שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בוטלה הרשעתו של דובר מד"א לשעבר בזיוף תעודת שוטר

חדשות

בוטלה הרשעתו של דובר מד"א לשעבר בזיוף תעודת שוטר, צילום: צילום: אפי אליאן
בוטלה הרשעתו של דובר מד"א לשעבר בזיוף תעודת שוטר
06/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

בית המשפט קיבל את המלצת שירות המבחן וקבע כי מדובר במקרה חריג שבו הנזק שייגרם מההרשעה לנאשם ולמשפחתו עולה על האינטרס הציבורי שבענישה

בית משפט השלום בכפר סבא ביטל את הרשעתו של דובר מד"א לשעבר ירוחם מנדולה בעבירה של זיוף תעודת שוטר, על רקע המלצת שירות המבחן.

מנדולה הורשע בכך שזייף תעודת מנוי משטרתית שנגנבה משוטר כחמש שנים קודם לכן ונמצאה על ידו. הוא הדביק את תמונתו במקום תמונת השוטר והחזיק בארנקו בתעודה הגנובה. מנדולה נתפס כשנסע ברכב שירות של מד"א בכביש 6 כשהוא מפעיל סירנה ואור מהבהב, ואז התגלתה ברשותו התעודה המזויפת. בעקבות כך נפסל מנדולה לצמיתות לתפקיד דובר מד"א, הורד בדרגה והועבר למחלקת פניות הציבור.

תסקיר שירות המבחן שנערך למנדולה הדגיש כי מדובר באדם נורמטיבי, המכיר בחומרת מעשיו ואף פנה לטיפול כדי להבין את הנסיבות שהובילו אותו לביצוע העבירות. בין היתר צוינה תרומתו של מנדולה לארגון מד"א שבו הוא עובד מזה 22 שנים, שירותו המבצעי במלחמת לבנון הראשונה והשנייה והתנדבותו במשמר האזרחי ובמשטרת התנועה.

בפני בית המשפט הוצגו מכתבי המלצה רבים בדבר אישיותו ומקצועיותו, מסמכים המעידים על מצבו הרפואי ומסמכים המעידים על הנזק שייגרם לו ולמשפחתו מעצם ההרשעה כתוצאה מאובדן מקור פרנסתו. לדברי סנגורו של מנדולה, הוא שילם מחיר כבד על מעשיו, בין היתר בהרחקתו ממשרת דובר מד"א שראה בה שליחות, והוא חש בושה עמוקה, חרטה ואשמה.

שופטת בית משפט השלום דנה מרשק מרום קבעה כי מדובר במקרה חריג שבו ההרשעה הצפויה צפויה להסב לנאשם נזק רב ולפגוע באופן חמור בשיקומו, בעוד שוויתור על ההרשעה לא יפגע באופן מהותי באינטרס הציבורי. השופטת ביטלה את הרשעתו של מנדולה והטילה עליו עבודות שירות בהיקף של 300 שעות, בהתאם להמלצת שירות המבחן.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:75
קומיט וכל טופס במתנה