שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: ניתן לחלט ערבויות של המתחרות שנפסלו במכרז למפעיל סלולרי רביעי

חדשות

ביהמ"ש: ניתן לחלט ערבויות של המתחרות שנפסלו במכרז למפעיל סלולרי רביעי, צילום: צילום: יוטקה צוטאנו
ביהמ"ש: ניתן לחלט ערבויות של המתחרות שנפסלו במכרז למפעיל סלולרי רביעי
06/09/2012, עו"ד אנה נודל

החברות מרתון וסלקט שזכו במכרז אך לא הצליחו לגייס בזמן את הכספים ערערו על החלטת ועדת המכרזים לחלט חלק מהערבויות שהפקידו. בית המשפט המחוזי: אין עילה להתערב בהחלטה

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמול (ד') למשרד התקשורת לחלט חלקית את הערבויות שהפקידו שתי חברות שהתחרו במכרז למפעיל סלולרי רביעי. בעקבות פסילתן של החברות במכרז, ביקש משרד התקשורת לחלט 3.75 מיליון שקל מהעירבון שהפקידה חברת מרתון ו-3.25 מיליון שקל מהעירבון של חברת סלקט.

כדי להשתתף במכרז של משרד התקשורת לקבלת רישיון להקמת חברת סלולר הפקידו החברות המשתתפות ערבות בסכום של 10 מיליון שקל. חברת מרתון של חזי בצלאל הוכרזה כזוכה במכרז, אך לא הצליחה לגייס בזמן את הסכום של 710 מיליון שקל שהציעה לשלם עבור הרישיון וזכייתה בוטלה.

בעקבות פסילתה של מרתון, הודיעה ועדת המכרזים כי הזוכה במכרז היא חברת סלקט שהציעה לשלם עבור הרישיון 705 מיליון שקל, אך גם היא לא הצליחה לגייס בזמן את הסכום שהתחייבה וזכייתה במכרז בוטלה. במכרז זכתה בסופו של דבר חברת גולן טלקום שהציעה עבור הרישיון 300 מיליון שקל והצליחה לעמוד בהתחייבות זו.

מרתון וסלקט ערערו על החלטת ועדת המכרזים לחלט חלק מהערבויות שהפקידו. השופט ד"ר יגאל מרזל קבע בפסק דינו כי נקודת המוצא במקרה זה היא חילוט של מלוא סכום הערבות. עם זאת, קבע השופט כי "מדובר בנקודת מוצא בלבד. ועדת המכרזים מחויבת להפעיל את שיקול דעתה ולשקול את נסיבותיו הפרטניות של כל מקרה ולבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות המצדיקות הפחתה של שיעור החילוט".

לאחר שפירט את השיקולים שאותם חייבת ועדת המכרזים להביא בחשבון, קבע מרזל כי בנסיבות העניין לא "קיימת עילת התערבות בהחלטתה של ועדת המכרזים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:179
קומיט וכל טופס במתנה