שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות הפסידה בעליון: 'כלבוטק' תשדר הערב את התחקיר על עד המדינה

חדשות

הפרקליטות הפסידה בעליון: 'כלבוטק' תשדר הערב את התחקיר על עד המדינה, צילום: צילום: יוני המנחם
הפרקליטות הפסידה בעליון: 'כלבוטק' תשדר הערב את התחקיר על עד המדינה
06/09/2012, אלכסנדר כץ, אייס

פרקליטות המדינה ערערה לעליון בעקבות החלטת המחוזי לאפשר את שידור התחקיר על עברו של ש"ד, וטענה כי שידור כזה הוא "סיכול ממוקד" בעד

בית המשפט העליון לא קיבל היום (יום ה') את עתירת פרקליטות המדינה, ואפשר לזכיינית 'רשת' לשדר הערב כמתוכנן את התחקיר של 'כלבוטק' על עברו של עד המדינה בפרשת הולילנד.

אתמול הגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערעור לעליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאפשר ל'כלבוטק' לשדר את הכתבה על עד המדינה ש"ד. שלשום החליט המחוזי לדחות את בקשת המדינה להרחבת צו איסור הפרסום בענייניו של עד המדינה בפרשה בה מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הרחבת צו איסור הפרסום, הייתה מונעת את שידור התחקיר ב'כלבוטק', שעוסק בעברו של האיש.

כבר בבקשה שלשום טענה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כי השידור בכלבוטק מהווה "סיכול ממוקד" ליכולתו של העד למסור עדות חופשית בבית המשפט, ועשויה להרתיע עדי מדינה פוטנציאליים מלהעיד.     
בבקשה נטען כי הפרסומים בכלי התקשורת השונים על כך שהעד הוא רמאי, נוכל ושקרן, הם בבחינת הטרדת עד ואף שיבוש הליכי משפט. בנוסף, טענה הפרקליטות כי על פי תנאי ההסכם שעליו חתם עד המדינה, הוא אינו רשאי להתראיין לכלי התקשורת ואינו יכול להתגונן בפני הפרסומים המכפישים אודותיו.
זכיינית ערוץ 2 'רשת' ומפיקת כלבוטק 'רפי גינת 10 הפקות' טענו באמצעות עורכי הדין פז מוזר ונתנאל חי ממשרד עו"ד ליבליך מוזר, כי זכות הציבור היא לדעת פרטים אודות העד, ענייניו ועסקיו בעבר, ואין הדבר נחשב להטרדתו או לפגיעה בפרטיותו. זאת, בין היתר, מאחר שהפקת התוכנית לא התקרבה אליו או שוחחה עמו ועם בני משפחתו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה