שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עד המדינה בפרשת הולילנד: "התביעה נגד צ'רני לא שווה את הנייר שעליו נכתבה"

חדשות

עד המדינה בפרשת הולילנד: "התביעה נגד צ'רני לא שווה את הנייר שעליו נכתבה", צילום: צילום: adiel
עד המדינה בפרשת הולילנד: "התביעה נגד צ'רני לא שווה את הנייר שעליו נכתבה"
10/09/2012, עו"ד אנה נודל

בחקירתו הנגדית של ש"ד שנפתחה הבוקר הודה העד כי המציא תשלומי שוחד שקריים לקציני משטרה ושיקר בנוגע לשוחד שקיבל אולמרט. "עו"ד יגאל ארנון וליברמן אמרו לי שאולמרט מושחת"

הבוקר (ב') החלה חקירתו הנגדית של עד המדינה ש"ד בפרשת הולילנד. במהלך הדיון סיפר העד כיצד שכנע את יזם הולילנד הלל צ'רני לשלם שוחד לבכירים בעיריית ירושלים: "אמרתי לצ'רני שלפי ניסיוני, אי אפשר יהיה לקדם את הפרויקט בלי לתת שוחד לראש העיר וליו"ר הוועדה המחוזית", סיפר העד בדיון.

בתגובה לשאלות של עו"ד גיורא אדרת, סנגורו של צ'רני, סיפר העד על ניסיון העבר שלו במתן שוחד לקידום פרויקטים נדל"ניים, ותיאר כיצד נתן בשנות השבעים והשמונים שוחד לראשי עיריית תל אביב יהושע רבינוביץ ושלמה להט. לדבריו, ראשי העיר ביקשו בתמורה לקידום הפרויקטים סיוע לקראת בחירות.

עוד סיפר העד כי העריך שיהיה צורך לשלם שוחד כדי לקדם את פרויקט הולילנד על סמך "שיחות שקיימתי עם הרבה מאוד אנשים, שהכירו את הדמויות". העד סירב לפרט מיהם האנשים שדיבר איתם ואמר "אני לא רוצה להגיד שמות, זה עלול לפגוע באנשים", אך הזכיר את עו"ד יגאל ארנון ואת אביגדור ליברמן. לדבריו, עו"ד ארנון רמז לו שניתן לשחד את אולמרט, "הוא אמר לי שאולמרט אוהב לעשות כסף. זה היה אחרי שאולמרט נבחר לראש עיר, התייעצתי עם יגאל, הוא אמר שאפשר לדבר איתו". העד סיפר כי "אביגדור ליברמן אמר שאולמרט מושחת", בתקופה בה כיהן ליברמן כמנהל משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

את עו"ד יגאל ארנון לא ניתן יהיה להעיד, מכיוון שהוא ייצג את אולמרט.

חלק גדול מהחקירה הנגדית שהתקיימה היום התמקד בטיוטת כתב תביעה שאותו הכין עד המדינה נגד צ'רני. על בסיס כתב תביעה זה, המכונה על ידי צ'רני כתב סחיטה, פתחה המשטרה בחקירת פרשת הולילנד. במהלך הדיון הודה העד כי טיוטת כתב התביעה "לא הייתה שווה את הנייר שהיא נכתבה עליו", וכי הוא המציא במסגרת טיוטה זו תשלומי שוחד שקריים. בין היתר הוא טען בטיוטה שהועברו כספי שוחד לקציני משטרה.

עו"ד אדרת שאל במהלך החקירה: "המצאת כאן אנשים וקשרי משפחה שהעברת להם שוחד לצורך סגירת תיק בסכומים של 300 אלף דולר במזומן. אנשים משקרים, בונים סיפורים, אבל איך יוצרים סיפור בדיוני, דמיוני? איך אתה מעז לערב קציני משטרה בכירים בפרשת שוחד מזעזעת בלי להניד עפעף?". העד השיב: "עשיתי הרבה שגיאות בחיי. הלוואי ולא הייתי עושה את זה וישר רץ למשטרה ונותן את מה שיש. אם רבע ממה שמסרתי יוכח כנכון, זה יספיק. אני מקווה ומתפלל ש-100% ממה שמסרתי יוכח כנכון".

העד הודה ששיקר בעניין צ'קים שנכתבו עליהם ראשי התיבות א"א. בהתחלה טען העד כי מדובר בכספי שוחד שהועברו לאולמרט. אך לאחר מכן הודה כי הוסיף בדיעבד את ראשי התיבות על הצ'קים כדי לסחוט את צ'רני.

במסגרת טיוטת התביעה טען העד כי אולמרט קיבל שוחד בפרויקטים אחרים ביניהם פרויקט צוק מנרה. במהלך הדיון העד הודה כי הטענות הללו היו שקריות.  העד התגונן ואמר כי "אולמרט קיבל שוחד של מיליון וחצי שקל בין השנים 1994 ל-1999. הוא אמנם לא קיבל אותו בצ'קים הללו, אבל קיבל אותו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה