד המדינה בסך של 47 מיליון שקל, בטענה שהעיכובים בעדכון מחיר הלחם גרמו להן הפסדים גדולים בשנים האחרונות.

המאפיות טוענות, באמצעות עורכי הדין יורם בונן, עודד רביבו, מיכל תמר וטלי שמאי ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון, כי נגרם למאפיות הפסד בשנים 2005-2007 מייצור הלחם הנמצא תחת פיקוח. מחיר הלחם המפוקח נקבע על ידי ועדת המחירים שעורכת תחשיב של השינוי בעלות ייצור הלחם. התחשיב מורכב ממחיר הקמח ומחיר אפיית הלחם, כלומר הוצאות הייצור. חברי הוועדה מחויבים להביא בחשבון גם את הרווחיות של המאפיות בעת קביעת המחיר. המאפיות טוענות כי המחיר היה נמוך מדי וגרם להן הפסדים של מיליוני שקלים מהמשך ייצור הלחם המפוקח.

בסוף החודש שעבר הגישה רשות הגבלים עסקיים כתבי אישום נגד המאפיות הגדולות בארץ, בהן מאפיות אנג'ל, ברמן, דוידוביץ', אורנים, אחדות, אלומות, מרחבית ודגנית עין-בר, ונגד 11 בכירים בחברות אלו. לטענת הרשות, המאפיות הקימו קרטל שבמסגרתו הן נמנעו מלהתחרות ביניהן ופעלו להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:239
קומיט וכל טופס במתנה